![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
Om jag förstått det rätt så är det nån liten skillnad på placeringen av knapparna, vänster sida (volym samt ljud av/på). Rätta mig om jag har fel, nån som vet med säkerhet.
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
EDIT: OJ läste helt tokigt!
Läste det som att du försökte byta baksidan på din iphone 4S när jag läste topic och antog alltså det. Ja knapparna skiljer på sidan, mute knappen sitter lite längre ned, så därför får man modda lite om man skall använda ett 4-skal, skär ut/klipp med något (fick jag göra när jag fixade en billig bumper)..
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt Senast redigerad av Miche den 2011-11-23 klockan 12:47. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
Placeringen av knapparna skiljer sig lite, vilket gör att inte alla skal passar både 4 och 4S
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Ja precis, de som har gemensamt "hål" för mute och +/- går att använda utan modifikation på en iphone 4s..
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2012
![]() |
Men på en 4S måste man väl ha ett annat skal som är lite mer öppet på sidan för antennen? Om skalet täcket antennen resulterar det i sämre täckning är det inte så?
För jag köpte ett iPhone 4 skal och det ger mig betydligt mycket sämre täckning, så jag kör utan för tillfället. |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Vad är det för skal du har köpt?
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Ett beats by dr dre skal. I början trodde jag att det var fel på mobilen ingen service lite här och var sen tog jag av skalet och nu funkar den prima.
Men jag har sett vissa skal som har lite mer öppning på sidan om du förstår vad jag menar. Så att man ser antennen lite antar att det hjälper antennen att få bättre täckning. |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Vad jag vet så har Dr Dre aldrig släppt något skal till iPhone. Det låter som om du köpt något fulskal från Kina.. ?
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Ja, köpte det i Thailand så är antagligen någon fuskvariant. Men fall verkligen i min smak!
Så det var väl antagligen för tjockt eller dåligt material så att det störde täckningen. Men tror du att det funkar med ett vanligt skal även fast det täcker antennen? Det beror väl på tjockleken osv. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
![]()
|
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Vi skriver ut det på varje skal längst ner, under "Passar:" på varje produktsida. Inga problem, vi gillar att hjälpa till! ![]()
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [GUIDE] Så här byter du iPhone 4 baksida! | steffeiphone | iPhone 4 Reservdelar | 8 | 2011-12-13 06:58 |
| Genomskinlig baksida till iPhone 3gs | synthpopper | Skal & Skydd | 6 | 2011-07-31 23:56 |
| iPhone 4 borstat stål baksida | filip961122 | Allt om iPhone | 7 | 2011-06-12 14:51 |
| baksida 2g | mr_kenzo | Tillbehör & reservdelar | 2 | 2010-02-26 00:33 |
| iPhone baksida | Prototive | Tillbehör & reservdelar | 9 | 2009-06-25 17:17 |