![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[GUIDE] Untethered JB 4.3.1 (redsn0w)
Untethered JB för iPhone 4, 3GS, iPad, iPod touch.
OBS Måste ha senaste iTunes (10.2.1) OBS Steg 1: Ladda ned 4.3.1 mjukvara. OBS! Sitter ni redan på en ICKE jailbreakad 4.3.1 lur, kan ni hoppa till steg 3 (Källa: Apple's servrar) Steg 2: Uppdatera eller återställ till iOS 4.3.1 med hjälp av er nyligen nerladdade IPSW fil. Steg 3: Ladda ned Redsn0w och starta det. (Tryck browse för att välja din nyligen nerladdade IPSW fil.) ![]() ![]() Steg 4: Välj nu "Install Cydia" och klicka next. Vid olika alternativ, kan ni också markera vad ni vill för olika syften. ![]() Steg 5: Se till att er iDevice är avstängd samt inkopplad till dator innan ni klickar next. ![]() Vid nästa steg kommer ni att bli hänvisade hur man får iDevicen i DFU-mode. Följ bara inställningarna. Går det inte första gången, så prova igen. ![]() Steg 6: Nu kommer Redsn0w jailbreaka er iDevice. Den kommer även startas om. När enheten är uppstartad har ni nu en Untethered Jailbreakad iDevice på 4.3.1. Lycka till!
We are young. We are strong. We're not looking for where we belong We're not cool. We are free. And we're running with blood on our knees Senast redigerad av Cophe den 2011-05-06 klockan 18:14. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Har ett problem.
När jag jailbreakar så kommer det ju en ananas som går. Jag tog uppdatera till iPad baseband. Så de stod på iPhonen "Fetching Baseband " (don't interrupt!) men den kom bara till hälften sen startade hela iPhonen om? den va alltså inte klar enligt laddningen. Men den startades om och var jailbreakad och gick att använda + att basebandet hade blivit till iPads Problemet ligger här: Jag installera ultrasn0w och nätet går upp bara till nivå 1. den hittar inga operatörer heller, kan de vara fel pga jailbreaken inte blev slutförd? |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Jan 2009
![]() |
Citat:
Va?? Hur kan ultrasn0w ha problem med iPads baseband? Jag hade ett baseband som ultrasn0w inte kunde låsa upp så jag uppgradera och nu säger du detta... vad ska jag ta mig till? Jag ska försöka igen.. EDIT: Gick inte ens att återställa och jailbreaka om. Får error 1015 på iTunes. Var god att redigera inlägg hädanefter. /Cophe Senast redigerad av Cophe den 2011-04-05 klockan 16:54. |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |||
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
1015 , 1013 och 1011 är samma typ av fel-kod. Citat:
Citat:
1015 , 1013 och 1011 är samma typ av fel-kod
We are young. We are strong. We're not looking for where we belong We're not cool. We are free. And we're running with blood on our knees Senast redigerad av Cophe den 2011-04-05 klockan 16:57. |
|||
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Jag har uppdterad den vanliga vägen via iPhone och så säger du:
Uppdatera eller återställ till iOS 4.3.1 med hjälp av er nyligen nerladdade IPSW fil. Jag har letat över allt men hittar inget ställe att hitta IPSW filen. Sannoligt ser jag inte skogen för alla träden, men snälla, hjälp!! Per Hittade skogen i alla fall! Fortsätter nu. Efter middagen. Fungerade bra och jag fick installerat mitt älskade Multicleaner.
iPhone 4 32GB svart Tele2 iPad2 16 GB 3G WiFi Version 5.0.1 Senast redigerad av peve den 2011-04-05 klockan 19:29. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Citat:
Känns som om jag saknar ngt...
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Kolla så ni har filsystemet IPSW och inte ZIP på det ni laddat hem.
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
|
Tja!
Jag håller precis på att jb:a...men jag har suttit nu i 30 minuter med "uploading kernel" processen...eller lär jag göra om? EDIT: Nu har jag försökt igen... nu fastnade jag på "Uploading Ramdisk" istället:/ mvh
iPhone 4 32GB 5.0.1 04.11.08 JB, Redsn0w 0.9.10b2 "IPhone, Världens bästa telefon!" Senast redigerad av antson49 den 2011-04-05 klockan 20:30. |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Det beror helt & hållet på vilken telefon ni sitter med. Det kan ta tid för somliga.
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
lr menar du att när jag packar upp Zipen så ska det bli ngt annat ?
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Administratör
Herre på täppan
Citat:
Du ska inte packa upp något. Heter den du laddat hem .zip, så ändra till .ipsw.
|
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
AHA ska testa med firefox dirr =) Nu stämmer det, ser en vit kub på skrivbordet...Tusen tack =) TUSEN tack för hjälpen killar =) Sry för att jag inte hittade redigera kanppen snabbare ...^^
iPhone4 16GB Vit iPhone 3Gs 32Gb Vit iPhone 3Gs 32Gb Vit Telia Jobbmobil Fast Avtal Mobilsurf Extra Telia Jobbmobil Rörligt Avtal Mobilsurf Extra JailBrake: Blackrain Senast redigerad av SilenT' den 2011-04-05 klockan 21:35. |
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
|
Citat:
Det stannar vi 2 "pluttar"...den rör sig inte heller...
iPhone 4 32GB 5.0.1 04.11.08 JB, Redsn0w 0.9.10b2 "IPhone, Världens bästa telefon!" Senast redigerad av antson49 den 2011-04-05 klockan 21:23. |
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Prova att göra om det. På min iFyra tog det ingen tid.
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Prova gör om.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [GUIDE] Tethered Jailbreak för iOS 4.3. iPhone 4,3GS. iPad och iPod Touch 4G | supereinstain | Upplåsning och jailbreak | 43 | 2011-03-31 20:08 |
| New Limera1n Jailbreak 4.2.1 Untethered - iPhone 4, 3GS, iPod Touch 4G, 3G & iPad | softissh | Upplåsning och jailbreak | 10 | 2011-01-09 16:19 |
| [GUIDE] Spirit Jailbreak 3.1.3 Untethered iPhone 3Gs, iPod 3G | Zaamaya | Upplåsning och jailbreak | 123 | 2010-10-03 19:50 |
| PEGI lanserar gratis App för iPhone, iPod Touch och iPad | PaddeSan | Allt om iPhone | 0 | 2010-05-25 16:08 |
| PwnageTool 3.1 för iPhone 2G & iPhone 3G & iPod touch 1G släppt | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 67 | 2009-09-28 21:21 |