Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Tillbehör & reservdelar
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-10-12   #1 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Nov 2010
firstzealot är karismatiskt upptäcksresande
Unhappy iPhone4 strömanslutning trasig?

Finns det någon typ sida eller bild som säger vad anslutningen under mobilen, den platta kabeln, alltså vad pinnarna i den är för något? 1-2 pinnar är ju ström, sedan är ju 1-2 pinnar till för data och ytterligare 1-2 pinnar borde väl vara så att mobilen kan känna av vilket tillbehör som den är dockad till?

Det sjuka med min iphone4 är att oavsett om jag har Version 4.2.1 utan jailbreak eller med jailbreak eller om jag har 4.3.5 utan jailbreak, när jag DOCKAR mobilen till denna jag köpt: Dexim iCruz Audio Bilhållare (iPhone) - iPhonebutiken.se SÃ… HITTAR INTE MOBILEN DETTA TILLBEHÖR, DET ÄR EN APP SOM HETER iCRUZ som man laddar hem frÃ¥n appstore, och det fungerar bara om man dockat mobilen i hÃ¥llaren.

Jag provade med en kompis iphone4 som är 4.3.5 versionen, hans mobil hittar tillbehöret direkt och kan använda iCruz programmet till den för att välja rätt frekvens för FM-sändaren?

Men när jag försöker med min iphone4 så GÅR DETTA INTE?

Då är det väl helt uteslutet att det inte är mjukvaran som krånglar? då måste väl felet vara själva anslutningen jag har eller?

Till saken hör att när jag kopplar in usb för itunes i datorn så hittar datorn den ALLTID samt att det går att ladda batteriet på mobilen genom strömadapter, men ALDRIG SÅ FUNGERAR NÅGOT TILLBEHÖR I FORM AV FM-SÄNDARE eller liknande på min mobil??????

Snälla säg det måste vara fel på anslutningen till mobilen eller finns det något annat som kan påverka det hela?

Blir inte klok av detta felet är jävligt störande.
firstzealot är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-10-13   #2 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Feb 2009
iPhoneButiken.se är karismatiskt upptäcksresande
Det låter otroligt mycket som en trasig dockkontakt. Lämna in på garanti
Gammal 2011-10-13   #3 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

r_o_ns avatar

Reg.datum: Mar 2009
r_o_n är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till r_o_n
Citat:
Ursprungligen postat av firstzealot Visa inlägg
Finns det någon typ sida eller bild som säger vad anslutningen under mobilen, den platta kabeln, alltså vad pinnarna i den är för något? 1-2 pinnar är ju ström, sedan är ju 1-2 pinnar till för data och ytterligare 1-2 pinnar borde väl vara så att mobilen kan känna av vilket tillbehör som den är dockad till?

Det sjuka med min iphone4 är att oavsett om jag har Version 4.2.1 utan jailbreak eller med jailbreak eller om jag har 4.3.5 utan jailbreak, när jag DOCKAR mobilen till denna jag köpt: Dexim iCruz Audio Bilh�llare (iPhone) - iPhonebutiken.se SÅ HITTAR INTE MOBILEN DETTA TILLBEHÖR, DET ÄR EN APP SOM HETER iCRUZ som man laddar hem från appstore, och det fungerar bara om man dockat mobilen i hållaren.

Jag provade med en kompis iphone4 som är 4.3.5 versionen, hans mobil hittar tillbehöret direkt och kan använda iCruz programmet till den för att välja rätt frekvens för FM-sändaren?

Men när jag försöker med min iphone4 så GÅR DETTA INTE?

Då är det väl helt uteslutet att det inte är mjukvaran som krånglar? då måste väl felet vara själva anslutningen jag har eller?

Till saken hör att när jag kopplar in usb för itunes i datorn så hittar datorn den ALLTID samt att det går att ladda batteriet på mobilen genom strömadapter, men ALDRIG SÅ FUNGERAR NÅGOT TILLBEHÖR I FORM AV FM-SÄNDARE eller liknande på min mobil??????

Snälla säg det måste vara fel på anslutningen till mobilen eller finns det något annat som kan påverka det hela?

Blir inte klok av detta felet är jävligt störande.
Det kan ha hamnat någon förorening precis vid de kontaktytorna. Ta en liten borste typ tandborste och borsta i bottenkontakten. Var inte för våldsam, men lite kan du ta i. Har du någon alkohol (isopropyl, eller koncentrerad spolarvätska) så kan du fukta borsten väldigt, väldigt lite med denna så kan man lösa upp ev. fett eller föroreningar som brukar hamna i kontakten. Detta smuts gör att Iphonen inte känner igen det man kopplar in. Väldigt vanligt.

Så att lämna på garantireparation innan man försökt detta är fel...
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta