![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2010
![]() |
Byta LCD eller avstå? (iphone 3g)
Hej, fick en iphone 3g av en släkting som hade tappat den i vatten,
öppnade den och gjorde rent överallt så den nu hittas i iTunes. Till en början lyste skärmen med bakgrundsbelysning men ingen bild på själva LCD'n. Jag fattade då att lcd'n var trasig, men nu tror jag att jag råkat koppla in lcd'n när telefonen var på, för bakgrundsbelysningen funkar inte längre... Vad händer om jag köper en ny LCD och stoppar in? funkar bakgrundsbelysningen då eller har jag bränt nån krets? Tacksam för svar! |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
Citat:
Detta är ett ganska vanligt problem när man kopplar in skärmen när telefonen är på. Du har inte bränt någon krets, oroa dig inte för det. Eftersom telefonen var på när du kopplade in LCD'n så startar den inte. Du måste då stänga av telefonen, koppla i LCD'n och starta telefonen. Det kan ta några minuter för telefonen att starta. Koppla in den i laddaren i väggen och vänta. Det blir svårt att stänga av iPhonen utan att skärmen fungerar, jag vet. Men det finns en lösning: Öppna telefonen. skruva ur moderkortet(main logic board) lyft upp det försiktigt, och sätt tillbaka det igen. Detta gör att det tappar kontakten med batteriet som sitter under och stängs av. Sedan kopplar du i allt igen. Hade jag varit du så hade jag köpt en LCD från ebay. Kostar ca 250-350kr. Vi kommer att ta in färdiga display-kit till iPhone 3g och 3gs. Men det blir inte föränn om någon vecka. Hoppas detta har hjälpt, hör gärna av dig via PM om du har några frågor!
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Esmir
Mycket känd
|
Du kan resetta telefonen för att tvinga den att boota om. (sleep och hemknapp sammtidigt ca 15 sec)
Sedan är det vanligast att LCD går faktist sönder i samband med vattenskada. I enstaka fall kan vist kretsar gå sönder (så att telefonen syns i iTunes men inget på LCD). Hurvida det är lönt att lägga 500-650kr på en telefon som är värd 1500kr får du bestämma själv. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Via ebay får du en LCD med digitizer alltså hela "framsidan" för runt 200:- så det kan det ju vara värt att prova, funkar det inte, sälj den i delar så har du sluppit gå back.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Citat:
Har en 3gs med spräckt glas, vad jag hört så ska det vara lättare att byta hela kittet, alltså , LCD+Digitizer+Glas , Har gjort samma operation, men då var det på 2g =) Så snälla,, en länk vore super,, till 3gs |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Dec 2011
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Byta operatör och byta iPhone - samtidigt | JoG | Operatörer & abonnemang | 5 | 2010-02-23 17:34 |
| Köpes: iPhone 3GS 16 eller 32 gb. Telia eller olåst | Linus | Köp & Sälj | 1 | 2010-02-19 17:52 |
| Tv Plasma/LCD | ripperoo | Off-Topic | 31 | 2009-11-28 20:49 |
| Byta upp sig eller vänta? | DonRon | Köpa iPhone | 13 | 2009-10-12 16:48 |
| Svart LCD | peeh | Allt om iPhone | 1 | 2009-09-30 12:18 |