![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2011
![]() |
Först lite info om luren/programmen:Device model: MC133KS/A - iPhone3GS
Installed firmware: 4.2.1 Installed baseband: 05.15.04-6.4_M3S2 Jailbreak: Greenpois0n Sparade SHSH: 4.1, 4.2.1 samt 4.3.5 iTunes: 10.4 TU: 5.00.09 Mac OSX: 10.6.8 Problemet: Återställningen fastnar drygt halvvägs. Funkar varken att återställa mha Tinyumbrella och en ren IPSW ELLER direkt mot Apple´s server och då acceptera att få iOS 4.3.5. Får inget felmeddelande heller i iTunes. Som grädde på moset går den nu inte överhuvudtaget att starta annat än i recovery mode. Helt obrukbar mao. Bakgrund (jag försöker göra den kort)Köpte en beggad lur och upptäcke att t.ex Safari kraschar när man vänder luren i liggande läge samt att tangetbordet har en knasig genomskinlighet (precis som om det ligger ett "lager" av genomskinlighet över tangentbordet och dock:en). Tänkte efter nästan ett år ta tag och fixa till det (det har alltså inte rätat till sig trots att det är uppdaterat iOS via iTunes). Jailbreakade den för nån vecka sedan med greenpois0n för att på så vis kunna lägga in nått nytt tema/tangentbord i hopp om att det då skulle fixa sig med den biten, men det gjorde det inte. Är ganska säker på att föreg. ägare jailbreakat den och troligen har väl nått gått snett där och säkert fucka upp nått i djupt ned i systemet, eftersom problemet inte gått till sig trots uppdatering med nya iOS... Jag har dock kvar den absolut första säkerhetskopieringen i iTunes som är gjort i min ägo om det kan vara till hjälp - vet dock inte vilket iOS den hade då, men jag har som sagt inte heller kvar något SHSH äldre än för 4.1. Vad jag prövat: Givetvis att då återställa i iTunes, både direkt mot Apple samt via nedladdad IPSW och Tinyumbrella. Har även prövat med Resn0w och startat telefonen i pwned DFU mode och sedan återställa. Utan framgång... Fastnar alltid på samma ställe, oavsett metod och/eller valt iOS. Bif. lite bilder för att förtydliga... Snälla duktiga medmänniskor - hjälp en noob i nöd! (eftersom det dessutom eg. är frugans mobil, så förstår Ni säkert att hennes sängkammarhuvudvärk plötsligt blivit mycket värre ...) |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Jul 2011
![]() |
syns den här bilden på skärmen Google Images
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Oct 2009
![]() |
Ser ju ut som något tema ligger kvar, är ju inte orginal tangentbord. Har du provat återställa som ny telefon ? Alltså inte från säkerhetskopia.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2011
![]() |
Jag har typ samma problem. Jag hade version 4.3.5 och och "nergradera" mig till 4.3.3 och det fungerade ganska bra. Det ända var att telefonen inte hittade mobilnätet men Wi-fi fungerade bra.
Jag beslöt mig då för att återställa telefonen men det gick inte. Hade tydligen fastnat i "Recovery mode" så jag tankade fixrecovery för att få bort det. Men nu fungerar telefonen inte alls. Kan inte starta den och jag har försökt installera alla möjliga versioner av iOS utan resultat. Den senaste version jag testade var iOS 5 beta 4 men det är samma fel ändå... Går det lösa alls eller är det bara kasta telefonen? Det är en 3GS jag har |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| telefonen hamnar i återställningsläge var gång jag försöker återställa? löst | r_o_n | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2011-04-12 11:59 |
| Starta om telefonen | jasifil | Allt om iPhone | 6 | 2010-07-01 22:18 |
| Problem med återställning i telefonen | william_s | Allt om iPhone | 9 | 2009-11-27 13:55 |
| uppdatering/återställning 3gs stort hjälp! | fiskelars | Allt om iPhone | 1 | 2009-10-21 20:51 |
| Hur återställa originaltema utan att återställa hela telefonen? | r_o_n | Allt om iPhone | 6 | 2009-03-16 07:34 |