Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-04-14   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Apr 2011
Ranaki är karismatiskt upptäcksresande
Error 1015

Hej.

Jag har jailbreakad min iphone med Pwnage / Sn0breeze. Min iPhone var iOS 4.3.1 och jailbreakningen fungerade. Jag kunde dock inte ringa / ta emot samtal eller smsa med min iphone då längre så jag tänkte fixa det en annan gång och försökte återställa min iPhone.

Då kom felet 1015 fram och det verkar som om hela min iPhone har raderats.

(Det är iPhone 3GS det handlar om)

iTunes känner nu igen min iPhone som:

Namn: iPhone
Kapacitet: Ej Tillämptlig
Programversion: Ej Tillämptlig
Serie Nummer: Ej Tillämptlig

När jag försöker att återställa min iPhone kommer alltid Error 1015 fram.
Jag har letat igenom internet och har bla kommit till detta forumet.

Jag vet tyvär inte vilken firmware min iphone hade.

Jag har försökt att fixa det och kom fram till Error 3194. Jag ska försöka att fixa det problemet när jag är hemma.
(Öppna upp din HOSTS-fil och lägg till raden "74.208.105.171 gs.apple.com" (utan citattecken) i slutet av filen..
För windows ligger denna filen i: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts)

Det går inte att starta min telefon som vanligt. Den är antingen i DFU eller återhämtnings läge. Eller så säger den att den ska anslutas till iTunes.

Jag vill bara återställa min iPhone till normalt. Om det fortfarande är möjligt. Jag vill iaf kunna ringa med den igen

Om ni kan hjälpa mig vore det livräddande!

Tack i förskott
Ranaki

Senast redigerad av Ranaki den 2011-04-14 klockan 13:05.
Ranaki är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-04-14   #2 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Sätt 74.208.105.171 gs.apple.com i hosts filen igen. Återställ, sen när 1015 kommer så sätt telefonen i DFU igen. Sedan jailbreaka med Greenpois0n. Efter det är telefonen igång.
Svara med citat
Gammal 2011-04-14   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Ranaki är karismatiskt upptäcksresande
Okej, jag har lyckats att återställa min iphone, den är nu jailbreakad men jag kan inte ringa eller smsa.

Jag har ett halebop abodemang, måste jag unlocka iphone eller hur måste jag göra så att det ska fungera som vanligt?

När jag går in på inställningar -> allmänt -> om
står det att operatören ej är tillgängligt.

Jag köpte min iphone hos Halebop och har halebop abodemang. försökte att återställa nätverksinställningarna, men ingeting ändrades.

När jag går in på inställningar -> telefon
så står det att mitt nummer är okänt :/

Senast redigerad av Ranaki den 2011-04-14 klockan 18:37.
Ranaki är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-04-14   #4 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Okej, det var lite märkligt. För använder du det sim telefonen är låst till, ska det inte va några problem. Vad använde du för mjukvara när du återställde? Apples egna eller något custom?
Gammal 2011-04-14   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

Bnicke är karismatiskt upptäcksresande
Jag har suttit med liknande (samma?) problem i ett par dagar nu och har googlat som en tok.. kommit fram till att om man lägger på iPads baseband 06.15.00 i samband med 4.1+ jailbreak (ipad baseband är den enda man kan köra ultrasn0w för upplåsning 4.1+ än så länge) så tycker den (och itunes) att phonen är låst trots riktiga sim-kortet..
Det verkar inte gå att gå tillbaka till äldre baseband och det går bara lägga på custom ipsw annars får man bara 1015. (som betyder fel baseband)
Batteritiden är riktigt kass med ipad-baseband och jag vet inte vad jag ska göra.. Går det inte att få in iPhone baseband 06.15.00? jag struntar faktiskt i upplåsning eftersom jag ändå kör Telenor och har en Telenor-låst iPhone 3GS.

Man skulle ha läst varningen innan man kryssade i rutan ang. iPad baseband.

Senast redigerad av Bnicke den 2011-04-14 klockan 23:31.
Bnicke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-14   #6 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Nej, du kan dessvärre inte nedgradera ditt baseband.
Gammal 2011-04-29   #7 (permalink)
Medlem
Omtalad

MrCabelguys avatar

Reg.datum: Jun 2008
MrCabelguy är karismatiskt upptäcksresande
Jag har också ett märkligt problem,min 3Gs med 4.2.1 mjukvara med ipad baseband.Den var låst till 3 och jag har använt Telenor utan problem men i dag när jag fick nytt sim från jobbet som är Telia så får jag inte igång det hur jag än gör.När jag försöker ringa kopplar det bara ner.Jag har testat att starta om iPhone flera gånger,satt av och på flygläget och även av och på med ultrasn0w i Sbs Settings
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta