![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
iphone 3G tuch reagerar ikke
hej jag har Iphone 3G som jag fick vatten på och lcd displayen gav upp beställde en ny fick den för några timmar sedan och bytte men nu så vägrar touchen fungera och jag undrar då vad göra??
![]() |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Hej!
Kan du vara lite tydligare? Vad hade du för problem innan du böt LCD, var det så att din LCD inte gav någon bild eller att du inte kunde trycka på skärmen? Har du kollat om du fått dit alla de 3 kabelarna ordentligt? Kan vara lite känsligt med den som är numrerad #1, då den är väldigt hård och lätt flyger upp igen när man sätter ihop telefonen..
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Esmir
Mycket känd
|
Det är kabel nr2 som styr touchen, den hårda ettan är till lcd och 3an till högtalare och sensorer.
Så kolla att kabel 2 är i och att den är hel inga sprickor eller liknande om du har öppnat telefonen utan att stänga av den kan det behövas resett innan allt fungerar som det ska altså home och power knapp ihop tills telefonen bootar om |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
jo men den va så att ja fikk vattn på telfone å då blev först telefonen i negative och efter dågon dag gav skärmen upp totalt då då när jag nu bytte så fungerar inte tuchen heller men jag tycker att den inte borde ge upp av lite vatten då folk går runt med sprikor över hela telefonen
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
När man får vatten över hela sin telefon så är det första man ska göra är att stänga av telefonen helt och hållet, annars kan man råka ut för det du råkar ut för, först går en sak sönder efter en stund, sen går nästa sak sönder, då vatten letar sig vidare bland kretskortet och kortsluter komponenterna om du inte låter telefonen torka ordentligt innan du sätter på den igen.
Det man kan göra för att torka en iphone t.ex är att man häller upp en liten bytta med okokt ris, tillräckligt mycket för att det ska täcka upp hela telefonen på alla håll och kanter, helst ska man skruva isär telefonen så logic kortet är löst, detta är just för att ris drar åt sig fukt/vatten jättebra och därmed får ut allt sånt ur telefonen om du låter den ligga i det i ett par tre dagar. Jag vet, det låter konstigt med ris, men är en beprövad metod som faktiskt fungerar, så länge du inte låter telefonen vara på tills den börjar gå sönder, som i ditt fall.. Tror tyvärr att det är kört för din del då du säger att den funkade först och sen började gå sönder (skärmen) och nu touchen, även om du inte ser vatten i telefonen så finns det troligen kvar där ändå! Sprickor på skärmen är en helt annan sak än att få vatten på telefonen, sprickor är faktiskt inga problem då det inte finns någon risk att kortsluta något.. Alltså helt skiljda problem..
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Iphone reagerar inte | Capcom | Allt om iPhone | 9 | 2010-12-04 18:04 |
| Snälla hjälp! 3GS Reagerar inte... :( | TrueType | Allt om iPhone | 8 | 2010-09-20 16:32 |
| Apple Universal Dock Fjärkontrollen reagerar inte? | DanneManne | Tillbehör & reservdelar | 0 | 2008-09-08 11:57 |
| Problem med min Iphone, reagerar inte när jag rör skärmen! | bruze | Allt om iPhone | 3 | 2008-07-04 21:46 |