Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-07-20   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2011
kobe är karismatiskt upptäcksresande
Total Noob behöver lite hjälp

Hej alla Iphone kunniga personer!

Skulle behöva er hjälp lite grann

Fick en Iphone 3Gs (16gb) av min bror förra året i present ! Jailbreakad hos ett företag inne i Stockholm City (Då jag har Tele2). Fungerade Klockrent tills för en månad sen när jag uppdaterade GMail app´n. Då låste sig mobilen medans den uppdaterade o när jag startar om den så kommer jag bara till Äpple skärmen, där står den stilla några min innan den startar om sig själv igen o fortsätter så tills batteriet tar slut.. Den har Cydia installerad då jag fixat till lite grafiska saker på Iphonen.

Satt i den i Datorn o kört den i s.k D.F.U läge o då hittar iTunes den o frågar om jag vill köra en återställning o installera senaste programvaran. Men inte vågat göra något o mobilen bara legat några veckor nu!

Har inte haft tillgång till dator innan då den havererade i januari så jag har inte kunnat göra en backup av min mobil innan!

Läst lite på google o på forumet , men har ingen aning om vilket av alternativen eller FW man skall välja! Är som sagt en total Noob när det gäller sådant här med Iphone m,m…

Vill gärna ha liv i min underbara Iphone! Jag köra inte så mycket Program på den från Cydia utan tankar hem lite spel Appar o annat väldigt nödvändiga Appar , samt surfar mycket på den. Så skulle vilja ha igång den igen..

Så någon som kan länka vilka Guider som passar mitt endamål?
Då det finns så många så vet inte vilken jag skall välja! Står om Modem SDHS m,m o det säger mig ingenting ??

Vet inte vad det är för F.W på den
Fanns något som hette Summer / WinterBoard på den
Skall användas med Tele2
Skall inte ladda ner en massa Modifieringar till den

Sen en fråga till! Om jag lyckas få iordning på mobilen ! Kan jag då göra en Backup av mobilen i Itunes o köra den backupen om den skulle behövas göra en återställning igen?

Tackar på förhand

Mvh Peter en Iphone Junkie som inte kan tillfredställa sin behov
kobe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-07-21   #2 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Hejsan Peter och välkommen till iPhoneinfo.

En fråga först innan vi drar igång med massa guider.

Är din telefon upplåst på ett icke betalt sätt? Med hjälp av ultrasn0w t.ex. Du skriver att du vill använda dig utav tele2, och då undrar jag om din telefon är låst till en annan abonnent?
Svara med citat
Gammal 2011-07-22   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jul 2011
kobe är karismatiskt upptäcksresande
Takar =)

Den är upplåst o Jailbreakad inne i Sthlm City Kan det vara hos Vasa Mobil eller något liknande! Kan fråga min bror när han är tillbaks från staterna!

Ja den var låst till 3 tror jag därav min bror jailbreakade den så jag kunde använa mitt Tele2 abbonemang , fast det hade nog räkt med en upplåsning --
kobe är inte uppkopplad  
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta