![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2011
![]() |
Iphone 3GS lyser svagt på skärmen
Hej alla
Jag har ett litet problem Jag har en Iphone 3Gs som jag var tvungen att renovera lite, eftersom den var i 3 delar, så jag köpte mig en ny baksida, nytt chassi och glas. Skruvade isär telefonen och satte dit nya baksida osv, men när jag var klar och ska sätta igång den så lyser bara skärmen lite ljust och inget mer händer. När jag sätter i sync sladden så plingar den till ibland. När jag kopplar den till dator så hittat Itunes telefon osv. Provade ta en Lcd, glas och chassi från en Iphone som jag vet fungera, som tjejen använder, men funkade inte då heller, bara lite ljust sken. Någon som varit med om detta? Tack på förhand / Täääänk U |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
Citat:
Fungerar den så utesluter du att det är fel på MB. Fortsätt så tills du hittar felet. Uppdatera oss och berätta hur det gått!
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Esmir
Mycket känd
|
Det låter som att det har blivit nåt fel med logikkortet.
Vanligast är att man lyckas fördärva kontakten till lcd på logikkortssidan. Ett annat problem kan vara att kretsen som matar ström till bakgrundsbelysning kan vara sönder. (går ibland att lösa genom att bygla så att strömmen kommer från en annan källa) Hur som hälst, så är du varken den första eler den sista som får problem efter byte av baskidan. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | ||
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2011
![]() |
Citat:
Hej och tack för tipset. provade göra som du sa att flytta mitt MB till den andra 3GSen och den fungerade inte, så då är det fel på mitt MB tyvärr... Citat:
Går det att byta kontakten till LCD, alltså den som sitter på MBn? Hur som helst tack för alla tips.. ![]() |
||
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2011
![]() |
Citat:
Eller är det någon annan som vet en butik eller ett företag i Stockholm som kan utföra den här reparationen? Tacksam för svar! |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Displayen lyser vitt/ljust med vertikala streck över hela skärmen!?!? | proximuz | Allt om iPhone | 6 | 2010-04-25 13:01 |
| iPhone skärmen på tv:n eller dator skärmen. | Krantz | Allt om iPhone | 14 | 2010-04-15 07:43 |
| Iphone 3gs "oljan" på skärmen | svensson431 | Allt om iPhone | 6 | 2009-12-22 15:07 |
| Iphone 3gs, "skärmen lyser vit" | n0s | Allt om iPhone | 1 | 2009-10-21 08:48 |