![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Byte av skärm. Vart?
Japp, här har jag min iPhone som jag tåkade tappa på marken.
![]() Jag har en annan HELT trasig iPhone 3Gs är det någon tro som kan ta den och byta skärm bara för några hundra lappar? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Aja sorry.. Ska jag skicka in båda då?' För jag vill bara byta och inte köpa en helt ny. Länk till Anovo? Senast redigerad av Zaamaya den 2010-08-16 klockan 22:58. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Banned
Igenkänd
Reg.datum: Jul 2009
![]() |
ANOVO Nordic
Tråkigt att detta hände dig, men kolla först vad det kostar hos ett företag. Och du har försäkring så ska du kontakta dem och fråga va du ska göra. Kanske får du betala en självrisk på en summa pengar, men jobbet görs av en "riktigt" tekniker, och du får en hel telefon tillbaka. Mitt häng på detta forum har lett till flera slutsatser, 1) har du orsakat det själv och har en bra försäkring så täcker den de mesta. (Ifall du har köpt den via telia, gå in i en affär och prata med dem så skickar dom den till Anovo) 2) Vad kostar det att köpa en hel ny framsida (Skärm, glas och digitalizer) 3GS ligger på 1500kr så vitt jag vet. (iPhone-tillbehör, iPod-tillbehör samt reservdelar - Mailshop.se (Sverige)) 3) Behöver du en hel ny framsida? Vad är sönder, bara glaset, kan du inte ens få touchen att fungera. (Tappade min för ett halvårs sedan och touchen fungerade! ) |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Jo det är bara glaset som är trassig toychen funkar as bra. Jag har som sagt en annan trasig så någon kan la bara byta. Tack för att du hjälper. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Esmir
Mycket känd
|
Du kan ju alltid skicka in till oss
Byte av glas inkl alla frakter 699:- Om du vill skicka båda telefoner på egen hand så vi byter och skickar tillbaka så kostar det 400kr inkl frakt. Gå in till webshopen och skicka ett mail i så fall, annars är det bara att beställa reparation av din 3G[S] |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2010
![]() |
Bor du i Stockholm kan jag rekommendera TeknikPunkten på Folkungagatan, Södermalm.. Det är drop-in och dom fixar det på ett par minuter (90% av verksamheten går nog till glasbyten
)Pris hos dom ligger på 449:- Dom använder orginal Apple-lim till displayen vilket t.ex inte mumien gör! Funkade utmärkt för mig och är otroligt nöjd! // Marcus
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
Byt glaset själv!
Varför inte laga den själv?
Det är mycket enkelt. Kolla in instruktioner och gör de själv!
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
Paket för 500kr?! och en hårfön? Finns lagnings-kit för 349kr och då slipper man hårfönen. Mycket enklare byte. Då är glaset redan fastlimmat på en ny ram med homeknapp. Tänk på det nästa gång ![]()
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
![]() |
Citat:
![]() Förstår det! Du löste det iaf till slut! Men nu vet du till nästa gång ![]()
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Byte av operatör till tele2 | JohannesGbg | Operatörer & abonnemang | 1 | 2010-07-04 23:47 |
| Byte av fronten. | mickelax | Tillbehör & reservdelar | 2 | 2010-07-01 00:05 |
| Byte av operatör? | ZiLi | Operatörer & abonnemang | 21 | 2009-01-26 22:12 |
| Byte av dator | Rölin | Allt om iPhone | 2 | 2008-12-16 16:45 |
| Byte av ikoner!? | mangster | Allt om iPhone | 0 | 2008-04-20 18:46 |