![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Kommer jag inte få min iphone den 31:a?
Beställde 3G S den 27 för att vara säker på att få den den 31:a. Nu när jag kom hem från jobbet låg det ett brev från telia i brevlådan. Skyndade mig att öppna det. I brevet låg det en fullakt för byte av mobiloperatör. När jag beställde iphonen så valde jag att ersätta mitt gamla nummer, tyckte att det skulle vara smidigast istället för att säga åt alla att man bytt nummer.
Nu till min fundering. Kommer inte telia att skicka min iphone före dom fått tillbaka fullmakten? Känns jävligt tråkigt om jag måste vänta till nån gång nästa vecka innan jag får telefonen. Även om jag skulle få den imorgon så kan jag ju inte använda den för jag har inte något sim-kort. Finns det något jag kan göra? Kan jag ringa telia och avbeställa och istället gå ner till en butik och köpa den med ett annat nummer? Nu kommer det bli svårt att sova inatt ![]() /Mvh Tobias. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2008
![]() |
Jag gjorde samma sak när jag beställde från Tre, att flytta numret och själva nummerflytten påverkar inte leveransen utan min nummerflytt kommer bli av 8e aug.. tills dess får jag ett tillfälligt nummer av tre till mobilen som kommer idag.. så om du hann på att boka innan lagret var slut så kommer du nog få telefonen idag.
/Anders |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Känns jävligt skönt att höra, bara att hoppas på att man han med att boka i tid då. Stod inget om det i mailet man fick efter beställningen. Sitter helspänd och väntar på sms avin
![]() /Mvh Tobias. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Fan va tråkigt! Hoppas den kommer ändå... de är ju inte helt kört o du vet väl att hoppet är de sista man överger?
Inte fått nå avi än? Jag skriver när jag fått min avi.. såg att du bor i borlänge så dom borde ju komma ungefär samtidigt. /Anders |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Jag hade aldrig accepterat det. Ring, maila, var en jobbig kund. Kräv kompensation som tex 3 månader gratis abonnemang. |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Supermoderator
Mycket känd
Reg.datum: Jul 2008
![]() |
Jag hämtade min iphone 3GS idag från Tre, min avi skulle komma först på måndag nästa vecka.
Men jag ringde igår till Tre och fick kolli id, så jag såg när den kom till mitt service ställe. Så då gick jag och visade upp kolli id och fick den. Annars hade jag inte fått den förrän nästa vecka. Har dock inte packat upp den i skrivandets stund. ![]()
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Archen, ja vi borde ju få våra avier ganska så sammtidigt, jag valde sms avi. Snackade med en tjejkompis som jobbar på OK/Q8 där jag hämtar mina paket och dom får in paketen kl 16. Så nu är det bara att hoppas
Grymt jobbigt att behöva jobba nu bara, blir nog att gå hem tidigare om sms avin dyker upp ![]() /Mvh Tobias. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Banned
Igenkänd
![]() |
Jag hoppas verkligen SMS-Avi fungerar för mig!
hoppas som fan attjag får det idag, trodde inte jag skulle få nått men när ja läste eran sms-avi grej kom jag på att jag gjort likadant, och sen klockan 16 är ju nu! |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hittade precis det här på telias hemsida.
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig! --- Vad är statusen på min beställning? I dagsläget kan vi inte visa status på din beställning på telia.se, men självklart jobbar vi på att lösa detta. För varubeställningar gjorda på telia.se är leveranstiden ca 8 arbetsdagar. För tjänster är den ca 14 arbetsdagar. Antalet dagar varierar beronde på efterfrågan. Är en vara tillfälligt slut meddelar vi dig snarast om ny leveranstid. Har du frågor om just din beställning kan du kontakta kundtjänst för varuförfrågan. --- |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Banned
Igenkänd
![]() |
ringa precis till supporten, alla telefoner i hela sverige är i princip slut.
och han visste inte riktigt genom mitt ärendenummer ifall jag skulle få min telefon inom en vecka. tydligen var men en "sen" förbeställare.... 24/7 beställde man, tycker väl att de ska funka.. |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Fan vad surt. Går det att ångra sitt köpa i dagsläget? Blir bra sugen på att göra det för att sedan chansa på att försöka få tag i 3GS:en i någon butik i stället. Blir eventuellt en vända förbi telias butik och kolla vad dom säger om saken.
/MVH Tobias. |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Banned
Igenkänd
![]() |
Drygt att de som har förbeställt inte kan få tag i den pga av att de inte stängde ner förbeställningssystemet, utan att de bara körde på.
om jag har tur är bara avtalet försenat och jag får telefonen iallafall, men supporten hade ju inget bra svar på vad jag skulle göra, bara vänta och hoppas att telia skyndar sig med leveranserna. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Min Iphone 2g låste sig när jag uppgradera den till 3.1.2 | larsson21 | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-11-16 16:57 |
| Iphone 3GS kommer den 31 Juli! | andlin | Köpa iPhone | 3 | 2009-07-01 16:25 |
| min iphone - 2.2 (5g77) när jag fick den :( | razorx | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2008-12-05 09:53 |
| Hur ska jag få den att använda Wi-fi istället? | DanneWalle | Allt om iPhone | 3 | 2008-11-14 10:30 |
| Min iPhone kommer inte ur recovery mode! | rattmuffen | Allt om iPhone | 3 | 2008-06-09 22:10 |