![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#61 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2011
![]() |
Citat:
nu funkar iaf cydia! |
|
|
|
|
|
|
#62 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citat:
Skönt ![]()
|
|
|
|
#63 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2011
![]() |
Citat:
det står "no service" ngt som vet vad felet kan vara? |
|
|
|
|
|
|
#64 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Citat:
|
|
|
|
#65 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2008
![]() |
Har gjort allt som man ska göra i snowbreeze. Nu ska jag trycka på Shift+Restore. jag får hela tiden felmeddelande (3194) och jag vet inte hur jag ska gå tillväga. Lägger in rätt IPSW fil. Den Snowbreeze har gjort åt mig. Har tidigare uppdaterat min telefon via iTunes till 4.3.1
vad är felet? |
|
|
|
|
|
#67 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Försöker göra en jb på en 3gs 4.3.1 men kommer bara till exploiting with Limerain. Sedan ploppar den ur DFU och beter sig som en vanlig telefon. Firmware 05.16.02 Vad göra ? har testat ett flertal gggr nu.
Senast redigerad av whywhy99 den 2011-04-29 klockan 20:52. |
|
|
|
|
|
#69 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Kan jag med en iPhone 3Gs, version 3.1.2 (gammalt, jag vet, men den är jailbreakad och har aldrig orkat uppdatera för jag inte vetat ifall det gått) och serienummer "87948KJ23NQ" uppdatera till senaste och sedan jailbreaka utan problem?
|
|
|
|
|
|
#70 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
Det är denna ruta som kommer upp i redsn0w. ![]() Såg nu att du skrivit ditt serienr. Din telefon är alltså gjord vecka 48 2009. Du ska alltså trycka "JA" på den rutan.
We are young. We are strong. We're not looking for where we belong We're not cool. We are free. And we're running with blood on our knees Senast redigerad av Cophe den 2011-05-05 klockan 00:57. |
|
|
|
|
|
|
#71 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Strålande. Vet inte varför jag inte tagit tag i det här tidigare. Men då ska jag bara följa din guide i första posten till pricken eller? |
|
|
|
|
|
|
#72 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Ehm, jag vet inte om du uppdaterar till 4.3.2 eller 4.3.3. Men det är exakt samma procedur. Skillnaderna är bara att du använder annan IPSW fil.
Och med 4.3.3 blir din lur "tethered" änsålänge.
|
|
|
#73 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Och hur gör jag för att uppdatera med den filen? Jag sitter på en Mac och har senaste iTunes. |
|
|
|
|
|
|
#74 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Riktigt så fungerar det inte. Varje gång apple släpper en ny firmware, så "spärrar" dem att uppdatera/nedgradera till deras tidigare firmwares. Det går att nedgradera om man sparat sina SHSH blobs i cydia. Men eftersom du inte tidigare haft någon av dessa firmwares, är det tyvärr inget alternativ. Du får helt enkelt uppdatera som vanligt i iTunes, kolla vilken version det blir, sedan jailbreaka där efter.
|
|
|
#75 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
Ska jag bara uppdatera telefonen som "vanliga" människor genom iTunes, och sen jailbreaka med Redsn0w? Nått jag ska tänka på där? Och med "tethered" så menar du att om den stängs av så kan jag inte starta den utan att jailbreaka igen? Har levt med det nu i ett och ett halvt år, så det är inget problem för mig ![]() |
|
|
|
|
|
|
#76 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
|
|
|
|
#77 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Okej.
Ursäkta för alla frågor, men jag vill bara få allt att bli bra. Så, än en gång. Jag kopplar in iPhone i iTunes, uppdaterar genom iTunes vanliga update-service och sen kör den genom Redsn0w? Problemet jag ser där är ju att när jag startar Redsn0w så vill den att jag ska ha min "Corresponding IPSW for your CURRENT firmware"? Skulle du, mot att jag ger dig tusen tack skriva hur jag ska göra lite mer ingående? ![]() |
|
|
|
|
|
#78 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
|
|
|
|
#79 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Citat:
När jag startar Redsn0w och ska "browsa" efter den säger Redsn0w: "Unable to recognize specified IPSW" Vad är fel? Kanske ska tillägga att när jag köpte mobilen så var den låst till Telia. Senast redigerad av cmts den 2011-05-06 klockan 18:46. |
|
|
|
|
|
|
#80 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Mar 2012
![]() |
Jag har en 3GS med basband 06.15.00 och sitter just nu med IOS4.1.
Instruktionen Untethered JB 4.3.1 (redsn0w) det är när man har uppgraderat till 4.3.1 sen köra man Untethered JB 4.3.1 eller hur?. Finns det instruktion på hur man uppgradera till IOS4.3.1 för mig med 3GS med basband 06.15.00? Senast redigerad av feifam7 den 2012-03-28 klockan 10:27. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [GUIDE] Tethered Jailbreak för iOS 4.3. iPhone 4,3GS. iPad och iPod Touch 4G | supereinstain | Upplåsning och jailbreak | 43 | 2011-03-31 20:08 |
| New Limera1n Jailbreak 4.2.1 Untethered - iPhone 4, 3GS, iPod Touch 4G, 3G & iPad | softissh | Upplåsning och jailbreak | 10 | 2011-01-09 16:19 |
| [GUIDE] Spirit Jailbreak 3.1.3 Untethered iPhone 3Gs, iPod 3G | Zaamaya | Upplåsning och jailbreak | 123 | 2010-10-03 19:50 |
| PEGI lanserar gratis App för iPhone, iPod Touch och iPad | PaddeSan | Allt om iPhone | 0 | 2010-05-25 16:08 |
| PwnageTool 3.1 för iPhone 2G & iPhone 3G & iPod touch 1G släppt | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 67 | 2009-09-28 21:21 |