Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Tillbehör & reservdelar
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-09-26   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Sep 2011
ninjamagic är karismatiskt upptäcksresande
iPhone 3G LCD funkar ej

Har nyligen bytt ut digitizern till min iPhone och sedan dess har min LCD antingen inte fungerat alls överhuvud taget eller så har den flimmrat under den största tiden.

Jag öppnade telefonen för att inspektera problemet, jag har lagt märke till att LCD sladden (ribbon 1) sitter löst, den är lätt att den bara hoppar, men det är inte omöjligt att verkligen sätta fast den, men då måste man ta i alltså, och sedan samtidigt som du sätter ihop telefonen se till att den fortfarande sitter.

När jag väl gjort det så startar jag telefonen, och jag får ingen bild alls, jag har haft det här problemet i ca 3 veckor nu och jag har gjort allt för att få LCDn att fungera igen, men det är alltid svart, får inte upp Apple loggan då jag startar telefonen heller, inget alls. Telefonen funkar som den ska, ljudlös knappen är som den ska vara, jag kan ringa till den osv.
Men det är bara LCD'n som är problemet alltså..

För ca 2 veckor då jag öppnade telefonen så satt jag fast LCD'n ordentligt och samtidigt satte jag på telefonen då den var öppen, jag fick upp Apple loggan med klar färg och allt, blev riktigt glad då jag haft mycket problem med den då den har flimmrat i ca 2 veckor.
Så då återstår att sätta ihop telefonen då, men då börjar den flimmra igen då jag trycker ner den för att sätta fast den, när jag trycker ner den helt så fungerar det inte alls, då är den helt död alltså.
Jag skruvade lös LCD'n och kopplade bara i den till telefonen, struntade i digitizern och ribbon 3, jag fick klar färg, jag tröck lite på LCD'n för att se om den flimmrade då, det gjorde den inte.

Då bestämmer jag mig för att montera ihop allt igen med digitizern, då fungerar inte LCD'n igen, den är helt svart och det spelar ingen roll vad jag gör, den startar aldrig, bara telefonen som startar.
Sedan dess har den inte fungerat alls, vad jag än har gjort, har kollat till sladden flera gånger så att den sitter, men nu spelar det som ingen roll, den fungerar inte alls.

Tror ni att jag har gjort någon skada i själva telefonen eller LCD'n? Funderar på att köpa en ny LCD isånnafall om det nu är så att det är den som är sönder.

Tacksam för svar!
ninjamagic är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-09-26   #2 (permalink)
Esmir
Mycket känd

iPhoneReservdelar.ses avatar

Reg.datum: Jul 2010
iPhoneReservdelar.se kan tala
Skicka ett meddelande via Skype™ till iPhoneReservdelar.se
Det är gannska troligt att kontakten på antingen lcd eller logikkortet är skadad.
Att kabeln är svår att sätta dit, samt att den hoppar upp så fort man viker upp lcd är fullt normalt på en iPhone 3G då den har lite styvare kabel till lcd än t.ex. 3gs.
Prova med ny lcd men se till att du har möjlighet att lämna tillbaka om det inte skulle fungera. att lägga ut några hundra lappar på en 3g är bara dumt.
iPhoneReservdelar.se är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-09-26   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Sep 2011
ninjamagic är karismatiskt upptäcksresande
Logikkortet ser inte ut att vara skadat alls. LCD sladden däremot är lite halvt böjd..

Skulle det vara värt och beställa denna iPhone 3G LCD-Display ?

Senast redigerad av ninjamagic den 2011-09-26 klockan 19:50.
ninjamagic är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-10-08   #4 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Jag fick erfara häromdagen när jag böt digitizer att lcd kontakten gick i bitar, trots att jag var oerhört försiktig, det är så att själva kontakten släpper från själva ribbon kabeln, det är så pass små lödningar/kontakter att du behöver förstoringsglas för att se vad det egentligen är som är trasigt, på min var det dock uppenbart då halva kontakten hade lossnat ifrån den.

Som tur är så är en ny LCD skärm till en 3G/3GS så pass billig så jag köpte en ny för 300:- i butik inne i stan. Funkar kalas. Ser ut och funkar som orginal.

Så köp en ny LCD!
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt
Miche är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta