![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2010
![]() |
Iphone 4 aktiv bilhållare samt aux/usb kabel
Har letat o letat men hittar ingen vettig bilhållare till iphone 4!! Givetvis ska den vara aktiv dvs en kontakt i hållaren så man bara klickar dit sin iphone och sen är den ansluten till laddare och aux. Orka hålla på med lösa kablar.... No way!
Visst finns det några varianter på Brodit, men dom är inte särskilt attraktiva. Hade velat ha något liknande Navigons hållare fast aktiv. Alternativet e väl tomtoms variant och sedan modda den för att få iphone 4 att passa men helst inte. En hållare som man monterar i cigg uttaget hade nog varit det bästa, för då kan man stödja handen mot växelknoppen när man ska byta låt o greja, blir så himla ostadigt att hålla en hand i luften. :-) hur gör ni??? Dessutom, känner någon till om det finns En kabel som har både aux och usb i samma kabel? Typ denna: USB 3.5mm AUX Audio/Data/Charger Cable for iPod Touch iPhone 2G/3G/3Gs - BuyinCoins.com Fast för iphone 4 då givetvis, eller tror ni att denna kabeln funkar för 4:an också? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2009
![]() |
Puro har en aktiv bilhållare (Puro bilhållare med FM-sändare & billaddare - iPhonebutiken.se), dock med FM-sändare och inte AUX-kabel/koppling.
Den sitter i cigguttaget, laddar telefonen och fixar musik, och funkar med iPhone 4.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2010
![]() |
Får man hoppa in i tråden och passa på att fråga. Funkar sladden nedan om man kopplar usb- till uttaget i bilen (saknar AUX ingång i bilen det är mitt stora problem.) och sen 3,5 pluggen i hörlursuttaget på min iPhone?? Kommer musiken kunna spelas upp då?
USB 3.5mm AUX Audio/Data/Charger Cable for iPod Touch iPhone 2G/3G/3Gs - BuyinCoins.com Eller är denna sladd enbart för bilar med aux ingång? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Esmir
Mycket känd
|
Bilens stereo ska vara iPhone kompatibel för att det ska fungera med USB anslutning.
Är det en "standard" usb typ ladda mp3 på usb minne anslutning så fungerar det inte. Kabeln som du visar fungerar åt andra hållet. USB biten används för att ladda telefonen medan 3,5mm pluggen ska in i stereons AUX ingång. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
|
Citat:
Om så, passar den bra till iphone 4:an ? Eller finns här någon annan som vet om 4an och ovanstående hållare är kompatibla ihop ? Har tröttnat på alla sugploppar som sitter svajigt och lossnar i tid och otid... telefoner flyger i golvet, och slår säker sönder glaset osv osv.. Jag föredrar och skruva fast mina hållare på bygel i bilen..Niklas
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
|
Citat:
Motsvarigheten till iPhone 4 har nu kommit in hos Kjell&Co, och finns här om någon mer än jag är intresserad.. ![]() Niklas
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Esmir
Mycket känd
|
De var inte billigast!, Vi är billigare på reservdelar, och KaptenX är billigare på tillbehör.
Smygreklam ?
iPhoneReservdelar.se Reservdelar och Service till din iPhone Prisgaranti, Garanterat Billigast ! Senast redigerad av iAsh den 2010-11-03 klockan 10:58. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Moderator
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Ehm.. Sjukt svårt där. Men som iPReserv säger så har de prisgaranti.. Dvs de har alltid lägsta priser
![]()
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2011
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2011
![]() |
Den kabeln kan du även använda till en 4:a. Och sen köper du en hållare från Brodit med kabelgenomgång, typ art nr: 514181. Då pluggar du in den kabeln i hållaren, ansluter AUX´n till vad du nu vill och USB´n till en USB strömkälla.
Jag gjorde så och är mycket nöjd. |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Sep 2011
![]() |
Skaffade mina första Apple-prylar i somras. en iPhone 4 och en iPad 2, så nu är man väl fast i "träsket".
Hade tidigare en HTC Hero som jag dockade i bilen mha. en Brodit 3-i-1 för fast installation. Den hade USB-laddning och 3,5 ut (samt handsfreeuttag som jag aldrig använt) som jag drog in bakom panelen och hookade upp till tändning och bilstereons AUX.Nu är jag ute efter nåt liknande till iPhone 4 men har förstått att Brodit inte tillverkar likadana hållare till denna telefon utan det är en hållare med kabelgenomföring som gäller. Kikade på kabeln i posten ovan som har 3,5 samt USB-laddning men den verkar inte funka till 4:an. Nån som sett en som gör det och som går att få tag på inom EU, gärna i Sverige? Också intresserad av en kabel för 3,5 + cigg-plugg till vår andra bil. En lite OT-fråga men som ändå hör ihop med detta. Går det att på iPhone välja att få ut ljudet ur interna speakern fast den är dockad? Är ju bra om man emellanåt skulle vilja få ut ex. navigeringsinfo samtidigt som man lyssnar på bilstereons radiokanaler. Tack på förhand! |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2012
![]() |
Citat:
den har jag å den har både laddning och ljud genom bottenkontakten ![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Bilhållare till iPhone med skal? | thelawyer | Tillbehör & reservdelar | 10 | 2010-10-12 11:46 |
| iPhone/iPod TV-Kabel | eriklindstrom | Allt om iPhone | 17 | 2010-08-12 13:20 |
| Iphone: bild med en vit kabel som pekar mot texten Itues. | noah89 | Allt om iPhone | 5 | 2009-09-06 20:49 |
| USB-kabel / Laddare till iPhone, iPod Nano, Video, iTouch | polo | Köp & Sälj | 0 | 2009-07-03 22:03 |
| Aktiv bilhållare från Brodit! | jompao | Tillbehör & reservdelar | 3 | 2008-09-20 16:10 |