Senaste nytt om iPhone!

Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Support
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-11-05   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
Mmadeleine är karismatiskt upptäcksresande
Vattenskadad iphone 4?

Tappade min iphone 4 i toaletten tidigare idag tog upp den direkt och torkade av den med hårtork, den funkade fortfarande då
Stängde av den och tog ur minneskortet. La den sedan i en påse ris under dagen, lampan lyste hela tiden även avstängd. Den funkar fortf, lyser inte i lampan och jag skriver från den just nu. Den lilla kameran där fram
Funkar inte alls och den stora kameran är skadad och ger suddiga bilder. Ofta kommer "stäng av rutan" fram utan att man hällt in låsknappen.

Vad bör göras ska man lämna in den på självrisk, kommer den dö inom nån dag eller?
Mmadeleine är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-05   #2 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Ojdå... Det man måste lära sig vid såna situationer är att man MÅSTE stänga av telefonen direkt, helt och hållet, vattenskador tar skada ganska rejält om elektroniken är igång och skapar kortslutningar. Stänger man av telefonen så kan man doppa den i vatten bäst man vill utan att det går sönder, sålänge man torkar den före man sätter på den, t.ex i en påse ris precis som du försökt göra, vilket är helt rätt, dock brukar man låta det ligga i ris lite längre, runt 2-3dagar för att vara helt säker och helst med telefonen isär.

Jag är ganska säker på att telefonen kommer sluta fungera mer och mer eftersom du satt på den och fortfarande använder den trots att det verkar vara vattenskada på den. Men jag hoppas på det bästa att om du har tålamod så överlever telefonen om du fortsätter låta den ligga i ris ett par dagar.
Gammal 2011-11-06   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Mmadeleine är karismatiskt upptäcksresande
Den funkar fortfarande och nu fungerar även båda kamerorna, frågan är ju om den kommer lägga av närmsta månaden...
Mmadeleine är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-07   #4 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Funkar den klockrent i en vecka eller två från nu så gissar jag på att du har haft tur och att den lär fortsätta funka, värsta som kan hända är väl att det kommer korrision i dock kontakten som kan vara jobbigt att få rent när de väl sätter sig.. Då får man problem med laddning osv.
Gammal 2011-11-30   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

rydbom är karismatiskt upptäcksresande
Jag tappade min i badkaret när jag låg och surfade där och gjort precis som Miche sa att jag stängde av den direkt. Sen plocka jag ut batteri, sim osv och lät den ligga i ris i säkert en vecka. Efter det fungera den kanon. Det kan alltså vara bra att veta för folk som tror att "det händer inte mig"

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta