![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
Stora problem med 3, byte till Tele2 eller Telia?
Hej!
Jag har idag ägt min iPhone 3GS i snart fyra månader och har haft konstanta problem med 3 att jag inte får täckning i mitt hem samt i de flesta andra inomhusmiljöer jag är i. Testade allt möjligt men det funkade inte och de gick idag med på att reklamera abonnemanget och mobilen (smidigt med tanke på att jag skickade ett reklamationsbrev för två veckor sedan). Jag ska nu byta operatör (och uppgradera till iPhone4) till ett som har eget GSM-nät och valet ligger mellan Telia och Tele2. Jag hade ingen intention att jailbreaka utan är bara ute efter att höra vad ni rekommenderar. Bor i Stockholm och mina räkningar har snittat på 400-500kr. Tele2 snackis + fri sms jämfört med motsvarande i Telia är snäppet billigare samt att minutkostnaden på snackis är billigare. Dock har Telia EDGE, är det värt det för mig? Tacksam för alla svar! |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Herren på teppan
Omtalad
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
Telenors nätverk är kasst, så rekomender inte dom , Jag personligen kör med TELIA och har alltid bra mottagning
.................................................. ......................... IPhone 4G [16GB] Telia Komplett inkl 10GB surf Fw: 5.0.1 & Modefirmware: 04.11.08 Jailbreak: Redsn0w .................................................. ......................... |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Guest
|
Telenor har OK nät beroende på vart du bor, en stor fördel med Telenor
gentemot sina konkurrenter är obegränsad fri surf för ca 70kr/mån Skulle avråda Tele2, finns många här inne som har problem med dom på iPhone. Om valet och kvalet står mellan Tele2/Telia ta det sistnämnda. Vill du köra uteslutningsmetoden se till att låna något kort av en kompis och jämför i dina geografiska områden, alt beställ hem ett kontantkort från de bolag du är intresserad av. Dom flesta erbjuder gratis kontantkort via sina resp. hemsidor. Lycka till Senast redigerad av slaneby den 2010-09-17 klockan 21:53. |
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Citat:
Kör visserligen 3Gs... Bor norr om stan, jobbar södersida och reser 3 Tim om dan och streamad film, radio mm. Funkar super! |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Herren på teppan
Omtalad
![]() |
Citat:
![]()
.................................................. ......................... IPhone 4G [16GB] Telia Komplett inkl 10GB surf Fw: 5.0.1 & Modefirmware: 04.11.08 Jailbreak: Redsn0w .................................................. ......................... |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Herren på teppan
Omtalad
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Guest
|
Den siffran är ju såklart helt individuell, vissa brukar bara 1GB/mån medans andra går så långt att dom ersätter sina bredband totalt med sin uppkoppling via mobilabbonemanget.
Sitter man och streamar mycket, kör spotify och laddar torrents är det inte så kul att bli strypt till 0.5m/s bara för att man förbrukat sin måntliga kvot. Men som sagt, väldigt individuellt ![]() |
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Herren på teppan
Omtalad
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| STORA Problem med mms och internet | Nickolaus | Allt om iPhone | 0 | 2010-08-23 19:13 |
| Byte av operatör till tele2 | JohannesGbg | Operatörer & abonnemang | 1 | 2010-07-04 23:47 |
| Stora problem med iPhone | ZiLi | Allt om iPhone | 2 | 2010-04-06 19:32 |
| Problem...Funkar fint med Telia sim men ej med Tele2 sim??? | Clarijon | Allt om iPhone | 1 | 2010-02-11 16:51 |
| Möjlighet till byte av iphone eller service?? | perav | Allt om iPhone | 2 | 2008-11-14 11:26 |