Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-08-09   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Aug 2011
carlsson85 är karismatiskt upptäcksresande
Itunes "fryser" när jag ansluter min återställda iphone 3gs

Ska ta det från början

Hade 3.1.3 innan på min 3gs, ville uppgradera till 4.3.3 och läste en guide om hur man gör det snabbt och enkelt när man har jailbreakat telefonen.

Nånting hände, fick inte igång telefonen så jag satte mobilen i DFU läge (tror jag det heter...?) och fick igång itunes så jag kunde återställa.

Här gjorde jag nästa fel och råkade uppgradera samtidigt till det nya 4.3.5
Lästa massa guider och lyckades med en thetherd start med redsnow på telefonen, men det gick varken ringa lr surfa på mobilen och så kan man ju inte ha de...

Så jag började kolla på tinyumbrella guider, hittade shsh på 3.1.3 i mobilen och tänkte Yes! nu kan jag återställa den till det gamla.

Sagt och gjort, nu är den återställd men nu kommer det bara upp en bild på en itunes logga och en sladd och jag kan bara ringa nödsamtal.
Pluggar in mobilen i datorn och startar itunes men då "fryser" itunes i några minuter och kommer igång, men utan iphone med i programmet lr vad man säger...

Har rotat igenom hela forumet (känns det som) men har inte hittat någon klockren liknelse med mitt problem

har ominstallerat itunes
ominstallerat iphones drivrutiner
testat andra usb portar
återställt ett antal ggr
plus en massa annat...

satt uppe till 4 igår natt (börja 7 så det var väl inte så smart...) och har fortsatt idag och nu börjar jag tappa lusten så nu lägger jag in detta ämne...

Kan någon snälla hjälpa mig??
carlsson85 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-10   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
För att installera iOS-version lägre än 4.3.5 så måste du ha SHSH-filer sparade för det, annars är det omöjligt att försöka sig på.

Ang. att du ej kan ringa eller surfa på mobilen så beror det med stor sannolikhet att telefonen är låst till någon operatör och du måste således använda dig utav Ultrasn0w.
Funkar inte ditt nuvarande baseband tillsammans med Ultrasn0w får du uppdatera det till iPad's baseband för att kunna kringgå operatörslåset.
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-10   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Hittade SHSH filer i telefonen 3.1.3.

Mobilen är låst till 3 och jag använder 3 så det borde ju inte vara något problem? Men testade med ultrasnow ändå och då fick jag upp "Operatör" i "Inställningar" (fanns inte där innan) men kan fortfarande inte hitta någon operatör, när jag går in på operatör så står det "Kan inte läsa in nätverkslista". Kollade baseband och jag hade 05.16.02, kanske inte går att använda 3.1.3 då?

jag vet inte riktigt hur det fungerar...
carlsson85 är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-10   #4 (permalink)
Medlem
Legend

Om du använder 3 och mobilen är låst till tre så behöver du inte installera ultrasn0w.

Är väldigt konstigt att du inte kan få täckning med en telefon som är låst till 3 när du använder ett simkort från den operatören.

Har du kollat så att telefonen inte blivit stöldspärrad hos operatören?
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-10   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

Ja jag tycker det med...
När jag hade återställt telefonen till 3.1.3 så sökte den inte ens efter någon operatör, men med ultrasnow så försöker den ju iaf...

Verkar konstigt om det skulle bli stöldspärrad helt plötsligt, men hur kollar man de? Måste jag ringa 3 då?
carlsson85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-10   #6 (permalink)
Medlem
Legend

Citat:
Ursprungligen postat av carlsson85 Visa inlägg
Ja jag tycker det med...
När jag hade återställt telefonen till 3.1.3 så sökte den inte ens efter någon operatör, men med ultrasnow så försöker den ju iaf...

Verkar konstigt om det skulle bli stöldspärrad helt plötsligt, men hur kollar man de? Måste jag ringa 3 då?
Ring tre och uppge IMEI-nr bara och fråga om den är spärrad eller inte.
Men om det är du som köpt den från butik och du är den enda ägaren så kan du bortse från det förslaget, för det är enbart den som köpt varan som kan spärra den nämligen.
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-10   #7 (permalink)
Medlem
Nykomling

Glömde skriva att jag kom in i telefonen igen på 3.1.3 igår, installerade cydia via redsnow och körde en "tethered start" så nu startar den upp alla ggr
Gammal 2011-08-10   #8 (permalink)
Medlem
Nykomling

Ja det var jag som köpte den så då slipper jag ringa dit iaf....
Gammal 2011-08-10   #9 (permalink)
Medlem
Nykomling

Läste på Iphonewiki.com att os 3.1.3 använder baseband 5.12.01, jag har 05.16.02... Kanske är därför?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta