![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#366 (permalink) |
|
Moderator/Nerd Lord
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Ju då, ändrade rubriken från "Bilder på er iPhone här!" till "Tema bilder på er iPhone här!" eftersom denna har blivit våran officiella tema tråd.
Har fullt upp just nu! Senast redigerad av Ponyboy den 2010-03-12 klockan 01:07. |
|
|
|
|
|
#368 (permalink) | ||
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Är du inte nöjd med färgerna kan du själv ändra dem genom att browsa i din iphone till Library/Themes/ och välja en av de färg teman som du laddade ner. I alla dessa färg teman finns det en fil som heter Info.plist, öppna den och den kommer att se ut så här: Citat:
Första raden är för alla ikoner utom Dock ikonerna, andra raden är för Dock ikonerna och den tredje är för klockan högst upp i springboard. Du kan dessutom ändra storleken på ikon texter och klockan genom att font-size från t.ex 13px till 11px.
|
|
|
|
#369 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#370 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Ponyboy:
Jag gillade ditt tema med "Kleinmone dbar mod" Men förstår inte riktigt vad jag ska söka efter på cydia för att hitta det. Sökte på LockInfoContest men hittade inget. Skulle vara schysst om du orkade förklara lite. Skulle vilja ha en liknande lockscreen samt första sidan på springboarden med bara några ikoner uppe som du har samt i docken längst ner. Antar att du använder "blanka" ikoner på resten av sidan? MVH Draakula |
|
|
|
|
|
#371 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Du behöver inte ha blanka ikoner på första sidan, ha bara dina top ikoner och Dock ikoner resten flyttar du till de andra sidorna. På de andra sidorna kan du däremot ha Blankicons i första raden så att din klocka syns i alla springboard sidorna. I lockscreen har jag Lockinfo och i springboard behöver du installera Five Icon Dock, Five Columspringboard och Fivelrows för denna tema.
|
|
|
|
#372 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Ok, tack för snabbt svar
![]() Ska testa när jag kommer hem. Har allt installerat utom fivelrows redan. 2 frågor bara, när jag laddar ner temat från nätet..ska jag då flytta det till tema mappen via iphonebrowser? (Har alltid laddat ner teman direkt från cydia på tfn tidigare). Samt i vilket program översätter jag det som behöver översättas? i notepaden?? |
|
|
|
|
|
#373 (permalink) | |
|
Moderator/Nerd Lord
![]() |
Citat:
Jag översätter allting i iPhone med iFile, ska du ändra .html och .plist filer i windows får du ladda ner HTML och Plist Editor.
|
|
|
|
#375 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
så här ser min ut
![]() Tema: Illumine (ändrat vissa ikoner från default utförandet) illumine live weather illumine live clock fiveirows fiveicondock Senast redigerad av tehfiskk den 2010-03-16 klockan 08:57. |
|
|
|
|
|
#379 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Ladda upp bilderna på Fuskbugg.se - Ladda upp din fil och länka in dem hit med ikonen "Infoga Bild"
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Bilder tagna med iPhone 3G här! | Rolle | Allt om iPhone | 115 | 2010-02-21 11:28 |
| Uppdatera er 3GS till 3.1.2 utan att förlora unlock. SE HÄR! | nimren | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-10-27 14:06 |
| Telenors priser på iPhone 3GS är här | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2009-07-29 14:20 |
| Bilder på er iPhone 3G här! | iPhoneinfo.se | Allt om iPhone | 9 | 2008-09-21 19:43 |
| bilder på iphone vs andra mobiler | r2d2 | Allt om iPhone | 5 | 2008-04-20 23:13 |