![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2010
![]() |
Tok error i min 3gs
Hej på er jag vet att det står ca 100 sidor om detta och att ni nu tycker nää inte en till idiot men jag låvar jag har läst alla trådar provat allt minns 5ggr och inget funkar.
Kompis till mig köpt en 3gs till frun som det va 4,3,3 i han ville att jag skulle jailbreka den med ipad fw 06,1500 det gjorde jag med redsn0w_win_0.9.6rc16 och allt värka lira kanon jag öppna cydia och det stog att den skulle uppdatera och sen starta om det hände inget ca1tim senare så ruttna jag och idiot som jag är går jag in på sidan jailbreak .com och trycker istall där börjar mitt helvete. tel botar om och nu kommer jag inte in i den. Jag har jailbrekat om den med alltskit som går typ greenpois0n snow .m.m.m den är så full av skit nu så jag vill bara radera allt och börja om från början.. Men det går inte error 3194 eller 1015. Jag har provat med allt SNÄLLA VAD GÖR JAG?? ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Ladda hem TinyUmbrella och kolla upp om du har SHSH-fil för iOS 4.3.3 sparat. Har du inte det så kan du inte installera iOS 4.3.3. Därav felmeddelandet 3194. itunes signerar enbart iOS 4.3.5 i dagsläget. 1015 betyder att den fastnat i recovery-loop. Alla dessa frågor finns faktiskt svar på i forumet. Det är andra eller tredje gången denna vecka som jag skrivit svar på dessa frågor. |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
hej muffins förstår att du måste vara less på dessa frågor men sonm jag sa jag har provat allt som står på forumet kollat youtube filmer m.m. inget funkar . svar på din fråga så har jag inga shsh filer så det är 4,3,5 som gäller men det funkar ej .. tro mig provat allt.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gör så här.
Sätt telefonen i iTunes, kör en ren återställning, så allt skräp försvinner i den. När den sen hamnar i det läget där den fastnar, så kör recboot. Program och guide hittar du här. Fungerar inte den, så prova denna.
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Tack Esmir. Är lite trött. Men ja, det stämmer bra det. Gör en restore i iTunes med din custom-ipsw.
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
hej menar ni en custom 4,3,5 fil eller?? det går inte får felkod 3194 när jag gör en Restore 4,3,3 och kör jag orgenal 4,3,5 blir det 1015. jAG HAR PROVAT MED ALLT som ni sakt på forumet bytt ip m.m.m.m. inget funkar
Senast redigerad av zek078 den 2011-08-15 klockan 10:11. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Du menar DFU-Läge?
Sätt Din iPhone Eller iPod Touch I DFU-läge - iPhoneGuider | iPhoneGuider |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Alltså. Anledningen till att du får 1015 är på grund av att mjukvaran inte känner igen ditt baseband. 1015 kommer du få i ALLA läget, o av sätt hur du gör. Det är där du ska använda de guiderna jag har gett dig, när du är i 1015-läget.
|
|
|
#12 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Cophe jag förstår vad du menar men jag blir lite förvirrad för du säger att ipsw filen ska vara custom för att jag har 06,15,00 men det finns ingen 4,3,5 ipsw custom fil att få tag på. Så det är lite förrvirrande nu knappt sovit på 2d nu
![]() |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Kör original så det blir 1015. Sen använd mina guider!
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Har du inte shsh sparade för någon version, får du vänta på en custom 4.3.5 mjukvara.
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
nä inga shsh filer enligt tinyumbrella men det är skumt för innan jag klanta till mig så öppnade jag cydia och där såg jag att cydia spara längst upp på första sidan. jaha då är det kört bara att vänta på custom hhahahah kul när jag ringer polarens fru som fyller år på torsdag och säger att jag pajjat din 40års present
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Kommer du inte ihåg vilken version där va sparat för då?
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Itunes error | Belos | Allt om iPhone | 0 | 2011-08-08 09:11 |
| Hjälp! Error 1603 | fransson8708 | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2010-11-02 15:29 |
| Error 1013 | QeuDee | Allt om iPhone | 5 | 2010-08-12 16:02 |
| Sim card error | Kevin H | Allt om iPhone | 8 | 2010-02-15 12:31 |
| Quickpwn error?:S | C_Zods | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2009-02-14 15:47 |