![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2011
![]() |
Återställning med icke fungerande simkortläsare (Iphone4)
Hej
Det är så att jag ska lämna in min Iphone4 (OS 4.2.1) på lagning pga. icke fungerande Simkortsläsare. Jag måste då köra en återställning, men jag vill vara säker på att den är totalt återställd och att verkstaden inte upptäcker att den varit jailbreakad. Blir den verkligen totalt återställd, ex att alla appar, telnr, sms, etc försvinner. Sen antar jag att jag har dilemmat med aktivering efter återställning. Kan man aktivera sin telefon utan simkortet? Sen skulle jag vara tacksam ifall ni hade en bra guide för att återställa telefonen utan att förnya BB. MVH F |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Esmir
Mycket känd
|
Hej,
Du ska sätta din telefon i DFU (googla iphone dfu howto) sedan ska du trycka på återställ i itunes. Du kan inte aktivera telefon utan fungerande simkortsläsare (du kan genom jailbreak, men det är ju den du vill bli av med) Återställ som nämnts ovan så är allt borta. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Herren på teppan
Omtalad
Reg.datum: Apr 2010
![]() |
ja det kommer den att göra
.................................................. ......................... IPhone 4G [16GB] Telia Komplett inkl 10GB surf Fw: 5.0.1 & Modefirmware: 04.11.08 Jailbreak: Redsn0w .................................................. ......................... |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Ingen fungerande touch. | rebinrr | Allt om iPhone | 5 | 2010-03-08 11:05 |
| Tethered eller icke? | andrezii | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2010-01-28 01:10 |
| Fungerande Bluetooth program | Iphone | Allt om iPhone | 12 | 2009-04-06 07:57 |
| LockCalender för ICKE-Jailbreakad iPhone 3G? | aeus | Allt om iPhone | 2 | 2009-03-04 13:33 |
| iPhone 3G från 2.0.2(icke jailbroken) till 2.2(jailbroken) med Windows | Canoon | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2008-11-30 18:57 |