![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#21 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2011
![]() |
Hejsan pongo
nej jag har inte shsh kvar ,, kan man ta den ifrån en annan iphoone??..=).. och ner gradera med den ??..=).. Med tetherd menar du om moilen dör eller blir avstängd så får man öppna den via dator?? måste man lägga in det på nytt ?? försvinner det något>???.. |
|
|
|
|
|
#22 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
japp, just vad jag menar, ifall din mobil behövs startas om eller blir urladdad, så behöver du tillgång till en dator för att få igång allting, nej du förlorar ingenting på mobilen.
nej du kan tyvärr inte hämta shsh från en annan mobil, men vad menar du med att du inte har kvar det? ifall du har jb:at tidigare så borde cydia ha sparat shsh åt dig. (låter cophe svara) då han är mycket mer säker än jag inom detta ämnet)
|
|
|
#23 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
Vi gör så här.
Om du har haft telefonen jailbreakad innan, så har du SHSH sparade för just DEN versionen som var jailbreakad. Vet du att du haft telefonen jailbreakad, och du vet vilken mjukvara den var på då, så kan du återställa till den. Har du däremot INTE haft en jailbreak förut på din nuvarande telefon, får du antingen vänta till en untethered jb släpps (vilket jag inte tror kommer innan iOS 5) eller så får du använda dig utav en tethered JB. En tethered JB är som vilken jb som helst, bara det att du måste starta telefonen med hjälp av en dator och samma jailbreak-verktyg.
We are young. We are strong. We're not looking for where we belong We're not cool. We are free. And we're running with blood on our knees Senast redigerad av Cophe den 2011-07-25 klockan 16:12. |
|
|
|
|
|
#24 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
hejsan jag har inte försökt att jailbreaka min iphone 4.3.4 har bara försökt att downgrada den men har gått bet.. vad jag vet så har den inte varit jailbreakad förut .
Så erat förslag är att jag tethered JB så länge och se vad som händer samt alltid ha den på..=).. Då komme nästa fråga. hur gör man en tethered JB ?? |
|
|
|
|
|
#25 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Det är inget förslag, jag bara hän-visar för dig vilka metoder som är aktuella. Jailbreaka är helt upp till dig själv.
Guide har postats här tidigare. Jailbreak 4.3.4 iOS iPhone 4, 3GS, iPad, iPod touch With Redsn0w [Tutorial] | Redmond Pie
|
|
|
#27 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har sökt runt i forumet efter svar utan någon riktig träff!
Men här verkar va några killar som har koll, är det ok om jag sticker in ett par frågor? som någon vänlig själ kan svara på? =) Jag har nyligen köpt en beg iphone 4 som är jailbreakad. Min huvudfråga, är det någon skillnad på om Iphonen (version 4.3.3) är jailbreakad med jailbreakme.com eller något annat tidigare jailbreak? isf vad? (där var en greenpoisen bakgrund när jag fick den) Min andra fråga, jag skulle vilja "nollställa" iphonen men ändå behålla jailbreaket, mest för att jag vill ta bort all skit som tidigare ägare haft på den, vilket sätt är smidigast och göra detta på? |
|
|
|
|
|
#28 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Tja smoookie!
Där är ingen skillnad på jailbreakme och greenpois0n. Du kan återställa till 4.3.3 igen om du vill. Finns tonvis med guider överallt om hur man går tillväga. Kolla först så du med all säkerhet har shsh sparade i cydia först. Det står längst upp i grön text, på cydias första-sida.
|
|
|
#30 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
ursäkta mig, men nu förstår jag inte riktigt, redsn0w ska inte in i itunes.
|
|
|
#31 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
hehehe okej,, se där jag är lite borta när det gäller redsnow har aldrig ggjort detta..=), så ursäkta min klumpighet.. hur får jag det att funka??.. läser och läser blir bara mer yrare...=),, har inga problem att fixa 4.3.3 ,, men 4.3.4 krånglar för mig sen såg jag att det har kommit en 4.3.5 =),, vad behöver jag att få detta att funka ??
|
|
|
|
|
|
#32 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej Cophe!! Tack för ditt svar =)
Hoppas du du har tålamod med mina newbie frågor! I toppen på cydias sida så står det SHSH: iOS 4.3.3, 4.3.4. Har du någon länk till en bra återställningsguide? Måste jag kopiera över shsh till datorn först? |
|
|
|
|
|
#33 (permalink) |
|
Administratör
Mycket känd
redsn0w fungerar så här
först så laddar du hem iOS 4.3.4 hem till din dator, också självklart själva programmet redsn0w. sedan så startar du redsn0w, den kommer då be dig att verifiera versionen som du har på din mobil (vilket borde vara 4.3.4). efter det så följer du stegen som programmet säger dig att göra (t.ex håll inne hem knappen i XXsekunder)
|
|
|
#35 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Efter du installerat cydia, så måste du starta om din telefon och boota med hjälp av redsn0w. Du kryssar då av "installera cydia" och kryssar istället i "boot this device tethered" eller något liknande.
|
|
|
#36 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej nu funkar det..=),, får säga att ni är grymt kunniga och tackar för all hjälp.. känner jag mig rätt så kommer jag att behöva eran hjälp igen inom en snar framtid..=)
tackar Caphe och pongo |
|
|
|
|
|
#37 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Du är välkommen.
|
|
|
#38 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Hej igen . Det tog länge..=) Jo jag undrar hur man använder Cydia om man ska ladda ner något så vill den ju starta om och då låser sig ju min tethered JB .. så jag fåröppna upp den igen i redsnow
|
|
|
|
|
|
#39 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
hehehe en ny fråga nu har ljudet i mobilen lagt av ,, någon som vet hur man får tillbaxs det.. funkar på vissa appar men ej på ex ringsignal eller sms ,,svårt att hänga med då..=).. Nö förslag??
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| kan inte upp/nedgradera + andra fel (iphone4) | stina | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2011-01-22 11:07 |
| Nedgradera 3.1.3 till 3.1.2 | MarcusLarsson | Allt om iPhone | 8 | 2010-07-07 11:47 |
| men ingen hjälper mig med itunes :( | denniz123456 | Allt om iPhone | 3 | 2009-06-04 19:06 |
| hur nedgradera från 2.2 till 1.4? | Olliver | Allt om iPhone | 4 | 2008-12-08 17:39 |
| Nedgradera från 2.1(?) till 1.14 | frigo | Allt om iPhone | 2 | 2008-11-16 14:42 |