![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Nov 2010
![]() |
Finns det någon typ sida eller bild som säger vad anslutningen under mobilen, den platta kabeln, alltså vad pinnarna i den är för något? 1-2 pinnar är ju ström, sedan är ju 1-2 pinnar till för data och ytterligare 1-2 pinnar borde väl vara så att mobilen kan känna av vilket tillbehör som den är dockad till?
Det sjuka med min iphone4 är att oavsett om jag har Version 4.2.1 utan jailbreak eller med jailbreak eller om jag har 4.3.5 utan jailbreak, när jag DOCKAR mobilen till denna jag köpt: Dexim iCruz Audio Bilhållare (iPhone) - iPhonebutiken.se SÃ… HITTAR INTE MOBILEN DETTA TILLBEHÖR, DET ÄR EN APP SOM HETER iCRUZ som man laddar hem frÃ¥n appstore, och det fungerar bara om man dockat mobilen i hÃ¥llaren. Jag provade med en kompis iphone4 som är 4.3.5 versionen, hans mobil hittar tillbehöret direkt och kan använda iCruz programmet till den för att välja rätt frekvens för FM-sändaren? Men när jag försöker med min iphone4 sÃ¥ GÃ…R DETTA INTE? DÃ¥ är det väl helt uteslutet att det inte är mjukvaran som krÃ¥nglar? dÃ¥ mÃ¥ste väl felet vara själva anslutningen jag har eller? Till saken hör att när jag kopplar in usb för itunes i datorn sÃ¥ hittar datorn den ALLTID samt att det gÃ¥r att ladda batteriet pÃ¥ mobilen genom strömadapter, men ALDRIG SÃ… FUNGERAR NÃ…GOT TILLBEHÖR I FORM AV FM-SÄNDARE eller liknande pÃ¥ min mobil?????? Snälla säg det mÃ¥ste vara fel pÃ¥ anslutningen till mobilen eller finns det nÃ¥got annat som kan pÃ¥verka det hela? Blir inte klok av detta felet är jävligt störande. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
Det låter otroligt mycket som en trasig dockkontakt. Lämna in på garanti
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Allmänt känd
|
Citat:
Så att lämna på garantireparation innan man försökt detta är fel...
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| strömma musik till bilradion | LuDii | Allt om iPhone | 13 | 2010-08-24 19:59 |
| Wifi och strömförbrukning | Eric Ekman | Allt om iPhone | 2 | 2010-01-21 16:00 |
| Strömaddapter? | jocke | Tillbehör & reservdelar | 4 | 2008-12-28 14:35 |
| Strålar mer än vanligt? | jolinjom | Allt om iPhone | 13 | 2008-11-10 17:55 |
| Litet vitt sträck mitt på skärmen?! | iPhone<3 | Allt om iPhone | 1 | 2008-09-16 20:47 |