![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Så var det dax...
Då så min telefon köptes in första dagen dvs 11/7-2008.
Detta betyder att imorgon kan man låsa upp den hos felia. Jag snackade med dom om detta och det kostar 300:- Dom har någon websida dom hackar in IMEI nummret på och får en kod tillbaks. Frågan är nu... Skall man återställa innan man går ner och låser upp den på telia, och i så fall vad bör man spara undan för att kunna jailbreaka den efteråt och lägga in alla sina gamla inställningar. (Tema foldern är ju självklar). Hur som helst, jag ser framför mig ett litet uppsving på olåsta 3G lurar på blocket och liknande från nesta vecka. Speciellt som det strax kommer en helt ny lur (3GS).
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Absolut. Jag tänker också göra det, min är inköpt 30 Juli så jag får vänta ytterligare lite men det är rätt okej. Ska bli skönt att inte behöva oroa sig över ultrasn0w inte funkar på nyare basebands.
Du bör återställa den till en ny telefon, då du förlorar garantin om du jailbreakar den (iaf om telia kommer på dig). |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Supermoderator
Mycket känd
![]() |
I dag så var man och skulle låsa upp sin 3G
![]() Jag var nog den första som ville låsa upp sin iPhone i Gävle. För att det var ingen som visste hur man skulle låsa upp den ![]() Dom fick ringa sin support och efter ca: 30 min så kunde dom fixa det. Tack till Erika på Telia butiken i Gävle ![]() Men nackdelen verkar att det kan ta upp till 5 dagar att få den upplåst. För apple ska skicka ut upplåsningen genom iTunes, har testat nu men har inte fått något än.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Supermoderator
Mycket känd
![]() |
Si Señor...
Men hörde om en kille i Sundsvall, han hade gått in och skulle låsa upp sin iPhone men eftersom dom inte visste hur det gick till så slapp han undan gratis Personalen visste nog inte att det kostade, men han fick den upplåst.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Supermoderator
Mycket känd
![]() |
OBS!
Har man vart hos Telia och låst upp den så verkar det som om man måste göra en återställning!?! Jag återställde och vips så stod det att min iPhone var upplåst. Men det skulle vara ganska onödigt om man måste göra en återställning för att låsa upp.
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Köpte en telia låst iphone 3g av kille på blocket l den är upplåst med blacksnow. Men om något skulle hända och jag fär det ny bb måste man ha kvitto från telia för att låsa upp den eller räcker det med att man tar med telefon till telia så låser dom upp den till dig??
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Då var det min tur :( | spjonky | Allt om iPhone | 13 | 2009-09-20 23:09 |
| Så var det dags igen.. | Mekke | Allt om iPhone | 31 | 2009-07-22 21:16 |
| Då var det dax igen... | foppatoffel | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-06-30 05:46 |
| Varför blir det så?! | CrossFireX | Allt om iPhone | 16 | 2009-03-05 12:40 |
| vem var det? | dibb | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2008-09-20 18:16 |