iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige  

Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Problem och felsökning

Köp din iPhone 4 redan idag hos Telia här:

Köp din iPhone 4 hos Telenor

Köp din iPhone 4 hos Tre:

Köp iPhone 4-tillbehör hos iPhonebutiken.se

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-03-03   #1 (permalink)
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Maximal batteritid: Tips och tricks

hej ! hur lång batteri tid har en iphone , på standby ?
HermanBerglund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-03   #2 (permalink)
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Jag vet inte, den dockas ju ganska ofta i datorn så den laddas ju varje gång då.

Men jag vet att jag under en vecka jag inte hade acess till dator då låg den mest i fickan och jag fick kanske 5-6 samtal och det var lite mindre än halva batteriet kvar.. 6 dagar ca alltså.

Batteriet har kräm, inget snack om den saken, men samtidigt så är det rätt naturligt om man sitter och YouTubar, surfar, kollar film och drar ner en massa apps med WiFi konstant igång att den precis som alla andra tekniska prylar har en gräns.

Men summa summarum, om man bara har den liggandes och ringer nått samtal då & då så klarar den lätt en vecka.
Spökplumpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-04   #3 (permalink)
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till ripperoo Skicka ett meddelande via Skype™ till ripperoo
Jag läste någonstans att det skulle vara mellan 5 till 8 timmars taltid sen 16 timmars batteritid när du lyssnar på musik. I början lär väl batteriet ta slut snabbt eftersom man pillar på den ständigt ^^
Gammal 2008-03-06   #4 (permalink)
LTK
Medlem

Iphone batteritid

Jag är helt ny här på forumet så måste ju säga Hej först=)

Jag köpte min iphone i Usa för 4dagar sen gick hem jaila den, fixade all musik filmer osv sen när jag åkte till sverige dagen efter så kunde jag kolla på film i 7timmar då stängde jag av allt som inte var nödvändigt.

helt enkelt så har Iphone grym batteritid
LTK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-06   #5 (permalink)
Administratör

iPhoneinfo.ses avatar

Läste här och där om folk som klagade på batteritiden i iPhone.

Om jag ska vara ärlig så tycker jag faktiskt att iPhone har en bra batteritid (med tanke på vad den kan göra) Jag använder den flitigt varje dag och det håller i 2-3 dagar.

Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM!
iPhoneinfo.se är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-09   #6 (permalink)
Medlem

Hej , pratade precis med en kompis i usa och säger att du inte kan använda laddaren här i sverige ? eller kan man köra genom datan ?
osiriz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-09   #7 (permalink)
LTK
Medlem

Du kan inte använda den sista adaptern som du får med men det är lätt fixat för du kan både ladda den genom datorn och du kan ladda den om du har en extra sladd hemma, en elkabel med ett tvåmuns stycke som dom flesta har liggandes hemma.

Annars är det bara att köpa en ipod laddare i vilken apple butik som helst(itouch eller nyare ipods)
hoppas det hjälpte!
//LTK
LTK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-09   #8 (permalink)
Administratör

iPhoneinfo.ses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av osiriz Visa inlägg
Hej , pratade precis med en kompis i usa och säger att du inte kan använda laddaren här i sverige ? eller kan man köra genom datan ?
Läs detta inlägget:

http://www.iphoneinfo.se/stromadapters-for-din-iphone/

Anmäl alla inlägg/trådar som du tycker bryter mot reglerna. Jag svarar inte på supportfrågor via PM!
iPhoneinfo.se är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-23   #9 (permalink)
Medlem

Läste att man inte kan byta batteri till iPhonen så är det adjöss med telefonen när batteriet är helt dött?
Inodlog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-23   #10 (permalink)
Medlem

Jo, man kan byta batteri i iPhone. Antingen gör man det själv, om man är händig. Eller så skickar man in den till en av alla dessa "vi fixar"-butiker som finns, eller så skickar man den till Apple så byter de batteri.

http://www.ipodbatteryfaq.com/

Men det handlar nog om i alla fall ett till två års användande innan det ska bli aktuellt med ett batteribyte, jag gissar att i alla fall jag kommer köpa en ny telefon (ny iPhone?) inom två år med tanke på hur snabbt tekniken utvecklas i dag.
jumpcut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-23   #11 (permalink)
Medlem

iFixit finns också guider för hur man byter ut det mesta på sin iPhone (inklusive batteriet), dessutom kan man köpa reservdelar ifrån dem.

Utav guiden att dömma verkar det dock inte vara någon direkt barnlek att byta ut sakerna.

Senast redigerad av rastersize den 2008-03-24 klockan 00:01.
rastersize är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-24   #12 (permalink)
Medlem

harens avatar

För att levera en specifikation istället för hur mycket alla uppler sin batteritid:

Samtalstid: 8timmar
Standby: 250timmar
Internet Surfande: 6timmar
Video uppspelning: 7timmar
Musik uppspelning: 24timmar

taget från appels hemsida!

// h

Skribent & Moderator på iPhoneInfo.se
haren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-24   #13 (permalink)
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till ripperoo Skicka ett meddelande via Skype™ till ripperoo
Kan stämma rätt bra faktist.. Man tror ju att iphonen har jätte dålig batteritid eftersom man leker med den som den vore värsta toy-story leksaken xD
I går provade jag att bara använda den som en "normal telefon" och då höll den sin klass =)
Gammal 2008-03-24   #14 (permalink)
Medlem

harens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ripperoo Visa inlägg
Kan stämma rätt bra faktist.. Man tror ju att iphonen har jätte dålig batteritid eftersom man leker med den som den vore värsta toy-story leksaken xD
I går provade jag att bara använda den som en "normal telefon" och då höll den sin klass =)
Japp jag håller med, det är allt spelande och småfill hela tiden som tar batteritiden. Men men, den är ju det bästa tidsfördriv i mobilväg iallafall!

// h

Skribent & Moderator på iPhoneInfo.se
haren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-24   #15 (permalink)
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av haren Visa inlägg
Japp jag håller med, det är allt spelande och småfill hela tiden som tar batteritiden. Men men, den är ju det bästa tidsfördriv i mobilväg iallafall!

// h
Att spela spel eller surfa samtidigt som man lyssnar på musik suger batteri kan jag lova. Inte många timmars användande där inte...

Jag håller inte med när du säger att det är det bästa tidsfördrivet i mobilväg, det innebär ju att iPhone är en mobil och det går jag ICKE med på!
Gammal 2008-04-22   #16 (permalink)
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Batteritid...

Telefonen är ju specad till 250 timmar i standby läge, under perfekta förhållanden. Nu börjar jag fundera då min telefon Iphone 16gb 1.1.4 idag slog av sig efter:

Time since last full Charge
Usage: 3 Hours, 31min
Standby: 1 day, 18 hours

Då har jag surfat (wifi) max 30 min, lyssnat på musik ca 1h samt kollat några minuter ca 5 min på film.
Sen så har jag stängt av wifi när jag inte använder det. Edge = Av, bluetooth = Av, knappljud = Av. Mottagningen har det inte heller varit några problem med.

Så jag funderar ska den inte klara sig en aning längre?
zalsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-22   #17 (permalink)
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av zalsson Visa inlägg
Telefonen är ju specad till 250 timmar i standby läge, under perfekta förhållanden. Nu börjar jag fundera då min telefon Iphone 16gb 1.1.4 idag slog av sig efter:

Då har jag surfat (wifi) max 30 min, lyssnat på musik ca 1h samt kollat några minuter ca 5 min på film.
Sen så har jag stängt av wifi när jag inte använder det. Edge = Av, bluetooth = Av, knappljud = Av. Mottagningen har det inte heller varit några problem med.

När jag var i alperna drog jag ur den ur laddaren 0400 på fredagen, lyssnade på musik säkert sju-åtta timmar, spelade backgammon en timme eller två, försökte koppla upp mig fem-sex gånger, skickade SMS och pratade minst trekvart i telefon. Fick varning på 20 % vid midnatt på söndagen (mot måndagen)...
Gammal 2008-04-23   #18 (permalink)
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av zalsson Visa inlägg

På sid 27 i User Guide står det att batteriet dras ur snabbt, om iPhone är ansluten till en dator som gått över i standby eller viloläge, eller helt enkelt är avstängd. Det stämmer, jag har testat (ofrivilligt).
sjovik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-23   #19 (permalink)
Medlem

nått som jag har märkt är att batteriet inte blir fullladdat när den "visar" detta.
la in nått tillägg och fick se döm av min förfåning att den bara hade laddat till 86% vafasen tänkte jag e programet röttet så det inte visar korekt?
ash jag drar ur kabeln å sätter i den igen, efter ett tag så visar den 94% och där stannar den nån timme lr så.

jaha ur med kabeln å i med den igen, efter ca: 2 timmar så visar den 100%

efter denna proserdur så har jag märkt att batteriet håller bra mycket längre en innan.

nu brukar jag ladda den efter 2 eller 3 dagar istället för innan som låg på varje dag

//lexus
lexus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-23   #20 (permalink)
Banned

Reg.datum: Apr 2008
Cool

en av iphones svagheter är just detta med batteriet inte håller särskilt länge..
mustafa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta