![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
Kontakten vägrar sitta kvar
Har bytt glas/display och kontakten vägrar sitta kvar. Touch fungerar inte men om jag med telefonen "öppen" trycker ner kontakten så fungerar touchen.Knep för detta? /iphone 3 |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Menar du iphone 3GS då med iphone 3? För annars om du har en iphone 3G (iphone "2") så är det vanligt att en av kontakterna är hård och gärna inte vill sitta kvar när man sätter ihop telefonen, lösningen är att var försiktig när man sätter tillbaka hela touchen så att säga.
Eller lossnar kontakten oavsett hur du än gör? Även när den är "isär" ? I så fall skulle jag titta om kontakten på logic kortet har gått sönder eller om det är från touchen/skärmen. En ful-lösning du skulle kunna göra är att typ sätta sånt där "kludd" som man sätter upp typ affischer på väggarna med, sånt där grått kludd och sen sätta det ovanpå kontakten i tillräckligt tjock mängd att när du sätter ihop telefonen så håller glaset ner kontakten så att säga!
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Spår kvar från gammalt jailbreak? | AxelGr | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2011-05-12 16:36 |
| glapp i ljudlös kontakten. | tehfiskk | Allt om iPhone | 3 | 2010-08-23 13:26 |
| Streamingappar tappar kontakten | johan_ben | Allt om iPhone | 4 | 2010-05-08 12:59 |
| Vägrar att köra på Wi-fi. | henkaboy | Allt om iPhone | 25 | 2010-04-06 16:42 |
| Vart ska SIM-kortet sitta? | Axel | Allt om iPhone | 8 | 2008-08-12 08:41 |