![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jan 2010
![]() |
Låsa upp 4.1 -hjälp-
Hjälp, skaffade ett abb. Idag i spanien Och min lur är jailbreakad på 4.1 så jag undrar går det att låsa upp? Den är låst till tre och låsa upp den hos dem är omöjligt då jag är i spanien.
Om man inte kan på 4.1 kan man med nåt annat? Mvh från Spanien |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Då har du troligtvis BB 01.59.00 och då går det att låsa upp med Ultrasnow i Cydia.
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Du får antingen invänta tills det gått 12 månader från inköpsdatum och låsa upp den hos den operatör telefonen är låst till, mot en kostnad de tar ut. Annars så får du köpa ett Gevey upplåsningskort för att låsa upp operatörslåset och använda valfritt kort. Om du navigerar dig till: Inställningar > Allmänt > Om Kolla där efter "ModemFirmware". Står det 01.59.00 (vilket jag knappast tror att du har) så kan du installera ultrasn0w bara för att låsa upp. Står det däremot 02.xx.xx / 03.xx.xx eller 04.xx.xx under ModemFirmware så är det upplåsning hos operatör 12 månader efter inköpsdatum, eller inhandla Gevey-kort för att kunna låsa upp operatörslåset. Går i dagsläget ej att nedgradera baseband hos iPhone 3GS eller iPhone 4. Mvh, Muffins |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Konstigt min ena 4a hade 4.1 som lägst, med 01.59.00 men du har säkert rätt-
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Då har din telefon bevarat 01.59.00 basebandet vid uppgradering av iOS-version till 4.1. Men eftersom TS ställer en (enligt mig) nybörjar-fråga, så antog jag att så har ej skett för denna person. Men det återstår att se när TS svarar vad han har för BaseBand (ModemFirmware), när h*n kollat upp det. Om man ej bevarar 01.59.00 basebandet när man uppgraderar från 4.0/4.0.1/4.0.2 till iOS 4.1 så får man med 02.xx.xx baseband .Edit: Mer information om vilket baseband som tillkommer i vilken version finns exempelvis att hämta här: iOS version history - Wikipedia, the free encyclopedia Mvh |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|