![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jun 2010
![]() |
Stort problem med Jailbreak!
Tjena! skulle uppdatera och jailbreaka min 3GS med FW 4.0.1 och Baseband 05.13.04 till 4.3.3 så jag följde denna guide Guide: Uppdatera en redan jailbreakad iPhone till senaste iOS | iPhoneguiden.se
Men jag får det inte att funka, när jag har fixat IPSW med snowbreeze och ska uppdatera i iTunes så kommer det bara upp " iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhone innan du kan använda den med iTunes" Och jag försöker om och om igen men får det inte att funka, telefonen startar inte längre alls?? Vad gör jag för fel? Snälla hjälp mig!
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Hejsan,
Kör iREB först. Du kan tanka hem det från iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones . Efter du kört det så återställer du telefonen precis som du gjorde tidigare och sen skall det fungera. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2011
![]() |
Hejsan, jag har samma problem. Jag jailbreaka och uppdaterade baseband till 6.15.00 och nu är telefonen fast i en recoveryloop. Försöker återställa till en 4.3.3 variant som ska funka med 6.15.00. När jag återställer telefonen kör jag tinyumbrella och ireb för att råda bot på de felmeddelanden som annars dyker upp, detta funkar fint fram tills dess att återställningen är klar. Itunes meddelar att allt gått bra och att telefonen ska reboota, men den vaknar aldrig.
För att sparka ur den ur recovery mode har jag prövat tinyumbrellas exit recovery alternativ, recboot och fixrecovery för min mjukvara. Inget fungerar. Har någon nån annan idé? Har läst att det kanske kan funka att öppna mobilen och separera batteriet från moderkortet, kan detta vara något? Mvh/ Agarp |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Iphone 4.2.1 STORT PROBLEM! | najs | Upplåsning och jailbreak | 9 | 2011-02-05 10:06 |
| Stort tack! | gualm | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2010-04-28 19:20 |
| Stort tack.. | Gagge | Off-Topic | 3 | 2010-01-27 16:14 |
| Stort problem vid inkommande samtal. | probe | Allt om iPhone | 4 | 2009-10-28 13:46 |
| STORT problem hjälp tack! | Jungelbobo | Allt om iPhone | 1 | 2009-02-03 23:50 |