![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
1600mah batteri till iphone 3g
Tänkte höra ifall någon har testat dessa batterier med lite grövre kapacitet?
Inte orginal då de ligger på nått i stil med 1150mah. Borde i teorin ge ~30% längre batteritid. Men man vill inte direkt testa och så smälter telefonen ![]() Dessa batterier går att hitta väldigt billigt på ebay. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Vid en första blick runt på internet hittar jag blandade resultat.. Verkar dock finnas gott om såna här batterier, till och med i svenska butiker (MrGizmo). Blir bra jäkla sugen på att prova själv, men inte fullt lika roligt om man pajar telefonen eller om det visar sig att vinsten i batteritid blir minimal!
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: May 2009
![]() |
Jag hade nog hållt mig borta från det som inte är original när det väl gäller insidan av telefonen.
Just a thought // TwiZteD
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Det ända som kan hända är att om iphonen inte är tillämpad för just den batteri kapaciteten så kommer bara batteriet att haverera och som då innebär att batteri tiden kommer inte hålla för att ringa ett samtal, eventuellt då att den inte ens går att boota iemed att booten på Iphone tar något kopiöst batteri
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Jag har inte testat men jag är väldigt sugen på det faktiskt... Men aa jag vet ju inte men min el lära säger mig att de inte ska göra mer skillnad om man bytar till annat det ända är om det inte fungerar så ändrar det sig själv till det förra batteriets kapacitet. Alltså den kan ej ladda mer än förra 1150mah
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
Det är faktiskt sant.
Jobbade på ett telekombolag som delvis tillverkade mobiler men även gjorde diverse tillbehör och just från batteritillverkaren så testades det en hel del och man lyckades förstöra en och annan mobil under åren pga av dåligt tillverkade batterier. Kommer inte ihåg vad man kom fram till om VARFÖR, men man kom fram till att batterierna var orsaken. Men den typen av problem borde vara lösta nuförtiden. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Byta batteri | krikri | Tillbehör & reservdelar | 2 | 2011-01-24 13:49 |
| Iphone stänger av sig och sen har jag inget batteri. | Hoadaly | Allt om iPhone | 5 | 2010-02-01 15:55 |
| iPhone 3G helt ny andra gången batteri och täckningsfel | Tiimiz | Allt om iPhone | 0 | 2009-09-05 13:11 |
| Nytt chassi och batteri till Iphone | lillbomben | Tillbehör & reservdelar | 21 | 2009-03-16 08:15 |
| Skötsel av iphone batteri? | phoenix91 | Allt om iPhone | 5 | 2009-01-07 20:18 |