Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-04-03   #241 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Apr 2011
S.Lindholm är karismatiskt upptäcksresande
Appar mellan ipod och iphone

Tjenare, liten fundering!! Har en ipod touch 3G nu som ja tänkte jailbreaka, hämtar ut min iphone 4 imorn så ja undrar om ja då kan dra ner gratis appar till ipoden, typ gps app eller annat och sedan på något sätt få över dom till iphone 4.an så ja slipper jailbreaka den? eller är ja helt ute och cyklar nu ?
S.Lindholm är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-04-03   #242 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Apr 2011
supremevarg är karismatiskt upptäcksresande
jepp helt ute

nä som jag har förstått det så genom att jailbreaka telefonen så "lurar" man den alternativt tar bort någon spärr så att andra apps än apples själva(kanske crackade också) fungarar och detta måste göra på den telefon som ska ha dessa program annars finns det i den telefonens minne att den inte ska ta emot de programmen. så att JB'a en telefon så kan du tyvärr INTE skicka över programmen till den andra då det är OSet man "lurar"(den obreakade har sitt intakt ju.)

Har jag fel så ska jag sluta försöka hjälpa folk men jag tror det är i de slängarna det ligger till, sen hur jag formulerade det vette fasiken

Hoppas detta hjälpte
-Jailbreak RedSn0w
supremevarg är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-04-03   #243 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2010
Quelogs är karismatiskt upptäcksresande
Lyckades lösa det ändå.

Innan:
Firmware - 3.1.2
Baseband - 05.11.07

Efter:
Firmware - 4.2.1
Baseband - 05.15.04

Inledningsvis gjorde jag en säkerhetskopiering i itunes och därefter tog jag ner rätt firmware jag ville ha från Firmware - The iPhone Wiki.

Därefter följde jag guiden How To Downgrade iOS 4.3 to iOS 4.2.1, iOS 4.1 on iPhone, iPod and iPad för att återställa till den firmware jag tog ner.

Med det klart återställde jag i itunes till min säkerhetskopia (för att få tillbaka alla inställningar, anteckningar m.m. Rätta mig om jag har fel någon) för att slutligen jailbreaka med denna guide.

Så nu är jag i full gång med att "kitta" till den.

Hoppas detta kan hjälpa någon annan vilsen själ här på forumet.

Mvh

/Quelogs
Quelogs är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-05-05   #244 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: May 2011
Laptop är karismatiskt upptäcksresande
Question

Hej Experter
Jag är ny här och ny på det här JB ämnet

Min Iphone
3gs - 4.2.1 (8C148a)

Varför vill jag JB
Jag vill inte betala för appar helt enkelt. Jag är inget tekniskt freak och använder min iphone mycket i jobbet (email, kalender osv). Jag har läst att alla appar blir gratis och utbudet är detsamma som app store.

Nu till mina frågor...

(1) Jag är inget tekniskt geni, utan behöver en guide som gör att jag kan fixa detta själv. Vilken kan ni rekomendera? Som jag nämnde tidigare så använder jag min mobil ganska mycket i jobbet och skulle inte vilja klanta till det så att telefonen dör.

(2) Kommer telefonen att funka annorlunda då jag har JB den? Kan man starta om den som vanligt osv?

(3) Är det lätt att återställa telefonen om jag skulle behöva det?

(4) Försvinner nuvarande email, sms, kontakter osv då jag har JB den?

(5) Något annat jag behöver veta innan jag börjar, kommer det vara några andra stora förändringar än så som jag kör idag, dvs ej JB som jag har?

Jag bugar och bockar till den som tar sig tid och svarar på detta. Vill gärna fixa detta men vet inte om jag är kapabel till det
Laptop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-05   #245 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Citat:
Ursprungligen postat av Laptop Visa inlägg
Hej Experter
Jag är ny här och ny på det här JB ämnet

Min Iphone
3gs - 4.2.1 (8C148a)

Varför vill jag JB
Jag vill inte betala för appar helt enkelt. Jag är inget tekniskt freak och använder min iphone mycket i jobbet (email, kalender osv). Jag har läst att alla appar blir gratis och utbudet är detsamma som app store.

Nu till mina frågor...

(1) Jag är inget tekniskt geni, utan behöver en guide som gör att jag kan fixa detta själv. Vilken kan ni rekomendera? Som jag nämnde tidigare så använder jag min mobil ganska mycket i jobbet och skulle inte vilja klanta till det så att telefonen dör.

(2) Kommer telefonen att funka annorlunda då jag har JB den? Kan man starta om den som vanligt osv?

(3) Är det lätt att återställa telefonen om jag skulle behöva det?

(4) Försvinner nuvarande email, sms, kontakter osv då jag har JB den?

(5) Något annat jag behöver veta innan jag börjar, kommer det vara några andra stora förändringar än så som jag kör idag, dvs ej JB som jag har?

Jag bugar och bockar till den som tar sig tid och svarar på detta. Vill gärna fixa detta men vet inte om jag är kapabel till det

Du ska använda Greenpois0n's jailbreak, den stöjder den mjukvaru-versionen du sitter på. Greenpois0n.com

Ingenting kommer att förändras mer än att du kommer få en extra "app" (Cydia) på ditt springboard. Din telefon kommer att kunna startas om precis när du känner för det. Denna jailbreaken är som det heter (untethered). Vilket betyder att du behöver inte en dator för att väcka telefonen.

Ang. Cydia, så är det hela anledningen till att man jailbreakar. I cydia kommer du åt material och program som gör det iPhonen egentligen skulle varit från början. Lite ex. på utbudet (nu tar jag mina personliga favoriter)
  • iFile - Kan gå in i telefonens filsystem direkt i telefonen.
  • Winterboard - Kan ändra utseendet i din telefon.
  • Multicleaner - Ett program som gör att just du kan välja om du vill minimera din app, eller stänga den helt, genom att klicka snabbt eller hålla inne din homeknapp i 1½ sekund. (Supersmart program)
  • Bitesms - En sms-app som gör det gudomligt underbart att skicka sms. Du behöver inte stänga ner vad du nu har uppe, utan kan svara direkt på dina inkommande sms. Du kan samtidigt skapa sms UTAN att behöva stänga ner, eller t.o.m. behöva låsa upp telefonen. Också väldigt smart.
  • Gridlock - Du kan placera dina ikoner PRECIS hur du vill på din springboard.
  • 3g unstrictor - Du kan lura telefonen att den är på WiFi. På så vis, ringa med skype på 3g-nätet.

Det finns så klart MYCKET mer, gäller bara att ta reda på allt.

Givetvis kostar en del appar i cydia också. Men vi kan säga så här, googlar du tillräckligt länge, så får du svar på vad du letar efter. Mer kan jag tyvärr inte säga.

Telefonen kommer att fungera precis som vanligt, allting kommer att fungera som det ska, och ingenting kommer att förändras.

Ingenting försvinner i telefonen efter jailbreak. Allting stannar kvar, ex. SMS, mail, bilder, kontakter etc..

Men ang. -som du säger, gratismaterialet diskuterar vi inte här, då det är förbjudet att diskutera piratmaterial. Vänligen kolla reglerna -§8.

Lycka till!

Senast redigerad av Cophe den 2011-05-05 klockan 18:26.
Cophe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-05   #246 (permalink)
Medlem
Nykomling

Laptop är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Cophe Visa inlägg
Du ska använda Greenpois0n's jailbreak, den stöjder den mjukvaru-versionen du sitter på. Greenpois0n.com

Ingenting kommer att förändras mer än att du kommer få en extra "app" (Cydia) på ditt springboard. Din telefon kommer att kunna startas om precis när du känner för det. Denna jailbreaken är som det heter (untethered). Vilket betyder att du behöver inte en dator för att väcka telefonen.

Ang. Cydia, så är det hela anledningen till att man jailbreakar. I cydia kommer du åt material och program som gör det iPhonen egentligen skulle varit från början. Lite ex. på utbudet (nu tar jag mina personliga favoriter)
  • iFile - Kan gå in i telefonens filsystem direkt i telefonen.
  • Winterboard - Kan ändra utseendet i din telefon.
  • Multicleaner - Ett program som gör att just du kan välja om du vill minimera din app, eller stänga den helt, genom att klicka snabbt eller hålla inne din homeknapp i 1½ sekund. (Supersmart program)
  • Bitesms - En sms-app som gör det gudomligt underbart att skicka sms. Du behöver inte stänga ner vad du nu har uppe, utan kan svara direkt på dina inkommande sms. Du kan samtidigt skapa sms UTAN att behöva stänga ner, eller t.o.m. behöva låsa upp telefonen. Också väldigt smart.
  • Gridlock - Du kan placera dina ikoner PRECIS hur du vill på din springboard.
  • 3g unstrictor - Du kan lura telefonen att den är på WiFi. På så vis, ringa med skype på 3g-nätet.

Det finns så klart MYCKET mer, gäller bara att ta reda på allt.

Givetvis kostar en del appar i cydia också. Men vi kan säga så här, googlar du tillräckligt länge, så får du svar på vad du letar efter. Mer kan jag tyvärr inte säga.

Telefonen kommer att fungera precis som vanligt, allting kommer att fungera som det ska, och ingenting kommer att förändras.

Ingenting försvinner i telefonen efter jailbreak. Allting stannar kvar, ex. SMS, mail, bilder, kontakter etc..

Men ang. -som du säger, gratismaterialet diskuterar vi inte här, då det är förbjudet att diskutera piratmaterial. Vänligen kolla reglerna -§8.

Lycka till!
Tack för ditt svar!
Laptop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-07   #247 (permalink)
Medlem
Omtalad

imser75s avatar

Reg.datum: Sep 2010
imser75 är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av Cophe Visa inlägg
[*]Bitesms - En sms-app som gör det gudomligt underbart att skicka sms. Du behöver inte stänga ner vad du nu har uppe, utan kan svara direkt på dina inkommande sms. Du kan samtidigt skapa sms UTAN att behöva stänga ner, eller t.o.m. behöva låsa upp telefonen. Också väldigt smart.
Försvinner alla "vanliga" sms när man börjar använda bite? När (om) man sen väljer att ta bort BiteSMS, finns de sms man skickat/tagit emot kvar i den ordinarie inkorgen då?
imser75 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-07   #248 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Citat:
Ursprungligen postat av imser75 Visa inlägg
Försvinner alla "vanliga" sms när man börjar använda bite? När (om) man sen väljer att ta bort BiteSMS, finns de sms man skickat/tagit emot kvar i den ordinarie inkorgen då?
Ja, dina sms förblir orörda vid både installation av app, samt av-installation av app. Och med hjälp sbsettings kan du dölja din vanliga sms-app undertiden du använder biteSMS.
Gammal 2011-05-12   #249 (permalink)
Medlem
Nykomling

Trollkarln är karismatiskt upptäcksresande
Jag har en Iphone 3G med iOS 4.2.1 och jag försöker JB med green posion.
Jag följer instruktionerna men den vill inte känna av att telefonen är i DFU.

Samma sak när jag försöker med 4.1
Redsn0w funkar bra i 4.1 iaf.

Vad kan vara felet?
Trollkarln är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12   #250 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

"Följande instruktioner hjälper dig att jailbreak IOS 4.2.1 på iPhone 4, 3GS, iPod touch 2G/3G/4G, IPAD och Apple TV 2G" Taget från första posten.

Jailbreak iPhone 3G 4.2.1 iOS Följ den.
Gammal 2011-06-20   #251 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jun 2011
Seek är karismatiskt upptäcksresande
Hejsan!
Nu sitter jag i skiten. Har en iphone4 3.2.1 Firmware 03.10.01.
Har precis jailbreakt den med greenpoison, funkade utmärkt. Men hur gör jag nu när jag vill låsa upp den? Den är bunden till Telia.
Tacksam för svar!
Seek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-20   #252 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Seek Visa inlägg
Hejsan!
Nu sitter jag i skiten. Har en iphone4 3.2.1 Firmware 03.10.01.
Har precis jailbreakt den med greenpoison, funkade utmärkt. Men hur gör jag nu när jag vill låsa upp den? Den är bunden till Telia.
Tacksam för svar!
Tyvärr låser inte ultrasn0w upp ditt baseband. Du får antingen vända dig till butik eller gevey-kortet.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta