![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Halebop Vänner Surf Bas
Jag kör med de abonnemanget, man får surfa med 3G-täckning max 500mb/månad sedan sänks hastigheten till 56kbit/sec. När man har förbrukat sina 500mb, så kommer man att få ett meddelande om det i telefonen skickat från Halebop. Sedan när ny "fakturamånad" börjar så börjar allt om från 0, och man får 500mb igen. Så fortsätter det så i samma veva. Vet att det var några som undrade här i forumet, och nu har ni fått svaret :-)
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Rent spontant känns inte 500 mb som något vidare, Några dagars användande av svtplay youtbe m.fl och så är dom borta. Borde finnas som alternativ att kunna köpa till ett större utrymmer för surfande.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Citat:
Det var detta jag hade lite funderingar kring, så att det inte kostar extra ifall man ''råkar surfa över 500mb'' det skulle känns rätt surt. tack btw! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2008
![]() |
Fick min telefon från Halebop idag. Kan inte säga så mkt ännu, då porteringen av mitt gamla nr inte sker förrens på tisdag. Men det var väldigt snabb leverans! En dag tog det.
Priserna är väldigt överkomliga också. 118 kr / månaden för 500mb surf & 3000 fria sms. Passar mig väldigt bra. Då jag sällan ringer men skickar en del sms. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Citat:
Var så sugen på en vit men Telia hade noll koll på om de skulle få in nya vita 16GB 3G S så jag tog en 32GB istället Det "enda" som skiljde var en engångsavgift på 899;- och det är ju ändå acceptabelt ^Kändes dumt att beställa på en fredag, nu tar det ju längre tid innan den kommer hit ): Härligt! Räcker det att ha med sig kvittot från Halebop bara? Senast redigerad av markiiie den 2010-02-13 klockan 08:44. |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
I Abbonemangsinfo under halebop hallå 24 mån 118kr/mån står som följer
Citat:
Får man ringa för 118kr eller 118kr-59kr eller tillkommer det 59kr/mån? |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
"19 öre/min till alla och fria sms till hela världen Med abonnemanget Halebop Hallå ringer du för 19 öre/min till alla nät i Sverige, inklusive Halebop. En öppningsavgift på 99 öre/samtal tillkommer. Månadsavgift 59 kr." "Surfa fritt på hela internet När du skaffar iPhone med Halebop får du också tjänsten Surf Bas som gör att du kan surfa fritt på hela internet med 3G/GSM (edge) hastighet (vid förbrukning av mer än 500 MB data begränsas överföringshastigheten till 57 kbit/s). Månadsavgift 59 kr." Du får inte ringa för beloppet. Det är 118;- för abonnemanget per månad + förhöjd månadsavgift (om du nu väljer någon) + det du ringer för eller om du lyckas skicka mer än 3000 sms :p Det kan låta billigt att det inte kostar mer än 19 öre/min med Halebop Hallå, men bara uppkopplingsavgiften går på 99 öre så du tänker på det (: Senast redigerad av markiiie den 2010-02-14 klockan 04:11. |
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) | |||
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Det beror ju helt på vem som använder abonnemanget.
Ringer man inte onödigt mycket så kostar den mycket mindre än om du köpt mobilen kontant sen köpt till en surftjänst som du har 500mb surf på innan det stryps. Räkna total abonnemangsavgift + avbetalning på mobilen + ~40;- som man ringer för i 24 månader för en abonnemangsbunden telefon med surf. Räkna sedan att köpa mobilen kontant + 100;- påfyllning i månaden där vi sedan säger att 59;- (så mycket kostar halebops surf bas) går till en surftjänst som man får lägga till. Du måste också lägga till en tjänst som gör att du kan skicka gratis sms till alla med en gräns på 3000 sms. Kostar väl också runt 50-60;-? Så, där har man spräckt sitt saldo och får fylla på med 100;- till för att man ska kunna ringa. Frågan är ju vad som är bäst ändå om man kan hantera sina pengar? Senast redigerad av markiiie den 2010-02-15 klockan 00:26. |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Internet inställning
hej alla
nu har jag ett annat problem med min lur och det är att när jag är i Cydia och installerar nåt och kräver omstart så försvinner min inställning till internet( halebop.telia.se) blir( online.telia.se ) och kan inte komma ut på nätet och måste in på inställningar och ändra skiten gång p gång!! any ideas? |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej!
Min iPhone 3GS som jag beställde från Halebop kom med 3.1.2, och nu hade jag tänkt jailbreaka den. Skulle någon vilja tala om vilket baseband som är det nya och vilket som är det gamla? Om den kommer med 3.1.2 så är det väl det gamla och då går det väl att jailbreaka utan problem? Snabb frakt, beställde fredag kväll och fick den på tisdag eftermiddag (: EDIT: Nu ligger den och säger "Avvaktar aktivering", men det kommer väl inte att hända något förens de har porterat mitt nummer till det nya kortet? Tack på förhand! Senast redigerad av markiiie den 2010-02-17 klockan 15:43. |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#20 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Tackar för länken, ska läsa igenom (: Det var mycket lättare när jag precis fått min 2G. Man körde QuickPWN och gjorde en egen IPSW, sen var både jailbreak och upplåsning klart. Krångel hit och dit med baseband, FW och allt vad det heter!
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| TRE-tråden | Freebo | Operatörer & abonnemang | 106 | 2011-12-17 12:57 |
| TELENOR-tråden | Freebo | Operatörer & abonnemang | 48 | 2011-10-24 17:05 |
| Telia-tråden | Ponyboy | Operatörer & abonnemang | 12 | 2010-02-17 01:17 |
| Version 3.0.1 Tråden | scarsam | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2009-08-03 06:58 |
| InvisibleShield-tråden | Kimpeh | Tillbehör & reservdelar | 122 | 2009-06-01 16:14 |