![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2011
![]() |
3GS laddar ibland, ibland inte...
Får ofta meddelandet att "laddningen med tillbehöret stöds inte" sedan i början av året. Den laddas dock väldigt långsamt vid detta meddelande. Har testat med olika sladdar/pc med samma oregelbundna fel. Har bytat batteri och även senare dock-delen. Felet är detsamma. Hade en period med 2 veckor utan felmeddelande efter att haft det gamla batteriet utplockat och sen återinstallerat det efter några dagar. Felet kom dock tillbaka när jag hade nästan glömt det. Jag börjar bli lack.... Kan någon förklara detta fel... Har även fabriksåterställt den ett par gånger...
mvh Jörgen |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Framgår inte om du använt orginalsaker eller inte.
Men använder du orignal laddare och orginal kabel? Om inte så är problemet sannolikt där. iPhone är väldigt känslig mot allt annat än orginalprylar i princip, just pga att apple valt att fula sig med detta genom att mjukvaran känner igen (antingen direkt eller efter en slumpmässig tid) om det är något som inte är orginal där imellan. Är inte det problemet. Så gissar jag på att själva delen på logic kortet som sköter laddningen har ballat ur eftersom du verkar ha prövat allt annat!
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Logic board / komponentar i iphone 3gs
Om jag skulle vara du och är lite insatt med att öppna och reparera liksom jag så titta till logic kortet så att allt är rent och fint mellan dock kontakten och logic kortet samt även runt chippen. Hoppas du löser detta!
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt Senast redigerad av Miche den 2011-07-31 klockan 22:54. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
![]() |
Glömde en till bild, som kanske är lite bättre.
Finns ju flera kretsar som styr just strömmatningen och laddningen, men den primära som går in från dock kontakten är ju LTC4088-2. ![]() http://www.iphone-network.net/wp-con...topBIG.jpg.jpg
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Kanppen "sleep", funkar ibland, oftast inte. Gäller 3GS, vad är fel? | r_o_n | Allt om iPhone | 20 | 2011-03-26 13:10 |
| Kan inte surfa på telefonen ibland?! | Daniel Nilsson | Allt om iPhone | 0 | 2010-08-16 10:25 |
| Går inte ringa till min Iphone 3gs ibland?? Tele2 | Smisken | Allt om iPhone | 11 | 2010-08-06 13:04 |
| Svara på SMS - går inte ibland | Gustava | Allt om iPhone | 2 | 2010-05-29 22:01 |
| En del av displayen funkar inte ibland | leomessi | Allt om iPhone | 2 | 2010-03-12 15:50 |