![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tråden om Skydd för iPad
När iPad väl kommer ut i sverige, så kan det lika väl finnas en tråd om olika skyddsfilmer - skal & andra skydd. marknaden lär slå ner som en bomb snart med olika erbjudanden. då är det lika väl vara förberedd. från vad jag har räknat ut så finns det 3st sorters utav skydd. 1: Skyddsfilm: Skyddsfilm är bra om du vill slippa repor på din produkt men även slippa ett skydd som döljer designen på din iPad. finns både för framsidan som baksidan Skyddar: Mot repor Att tänka på: Tänk på att köpa rätt som passar dig. t.ex, vanligt. spegel & skydd för insyn Ex: | invisibleSHIELD & Macoteket | ![]() 2: Skal.................................................. .......................................... Skyddsskal skyddar baksidan, brukar vara gjort utav,................................ hårdplast, mjukplast samt silikon, .................................................. ...... fall du råkar tappa din ipad, minskar risken att den går sönder. .................. Du kan eventuellt få skyddsfilm på köpet ............................................... Skyddar: från stötar och repor................................................... ........ Att tänka på: läs runt lite om olika skydd som folk tipsar om innan du köper, så du inte kommer hem med någon skit........... T.ex på hur dessa kan se ut: ![]() ![]() 3: Fodral/väskor.................................................. .... Bra att ha när du transporterar din iPad från ställe till ställe skyddar självklart bara när du har din iPad i fodralet.......... Skyddar: behöver nog inte säga................................... Att tänka på: köp bara ett som du tycker är snyggt......... o kan bära med allt du tänkt ha med........... T.ex på hur dessa kan se ut:.............. ![]() ![]() så om det handlar om skydd så vänd dig till denna tråd. kanske du har ett att tipsa om? skriv och berätta visa bilder på ditt skydd när du väl köpt dig en ipad o skyddet
iPhone 4G: 16GB -----iOS: 5.0.1 (9A402) Baseband: 04.11.08 -Jailbreak Nej (-) Har du tips om Apple-nyheter? mail: pongo@iphoneinfo.se GER INTE SUPPORT VIA PM Senast redigerad av Pongo den 2010-04-05 klockan 21:13. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Bra initiativ Pongo - igen!
Jag beställde Apple's orginalfodral som fungerar lite som stöd även i landskapsläge. Vad gäller skyddsfilm så struntar jag i det, jag älskar skärmen på min 3GS och misstänker att paddans är minst lika nice och den ska ju inte ligga i min ficka och skava mot en tunn plånbok... Är det någon som hittat en välmatad webshop med fokus på iPad? |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
roligt att någon gillar det ;p
nah har man det tråkigt och vill hjälpa till i forumet, så gör man det lilla man kan. har tyvärr inte hittat så mycket med tillbehör/skydd som säljs än. bara denna: Macoteket annars en massa ställen som man får importera från
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
Scosche kickBACK case with kickstand
Svenskt pris: okänt Usa pris: okänt Lanseras: Våren/sommaren 2010 tillverkad utav: polykarbonat ihop slaget med gummi. Paket inkluderar: skyddet, skyddsfilm och rengörnings duk ![]() sedan tidigare så finns ett sådant case till ipod/iphone, men nu så har dom skapat en version till ipad också, som ni kan se på bilderna, så har detta case något som dom flesta inte har, ett ben. vilket gör att ni kan använda eran ipad som en digitalfotoram eller när ni ska se på film/dyl. kan både stå i landskape och portrait, samt så går vinkeln att ställa in. ![]() ![]() ![]()
iPhone 4G: 16GB -----iOS: 5.0.1 (9A402) Baseband: 04.11.08 -Jailbreak Nej (-) Har du tips om Apple-nyheter? mail: pongo@iphoneinfo.se GER INTE SUPPORT VIA PM Senast redigerad av Pongo den 2010-04-06 klockan 01:17. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2009
![]() |
Vara: iPad Silikonskydd.
Pris: $7.46 = 55,28 kr. Frakt pris: Gratis frakt över hela världen. Kvalité: Jag vet inte hur bra detta skydd är. Men skyddar mot repor och om du skulle tappa den. Bör passa. Har själv ett skal från dealextreme till min iPhone och det passar och funkar kanon. Lanseras: Finns ute på marknaden. Tillverkad utav: Silikon. Bild: ![]() Mera bilder finns på Dealexreme's hemsida, länk nedan. Länk:DealExtreme: $7.46 Protective Silicone Case for Apple 9.7" iPad (Black)
.................................................. ......................... iPhone 4 [16GB] [SVART] Telia Max 25 inkl Surf. .................................................. ......................... Senast redigerad av diflover den 2010-04-15 klockan 15:07. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
GODLIKE
Reg.datum: Aug 2009
![]() |
Stor varning för Artwizz ScratchStopper for iPad with Anti-Fingerprint coating (S130-M) à 159:- Jag köpte denna inför en resa med tanke på att skydda glaset när barnen använde iPaden på planet - ren och skär skit som repades och skadades på mindre än ett dygn. Fruit Ninja i 10 minuter och filmen är så repig att jag inte kan läsa forum :/
Jag nämner inte vilken butik jag köpte från då det faktiskt inte gör ngn skillnad |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
detta ÄR ipad sidan.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Den stora tråden om Iphone skal/skydd | Farhang | Skal & Skydd | 283 | 2012-03-22 20:15 |
| Tråden om Cydia apps | Freebo | Apps | 290 | 2012-02-26 23:56 |
| Fånga SHSH för iPad | Freebo | Jailbreak | 0 | 2010-04-05 19:05 |
| Tråden för streamade radiokanaler. | utalker | Allt om iPhone | 12 | 2010-03-07 00:02 |
| Skal/Skydd för Vit iPhone 3GS | hydro_man22 | Tillbehör & reservdelar | 2 | 2009-12-23 02:27 |