Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-02-16   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2009
synthpopper är karismatiskt upptäcksresande
Uppdatering fastnar mot slutet.

Hej på er, har kört fast totalt. Har en iphone 3gs med 4.1. Eller hade, jag skulle uppdatera till 4.2.1 och behålla mitt gamla baseband tänkte jag, följde guiden på redmondpie.com för sn0wbreeze 2.2.

Skapade ett custom firmware med 4.2.1 och installerade. Som man brukar i itunes, när den nästan är klar så fastnar den, några millimeter kvar i mätaren i telefonen. Samt några millimeter kvar på mätaren i itunes.

Gav den en timme, ingen skillnad. Gjorde om processen, funkade inte, skapade nytt custom firmware. Samma problem, försökte installera vanliga 4.1 versionen. Fortfarande samma, försökte nu desperat att göra en uppdatering till vanliga 4.2.1 genom itunes. Fastnar på samma sätt.

Testade att ta en annan usb sladd och byta uttag i datorn. Men inget hjälper, är nu fast med en telefon utan iOS.

Hur kan man lösa detta, skriv gärna om ni behöver mer info.
- - - - - - - - -
synthpopper är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-02-16   #2 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Upplevde samma problem när jag skulle uppdatera min brors 3Gs.

Ha tålamod och fortsätt prova. Kommer error 1611 upp så oroa dig inte, utan prova igen. Prova starta om datorn, prova nya usb-uttag. Osv osv. Mitt löstes iaf efter lite svett.

Mvh

Senast redigerad av Cophe den 2011-02-16 klockan 22:20.
Cophe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-02-16   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2009
synthpopper är karismatiskt upptäcksresande
Tack, funkade tillslut, körde det på en annan dator, det gjorde susen. Men blev lite frustrerad. Växlade mellan 1600, 1611 och fel 21. Inga problem alls på den andra windows 7 datorn.

Kan man klarskriva tråden kanske?
- - - - - - - - -
synthpopper är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta