![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Sep 2010
![]() |
jailbreaka iphone 4 Nybörjare
Hejsan!
köpte en iphone 4 av en kompis som är låst till 3 och skulle vilja låsa upp den , har förstått att man måste jailbreaka den då. den har ver: 4.2.1 hur gör ja enklast möjliga, där det inte kommer bli nått krångel osv. skulle va jätte snällt om ni skriver lite utförligt och gärna länkar där man kan ladda ner programen om det behövs.. är helt ny innom det här så jätte tacksam för svar. mvh robin
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Kan du kolla upp vad du har för baseband (ModemFirmware) genom att navigera dig till Inställningar > Allmänt > Om? Har du 01.59.00 så kan du låsa upp genom att jailbreaka och installera ultrasn0w. Har du 02.xx.xx / 03.xx.xx / 04.xx.xx som baseband (ModemFirmware) så kan du inte låsa upp operatörslåset genom att jailbreaka. Du har då två olika val. 1. Vänta tills det gått 12 månader sedan inköpsdatumet utav telefonen, och låsa upp hos operatör mot en kostnad som normalt ligger på 300-350 SEK. 2. Använda dig utav Gevey-kort som du sätter i tillsammans med din iPhone och således låser upp operatörslåset. Om du funderar på alt. 2 så kan du köpa Gevey-kort av mig på tradera. Länk till mina tradera-auktioner gällande Gevey-kort: Sökresultat från iMedia - Tradera.com Se gärna mina tidigare omdömen också om du känner dig orolig. Mina Gevey-kort klarar av att låsa upp alla iOS-versioner från iOS 4.0 upp till och med iOS 4.3.5, vilket är den senaste versionen och tillhörande Baseband (ModemFirmware). Mvh, Muffins |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Tack så mycket för svaret
Jag hade 03.10.01 Så då går det bara med ett sådant kort du hade! Men om jag beställer ett hut fungerar det kan du förklara? Måste jag jb? Mvh Citat:
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Antingen låsa upp hos operatör (efter det gått 12 månader från inköpsdatumet), eller köpa upplåsningskort, exempelvis de jag säljer. De röda förpackningarna jag säljer (Supreme PRO PLUS) så är det plug-n-play bara, stoppa in kortet så får du täckning. Telefonen behöver absolut inte vara jailbreakad. Vill du få igång 3g-nätet så är det ett fåtal steg du lär göra (anvisningar medföljer i köpet). Detta behövs alltså bara göra en gång. Sedan kan du starta om hur många ggr du vill och när telefonen startas och välkomstmeddelandet kommer upp så är det bara att trycka "Avbryt/Cancel" så fungerar allt som vanligt. Dessa kort påverkar inte heller din garanti eftersom du inte gör någon modifikation på hårdvaran eller mjukvaran och du behåller således din garanti. Mvh, Muffins |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Okey men är det krongligt att fixa 3G om man köper den där grejjen,
Måste man ha i adaptern hela tiden som man köper eller är det en grejj man bara sätter i en gång? Mvh Citat:
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Hejsan,
Det är absolut inte krångligt alls, det är ett fåtal steg i anvisningarna man lär göra bara, sen är det klappat och klart. Ja, kortet måste sitta i hela tiden tillsammans med ens simkort man vill använda. Tar du ut kortet och sedan bara kör in ett simkort utan Supreme-kortet så kommer telefonen att vara låst till operatör igen. Mvh, Muffins |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
Okey men det följer med anvisningar om hur man gör för att få 3G att fungera? Då kommer surren och allt fungera?
Mvh Citat:
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Hej,
Nu vet jag inte vad du menar med "surren". Ja om du följer anvisningarna så kommer operatörslåset att försvinna och du kan använda valfritt simkort från valfri operatör utan problem, även 3G kommer att fungera. |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Jag såg det och har skickat bekräftelsemail till dig. Du kan förvänta dig att ha din vara i handen din på Tisdag, alt. Onsdag. Mvh, Muffins |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
|
Är det bara jag som hatar sådana kort? Har haft 2 stycken och de ska alltid hålla på och krångla innan de funkar, de kanske inte gör det nu för tiden men då fick jag iaf slå av pinkoden, hålla luren upp och ner, ta ut simkortshållarn, sätta fast både simkortet och upplåsningskortet med en liten tejpbit, hålla tummarna för att det funka vilket det också gjorde, 1/5 gånger.
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
.Kommer ihåg när iPhone 3G kom och det fanns upplåsningskort att köpa. De bråkade oftast väldigt mycket minns jag. Men har själv inte haft något problem med de kort jag säljer personligen, eller att kunder hört av sig om problem gällande dessa upplåsningskort, vilket känns skönt . |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
tjena muffins!
tackar så mycket för varan fungerar bra. dock så har jag en fråga, funkar o ringa osv men går inte att surfa på den ? den säger kan inte öppna sidan efterson det inte är anslutet till internet? sen kommer det upp kunde inte aktivera mobilt datanätverk?? är det några speciella inställningar man måste göra när man använder det där kortet ja köpt av dej? tacksam för svar.. mvh
|
|
|
#15 (permalink) | |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
![]() |
nja har fått ett tips att jag skulle skriva in
Apn: surf.tele2.se anv:tom lös:tom men det fungerr inte endå, har som sakt tele2 comviq activera 3g:på mobildata:på data-roaming:på vpn:ej ansluten wi-fi:av nätverk står det sweden 3g men ja har som sakt tele2 ver: 4.2.1 modemrimware: 03.10.01
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Annars står det tele2. Det är väldigt konstigt att det inte fungerar att surfa för dig nu när du har täckning. Vad har comviq/tele2-supporten sagt om saken att du har rätt inställningar (apn) och det inte går att surfa? Mvh, |
|
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Jag hade något liknande. Prova att göra om proceduren och följ instruktionerna. Alltså när den startar. Välj godkänn. Nu väntar du 15 sekunder. Sen ringer du 112 och lägger på efter två sekunder. Gå sen i flygplansläge och vänta tills du får meddelandet om sim kortet. Vänta ett tag o låt den söka upp.
Har du dataroaming aktiverat? Börja med det. |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Nybörjare! :D | Kimmen | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2010-03-27 17:26 |
| Iphone 3G 2.2.1 (nybörjare) | Larione | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2009-10-19 21:15 |
| Nybörjare, Jailbreak | Daniel87 | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2009-08-26 21:40 |
| Nybörjare! Jailbreak min iphone! | qylie | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-08-05 13:42 |
| En nybörjare som behöver hjälp! | challe | Köpa iPhone | 6 | 2009-07-11 19:20 |