Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Tillbehör & reservdelar
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2010-08-19   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Aug 2010
crazytok är karismatiskt upptäcksresande
Iphone 4 aktiv bilhållare samt aux/usb kabel

Har letat o letat men hittar ingen vettig bilhållare till iphone 4!! Givetvis ska den vara aktiv dvs en kontakt i hållaren så man bara klickar dit sin iphone och sen är den ansluten till laddare och aux. Orka hålla på med lösa kablar.... No way!
Visst finns det några varianter på Brodit, men dom är inte särskilt attraktiva. Hade velat ha något liknande Navigons hållare fast aktiv. Alternativet e väl tomtoms variant och sedan modda den för att få iphone 4 att passa men helst inte.

En hållare som man monterar i cigg uttaget hade nog varit det bästa, för då kan man stödja handen mot växelknoppen när man ska byta låt o greja, blir så himla ostadigt att hålla en hand i luften. :-) hur gör ni???

Dessutom, känner någon till om det finns En kabel som har både aux och usb i samma kabel? Typ denna: USB 3.5mm AUX Audio/Data/Charger Cable for iPod Touch iPhone 2G/3G/3Gs - BuyinCoins.com
Fast för iphone 4 då givetvis, eller tror ni att denna kabeln funkar för 4:an också?
crazytok är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-08-20   #2 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Feb 2009
iPhoneButiken.se är karismatiskt upptäcksresande
Puro har en aktiv bilhållare (Puro bilhållare med FM-sändare & billaddare - iPhonebutiken.se), dock med FM-sändare och inte AUX-kabel/koppling.

Den sitter i cigguttaget, laddar telefonen och fixar musik, och funkar med iPhone 4.
Gammal 2010-08-20   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Japp, fast jag är inte intresserad av någon fm sändare utan vill använda ljudutgången från telefonen i bottenpluggen...

Tack ändå. Fler förslag?
crazytok är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2010-08-22   #4 (permalink)
Bue
Medlem
Nykomling

Bue är karismatiskt upptäcksresande
Får man hoppa in i tråden och passa på att fråga. Funkar sladden nedan om man kopplar usb- till uttaget i bilen (saknar AUX ingång i bilen det är mitt stora problem.) och sen 3,5 pluggen i hörlursuttaget på min iPhone?? Kommer musiken kunna spelas upp då?

USB 3.5mm AUX Audio/Data/Charger Cable for iPod Touch iPhone 2G/3G/3Gs - BuyinCoins.com

Eller är denna sladd enbart för bilar med aux ingång?
Bue är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-22   #5 (permalink)
Esmir
Mycket känd

iPhoneReservdelar.ses avatar

Reg.datum: Jul 2010
iPhoneReservdelar.se kan tala
Skicka ett meddelande via Skype™ till iPhoneReservdelar.se
Bilens stereo ska vara iPhone kompatibel för att det ska fungera med USB anslutning.
Är det en "standard" usb typ ladda mp3 på usb minne anslutning så fungerar det inte.
Kabeln som du visar fungerar åt andra hållet.
USB biten används för att ladda telefonen medan 3,5mm pluggen ska in i stereons AUX ingång.
iPhoneReservdelar.se är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-22   #6 (permalink)
Bue
Medlem
Nykomling

Bue är karismatiskt upptäcksresande
Oki, tack för svaret. Finns det ingen annan lösning för mig då? Förutom en FM-sändare möjligtvis?
Bue är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-22   #7 (permalink)
Medlem
Nykomling

Om den enda ingången är USB på din bilstereo så är enda möjligheten en FM sändare. Såvida du inte har någon AUX ingång på baksidan av stereon el dylikt...
crazytok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-27   #8 (permalink)
Igenkänd

Reg.datum: Jul 2008
Zike är karismatiskt upptäcksresande
jag har just nu en hållare från Kjell o Co samt en Kensington LiquidAux, skall montera ihop dessa så att jag slipper pilla med sladden varje gång..
Zike är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-27   #9 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Feb 2010
_Niklas_ är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till _Niklas_
Citat:
Ursprungligen postat av Zike Visa inlägg
jag har just nu en hållare från Kjell o Co samt en Kensington LiquidAux, skall montera ihop dessa så att jag slipper pilla med sladden varje gång..
Zike, är det möjligtvis denna från Kjell du har? Aktiv hållare Kjell&Co

Om så, passar den bra till iphone 4:an ?

Eller finns här någon annan som vet om 4an och ovanstående hållare är kompatibla ihop ?

Har tröttnat på alla sugploppar som sitter svajigt och lossnar i tid och otid... telefoner flyger i golvet, och slår säker sönder glaset osv osv.. Jag föredrar och skruva fast mina hållare på bygel i bilen..

Niklas
Gammal 2010-10-27   #10 (permalink)
Igenkänd

Reg.datum: Jul 2008
Zike är karismatiskt upptäcksresande
min hållare är inte aktiv. det är en separat arm + ett fäste.

skulle inte tro att den där hållaren är kompatibel med iP4
Zike är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-02   #11 (permalink)
Medlem
Igenkänd

Reg.datum: Feb 2010
_Niklas_ är karismatiskt upptäcksresande
Skicka ett meddelande via MSN till _Niklas_
Citat:
Ursprungligen postat av _Niklas_ Visa inlägg
Zike, är det möjligtvis denna från Kjell du har? Aktiv hållare Kjell&Co

Om så, passar den bra till iphone 4:an ?

Eller finns här någon annan som vet om 4an och ovanstående hållare är kompatibla ihop ?

Har tröttnat på alla sugploppar som sitter svajigt och lossnar i tid och otid... telefoner flyger i golvet, och slår säker sönder glaset osv osv.. Jag föredrar och skruva fast mina hållare på bygel i bilen..

Niklas

Motsvarigheten till iPhone 4 har nu kommit in hos Kjell&Co, och finns här om någon mer än jag är intresserad..

Niklas
Gammal 2010-11-03   #12 (permalink)
Esmir
Mycket känd

iPhoneReservdelar.ses avatar

Reg.datum: Jul 2010
iPhoneReservdelar.se kan tala
Skicka ett meddelande via Skype™ till iPhoneReservdelar.se
Citat:
Ursprungligen postat av jonasras Visa inlägg
Inlägget är borttaget.
De var inte billigast!, Vi är billigare på reservdelar, och KaptenX är billigare på tillbehör.
Smygreklam ?

Senast redigerad av iAsh den 2010-11-03 klockan 10:58.
iPhoneReservdelar.se är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-03   #13 (permalink)
Moderator

Reg.datum: Sep 2009
H3NR11K kan tala
Ehm.. Sjukt svårt där. Men som iPReserv säger så har de prisgaranti.. Dvs de har alltid lägsta priser
Tele2 student + datapaket (1GB)
H3NR11K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-03   #14 (permalink)
Administrator
Herre på täppan

iAshs avatar

Reg.datum: Jun 2008
iAsh bär tunga av silver
Solklart ban på jonasras, då han skrivet 3 inlägg och i alla inlägg länkat till samma hemsida.

Citat:
Ursprungligen postat av Jani Visa inlägg
Ja men du vet att så fort någon pajar sin iPhone i fyllan så heter det att man har gjort en iAsh.
iAsh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-20   #15 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jan 2011
ryman1337 är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av crazytok Visa inlägg
Har letat o letat men hittar ingen vettig bilhållare till iphone 4!! Givetvis ska den vara aktiv dvs en kontakt i hållaren så man bara klickar dit sin iphone och sen är den ansluten till laddare och aux. Orka hålla på med lösa kablar.... No way!
Visst finns det några varianter på Brodit, men dom är inte särskilt attraktiva. Hade velat ha något liknande Navigons hållare fast aktiv. Alternativet e väl tomtoms variant och sedan modda den för att få iphone 4 att passa men helst inte.

En hållare som man monterar i cigg uttaget hade nog varit det bästa, för då kan man stödja handen mot växelknoppen när man ska byta låt o greja, blir så himla ostadigt att hålla en hand i luften. :-) hur gör ni???

Dessutom, känner någon till om det finns En kabel som har både aux och usb i samma kabel? Typ denna: USB 3.5mm AUX Audio/Data/Charger Cable for iPod Touch iPhone 2G/3G/3Gs - BuyinCoins.com
Fast för iphone 4 då givetvis, eller tror ni att denna kabeln funkar för 4:an också?
det borde funka då det är samma koppling för att ladda och synka telefonen på alla iphones så det borde funka men vet ej
ryman1337 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-04   #16 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: May 2011
Cave är karismatiskt upptäcksresande
Den kabeln kan du även använda till en 4:a. Och sen köper du en hållare från Brodit med kabelgenomgång, typ art nr: 514181. Då pluggar du in den kabeln i hållaren, ansluter AUX´n till vad du nu vill och USB´n till en USB strömkälla.
Jag gjorde så och är mycket nöjd.
Cave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-05   #17 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Sep 2011
Freddan101 är karismatiskt upptäcksresande
Skaffade mina första Apple-prylar i somras. en iPhone 4 och en iPad 2, så nu är man väl fast i "träsket". Hade tidigare en HTC Hero som jag dockade i bilen mha. en Brodit 3-i-1 för fast installation. Den hade USB-laddning och 3,5 ut (samt handsfreeuttag som jag aldrig använt) som jag drog in bakom panelen och hookade upp till tändning och bilstereons AUX.

Nu är jag ute efter nåt liknande till iPhone 4 men har förstått att Brodit inte tillverkar likadana hållare till denna telefon utan det är en hållare med kabelgenomföring som gäller. Kikade på kabeln i posten ovan som har 3,5 samt USB-laddning men den verkar inte funka till 4:an. Nån som sett en som gör det och som går att få tag på inom EU, gärna i Sverige? Också intresserad av en kabel för 3,5 + cigg-plugg till vår andra bil.

En lite OT-fråga men som ändå hör ihop med detta. Går det att på iPhone välja att få ut ljudet ur interna speakern fast den är dockad? Är ju bra om man emellanåt skulle vilja få ut ex. navigeringsinfo samtidigt som man lyssnar på bilstereons radiokanaler.

Tack på förhand!
Freddan101 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-06   #18 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Mar 2012
kioskjohan är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av crazytok Visa inlägg

Testa Tom tom car kit TomTom iPhone Car kit Aktiv hållare för iPhone med högtalare!
den har jag å den har både laddning och ljud genom bottenkontakten
kioskjohan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta