![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[GUIDE] Untethered JB 4.3.3 (redsn0w) (Guide kommer inom kort)
We are young. We are strong. We're not looking for where we belong We're not cool. We are free. And we're running with blood on our knees Senast redigerad av Cophe den 2011-05-06 klockan 18:15. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
jag har en guide om nån vill testa men det står ingeting med undertheterd eller vad det heter så jag tror inte att det är med underthetered eller är det med det?
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 4 Using RedSn0w (Windows) [4.3.3] |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 4 Using RedSn0w (Windows) [4.3.3]
I den länken står det ju att man ska ladda ner 4.3.3 via en länk. Vad är skillnaden på att installera den på det sättet jämfört med att uppdatera via iTunes? Om man gör på detta sättet, behåller telefonen alla inställningar, appar etc då oxå? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Apr 2009
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
Reg.datum: Mar 2009
ifall det är den senaste redsn0w, så är den Untethered.
sedan vilken fil du ska ladda ner (ios fil) så är det bara original filen. skillnaden är att den använder koderna i originalfilen för att få in Cydia i installationen. du får inte cydia ifall du bara uppdaterar via itunes.
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Där har släppts en rc16 av redsn0w. Fixar batteriet och lite annat smått & gott.
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2011
![]() |
Jag har gjort jailbreak med Redsn0w rc16 och det gick igenom smidigt. MEN nu när allt är klart så går det inte öppna Cydia. Cydia bara blinkar till en sekund och stänger ner igen.
Har provat jailbreaka igen, men det blev samma sak... Har en iphone 3GS. Någon som vet hur jag får Cydia att funka? |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Du råkar inte sitta på en iPhone 3G ? Isf beror det på det, då 3G-versionen inte har stöd för iOS 4.3.3. |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Använde du Internet Explorer? Då har du säkerligen fått en *.zip-fil och därmed hittas den inte när det är dags för steget att leta reda på ipsw-filen. |
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Nu hänger jag med lite bättre vad du menar och i vilket skede det gäller.
Säker på att du dragit hem rätt ipsw-fil? Om svar ja, testa att ta hem den på nytt igen och se om samma fel uppstår eller om du klarar dig. |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Testa redsn0w rc16 istället.
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Jag har en lite mer allmän fråga gällande jailbreak.
Om jag tar en säkerhetskopia på min telefon, ska jag återställa den efter jag uppdaterat till 4.3.3,alltså innan jag gör jailbreaken eller ska jag göra klart allt med jailbreak och sen återställa? Antar att första alternativet är det rätta, men måste bara dubbelkolla. |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2008
![]() |
Dum fråga
Jag undrar bara om ett jailbreak med redsnow kommer innebära att jag kan använda andra operatörer istället för telia som jag för närvande är låst till?
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [GUIDE] Untethered JB 4.1 för 3G & iP-Touch 2G (redsn0w) | muffins | Upplåsning och jailbreak | 37 | 2012-03-04 21:58 |
| problem med iphone 3g efter jailbreak och redsn0w | phone | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2011-02-15 16:50 |
| Finns det någon mer Jailbreak till 4.0 än Redsn0w? | Zeeebiiish | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2010-06-22 15:20 |
| Redsn0w Jailbreak för 3.1.2 är här | Freebo | Upplåsning och jailbreak | 37 | 2010-02-07 12:07 |
| Redsn0w för Jailbreak till iPhone 3G 3.0 | Laveryd | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2009-07-05 23:47 |