![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Nån som har erfarenhet av att reklamera en 3Gs i en Telenorbutik när man köpt den via Telenors WEB butik? Jag har skräp bakom glaset (mellan display och glas).....
Kan jag gå via deras butiker eller bara via web kundtjänst? |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Någon mer som tycker att "Internetdelning" går långsamt med Telenor och iphone 3Gs
Tecknade tjänsten Mobilsurf Turbo mest för att testa lite och det går ganska snabbt i telefonen. Brukar ligga runt 3 mb/s ner (BBK) och det är ju helt ok. Men när jag kopplar den som modem till datorn så går det segt och bara runt 1 mb/s, långa "dödtider" innan den laddar osv.. Har Tre:s trådlösa abb för övrigt hemma och med deras Turbo3G och dongel så ligger jag typ på 5mb/s ner och det är ljusår i skillnad i fart. Modemet är kanske effektivare men ändå, det är sjuk skillnad. Kan det vara så att Telenor lagt in en liten hastighets-spärr i nätet så det inte skall gå så fort när man använder Iphonen som modem? Förstår ju självklart att det kan bero på täckning m.m men har alltid haft full mottagning med Telenors nät hemma så jag misstänker ju inte det direkt. Och det går ju fortare än med 3G fart iaf så jag misstänker ju ingen inställning heller. Någon annan som provat lite? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Är det fler än jag som har problem med att se Svt-play? Bilden försvinner och jag ser en vit quicktime-logga, bara ljudet som rullar. Jag blir galen. Har ringt telenors kundtjänst och de kan inte hitta något fel, och jag frågade om deras 3g nät inte klarar av svt-play, då fick jag svaret att det absolut skulle funka att se på det genom 3g nätet. Jag har ju mobilsurf turbo, turbo vart då liksom? Jag bor ändå i en storstad, hade förväntat mig att det skulle funka mycket bättre än så. Vill ju också kunna njuta av den underbara appen som SVT åstakommit
![]() |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har telenorkontantkort i telen, men får inte internettet att fungera. Vad kan vara fel?
Har data roaming igång. APN är services.telenor.se Mvh
We are young. We are strong. We're not looking for where we belong We're not cool. We are free. And we're running with blood on our knees Senast redigerad av Cophe den 2010-03-17 klockan 21:38. |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2010
![]() |
Jag har ett Telenor företagsabonnemang som använder sig av prefixet 0 dvs jag lägger till en 0:a framför alla nr för att ringa ut och smsa/mmsa. Ngn som har något tips på hur jag kan ställa in telefonens (iPhone 3Gs) Röstbrevlådeknapp att ringa 0888 istället för 888? Sen verkar det som om min Iphone inte känner av vem som ringer om jag lagt in mina kontakter med +46 utan jag måste lägga in dem med prefixet 0. Har aldrig haft problem med detta med tidigare mobiltelefoner av andra märken. Någon som har några tips gällande detta och iPhone?
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
Jag hade tidigare samma prefix på mitt jobbabonnemang, jag testade en uppsjö caller-ID fixar från Cydia utan att riktigt få till det, jag hoppas du är mer ihärdig än jag var... |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Var inne på en Telenor butik (Svava gallerian) i Uppsala med 2 vänner som skulle skaffa sig varsin 3Gs 16 Gb. De hade ju som vanligt inget i lager och det skuller ta ett par veckor innan de fick in nya. När jag sen frågade tjejen i butiken om hur det är när det gäller upplåsning så sa hon att det man kan låsa upp sin Telenor iPhone när man vill. Jag blev ju positivt chockad och frågade om det är nån ny policy, för att förut så behövde man vänta 12 månader. Då sa hon att det finna en butik i den andra gallerian (kvarnen)som låser upp alla iPhone modeller och det rekommenderas av Telenor. Jag känner till den andra butiken, det är en gammal gubbe som tar 250 kr för att jailbreaka/låsa upp iPhones med blackra1n. Då jag inte orkade ha en långvarig diskussion med henne så valde jag att skratta inombords istället och vandra därifrån.
Igår fick jag höra från en annan kompis att han hade ringt till Telenor och frågat om deras iPhone säljs med fw 3.1.3 för att han ville jailbreaka den. Telenor personen svarade då att det går väldigt bra att jailbreaka alla Telenors iPhones, även de med fw 3.1.3. Jag trodde tidigare att Telia personalen var n00bs och inte hade nån aning om vad de talade om. Det verkar som det gäller för andra operatörer också,
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
tjena
jag har problem med min iphone 3g (jag köpte den från Blocket.se) * iphone lås till telenor:::: *jag köpte nytt sim kort från Ica butk *men det fungerar inte *mitt saldo är bara 100:- *hur can jag aktivera mitt sim (Telenor)???? Please i need ur help>>>>. |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Har du uppdaterat den till 3.1.3 så har ditt baseband uppdaterats och då kan du längre inte ta bort operatörslåset, så är den låst till Telenor så kan du endast använda Telenor för tillfället.
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
det rätt man kan använda redsn0w och jailbreak 3G 3.1.3 men kan inte aktivera simkortet::::. |
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Du menar nog hacktivera, annars kan man aktivera alla modeller på alla firmware om man har rätt simkort. Är den låst till Telenor så använd ett telenor simkort för att aktivera den i iTunes.
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
förlåt:::: ![]() jag kan inte svenska :lol: |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| TRE-tråden | Freebo | Operatörer & abonnemang | 106 | 2011-12-17 11:57 |
| Halebop-tråden | Freebo | Operatörer & abonnemang | 85 | 2011-05-17 09:28 |
| Presentations tråden | H3NR11K | Off-Topic | 64 | 2011-03-11 20:23 |
| Telia-tråden | Ponyboy | Operatörer & abonnemang | 12 | 2010-02-17 00:17 |
| InvisibleShield-tråden | Kimpeh | Tillbehör & reservdelar | 122 | 2009-06-01 15:14 |