![]() |
|||
| Visa resultat för omröstning: Tele2/Comviq | |||
| Ja |
|
8 | 66.67% |
| Nej |
|
4 | 33.33% |
| Antal röster: 12. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Har du problem med avbrutna samtal och No Service när du ringer med Tele2 på en OLÅST iPhone? (Utan att ha installerat någon operatörsspecifik IPCC-fil)
(Som bakgrund; Tele2/Comviq var inte en av de utvalda operatörerna som fick sälja bundna iPhone's, man valde därfor att importera olåsta iPhones från Italien som man sålde med Tele2/Comviq abonnemang. Detta för att 'blidka' sina många företagskunder. Ett flertal kunder har rapporterat undermålig service men operatören har valt att inte kommentera...) |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Kan ju bidra med ett till svar här...
Nej, jag har inga problem alls. Min telefon är ursprungligen en telialåst men som jag jailbreakat samt låst upp. Borde för i övrigt inte skilja vilken iphone 3g man använder eftersom hårdvaran är den samma?
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
ja jag vet.. dah? min poäng är den att isåfall borde det påverka mer åt det negativa hållet? eller tycker du ultrasn0w är bättre än en fabriksupplåst?
![]()
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Min flickvän använder min gamla iPhone 3G som är upplåst av Telia, alltså lika upplåst som de iPhone man köper i Italien. Hon använder Tele2 och har haft problem med det sen dag 1. Droppade samtal och tappar mottagning hela tiden. För att kunna få mottagning igen måste hon starta om mobilen eller sätta på/av flygplansläge. Har provat allt, byt simkort, installerat ipcc och provat alla olika fw. Det enda som verkar hjälpa är att stänga av 3Gn, då funkar den som den ska. som jag tidigare har skrivit så har jag ingen riktig förklaring till detta bara en teori. Min teori är att eftersom Tele2 använder Telias 3G nät, så skapas det nån sorts konflikt i iPhones system när man har 3Gn på med Tele2.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Inga problem
Jag har en iPhone 3Gs köpt i USA. Jag har jailbreakat den och låst upp den och använder nu tele2. Fungerar klockrent för mig. Jag har inga problem över huvudtaget. Jag har nästan alltid full teckning och det fungerar super bra att ringa med den och att skicka SMS. Det är heller inga problem att surfa med 3G.
Så NEJ jag har absolut inga problem med tele2.
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Alla borde nämna vad de har för telefoner samt i vilket skick de är. Fabriksupplåsta, upplåsta utav operatör, någon form av modifiering(redsn0w,pwnagetool,blackrain osv.)
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
Varför mig!! Det inte funkar med? Tele 2 Iphone
Citat:
Jag har ett olåst Iphone 32 Gb som köptes genom Tele2 (kanske Italy) så jag forstör inte varför ditt funkar och inte mitt. Kanske du välja de som du ringer til? Har du nårön lust att dela din inställningar? Is this whole thing "black magic" - temperament. I think it's a bit like cars that can only turn right! Brit |
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Yes, but this does not make sense. Some users say rheir Iphone is working perfectly with Tele2, e.g. Wester , and I've asked if he would share his settings but no response, so perhaps it is not working any more. Wester?
By the way is there a setting that notifies me when someone replies to a message of mine or topic I am interested in. Can't find it anywhere. Brit |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
Brit, when you respond to a message in this thread there are options down at the bottom under ( Tilläggsalternativ ), allowing you to specify if to receive emails whenever someone posts.
Wester is not using a factory unlocked iPhone, he's unlocked it himself - hence his views are not valid =) |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
So the question is this:
Is anyone using Tel2 successfully (no line dropping) with an unlocked Iphone supplied by Tele2? Could you display this prominently? Anfd then I'll buy you a beer at the pool? |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
![]() |
That would limit the sample to a mere handful of people, iPhones supplied by Tele2 are Factory Unlocked just like the ones you can now buy anywhere. The only ones in your very position are Ponyboy; factory unlocked iPhone w/ Tele2 that only works if he switches off 3G and H3NR11K; factory unlocked iPhone w/ Tele2 which works 100%
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Problem...Funkar fint med Telia sim men ej med Tele2 sim??? | Clarijon | Allt om iPhone | 1 | 2010-02-11 16:51 |
| iPhone 3Gs med Tele2 | Gustaf | Köp & Sälj | 2 | 2009-09-14 17:16 |
| Tele2 3G problem | jollejo | Operatörer & abonnemang | 9 | 2009-07-24 12:01 |
| Turbo-3G med Tele2? | ZiLi | Operatörer & abonnemang | 42 | 2009-04-08 12:57 |
| Iphone 3g med Tele2. | Fredrik1989 | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2008-12-08 11:43 |