![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
toch+ display sönder.
min skärm på min iphone 3gs har sprukit och touchen har även slutat att fungera helt och jag funderar nu på att fixa detta själv då det blir billigare. Jag är lite osäker på vad jag ska köpa för att fixa detta.
Nytt glas till Iphone 3GS med touch/digitizer - importgrossisten Är det en ny display OCH ny touch? - fixar den båda problemen? tack |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Det ser du klart och tydligt, ser du allt på LCD'n? Ja? Då är den hel.. inga konstigheter.
"Touch-displayen" är ju digitizern alltså själva glaset, LCD'n sitter bakom glaset och går att ta bort och sätta dit på en ny digitizer.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
Precis,
Om touchen inte fungerar så behöver du byta glas. På innersidan av glaset sitter digitizern(touchfunktionen) Den är fastlimmad så du kan inte endast byta ut touchen. Du måste alltså byta ut glaset. LCD:n kan du bara flytta över. Kolla in vår sida, där finns det reparations-kit.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| 3GS sämre display? | Dr emm | Allt om iPhone | 19 | 2010-07-14 19:20 |
| Display fel | oscar9 | Allt om iPhone | 4 | 2010-03-02 18:31 |
| vad händer om min iphone går sönder? | Deks | Allt om iPhone | 12 | 2009-06-16 13:38 |
| Vit Display | Paddan | Allt om iPhone | 2 | 2008-11-02 21:46 |
| Display utbyte | westgren | Allt om iPhone | 7 | 2008-09-04 18:53 |