Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-08-16   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Aug 2011
IvanTutic är karismatiskt upptäcksresande
Enkel fråga ang Nedgradering från 4.3.5

Hej jag har uppgraderat en Iphone 4 till 4.3.5 och har nu läst att det inte finns någon unthetred jailbreak till denna för att kunna låsa upp den från Telenor till Tele2. Jag har läst lite att alla varnar för att uppgradera till denna verision men förstår inte varför man inte hittar någon information om att man kan nedgradera?

Jag har tänkt nedgradera till tex från 4.3.5 till 4.1 för att kunna jailbreaka.

Min fråga då jag inte hittat någon information om detta är kommer det gå? Är det något som ligger ivägen ifall men redan råkat uppgradera för att sedan nedgradera och jailbreaka? Telefonen har aldrig varit jailbreakad tidigare så om ni har några alternativ på vad man kan göra så skulle det vara väldigt tacksamt.

Senast redigerad av Cophe den 2011-08-16 klockan 17:35.
IvanTutic är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-16   #2 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av IvanTutic Visa inlägg
Vet inte varför texten blev som den blev testar kopiera in den igen.

Hej jag har uppgraderat en Iphone 4 till 4.3.5 och har nu läst att det inte finns någon unthetred jailbreak till denna för att kunna låsa upp den från Telenor till Tele2. Jag har läst lite att alla varnar för att uppgradera till denna verision men förstår inte varför man inte hittar någon information om att man kan nedgradera?

Jag har tänkt nedgradera till tex från 4.3.5 till 4.1 för att kunna jailbreaka.

Min fråga då jag inte hittat någon information om detta är kommer det gå? Är det något som ligger ivägen ifall men redan råkat uppgradera för att sedan nedgradera och jailbreaka? Telefonen har aldrig varit jailbreakad tidigare så om ni har några alternativ på vad man kan göra så skulle det vara väldigt tacksamt.
Att enbart jailbreaka låser man inte upp telefonen.
Det gör man med exempelvis ultrasn0w. Som kräver att telefonen är jailbreakad.
Men har du installerat iOS 4.3.5 så har du fått ett baseband som är 04.xx.xx. Det går inte att nedgradera basebandet och ultrasn0w är enbart kompatibelt med det första basebandet för iPhone 4. Alltså 01.59.00.

Du har då två alternativ till att låsa upp operatörslåset.

1. Invänta 12 månader från inköpsdatum och gå till operatör och lås upp telefonen mot en kostnad av ungefär 300 SEK.

2. Köpa Gevey-kort, och låsa upp operatörslåset. Dessa säljer även jag och i min signatur under denna text finns det direktlänkar till mina annonser.

Mvh, Andreas
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-16   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Tack för svaret. Jag har nu verision 4.3.5 och baseband 04.10.01. När jag sökte på ultrasnow ang det baseband så hittade jag lite info ang att det kan låsas upp men på verision 4.3.2. Frågan är då borde det inte fungera att nedgradera till 4.3.2 då baseband hela tiden är densamma och inte ändras?.

Sidan jag kollade på Unlock iPhone 4 Baseband 04.10.01 iOS 4.3.2 Use Ultrasnow 1.3 Guide
IvanTutic är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-08-16   #4 (permalink)
Medlem
Legend

Citat:
Tack för svaret. Jag har nu verision 4.3.5 och baseband 04.10.01. När jag sökte på ultrasnow ang det baseband så hittade jag lite info ang att det kan låsas upp men på verision 4.3.2. Frågan är då borde det inte fungera att nedgradera till 4.3.2 då baseband hela tiden är densamma och inte ändras?.

Sidan jag kollade på Unlock iPhone 4 Baseband 04.10.01 iOS 4.3.2 Use Ultrasnow 1.3 Guide
Ultrasn0w 1.2.3 finns ute, inget 1.3
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

Förstår inte ditt svar riktigt menar du att det som står på sidan bara är massa snack? Det står ju ganska tydligt att det ska gå och låsa upp den baseband.
IvanTutic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16   #6 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
04.10.01 går inte att låsa upp, o av sätt firmware-version.
Gammal 2011-08-16   #7 (permalink)
Medlem
Legend

Citat:
Förstår inte ditt svar riktigt menar du att det som står på sidan bara är massa snack? Det står ju ganska tydligt att det ska gå och låsa upp den baseband.
Ja det är tomt snack. Enbart 01.59.00 går att låsa upp för iPhone 4.
Jailbreaka och lägg till repon så kommer du se Ultrasn0w 1.2.3 och däri står det vilka versioner den stödjer. Står att det enbart är 01.59.00 som är kompatibelt.
Gammal 2011-08-16   #8 (permalink)
Medlem
Nykomling

Halvisch är karismatiskt upptäcksresande
Bara någon dag sedan låste jag upp min lur genom att ändra baseband med redsn0w och sedan installera ultrasn0w. Jag skulle rekommendera 4.3.3 då jag har för mig att det är den senaste untethered versionen =)
Halvisch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16   #9 (permalink)
Medlem
Legend

Citat:
Ursprungligen postat av Halvisch Visa inlägg
Bara någon dag sedan låste jag upp min lur genom att ändra baseband med redsn0w och sedan installera ultrasn0w. Jag skulle rekommendera 4.3.3 då jag har för mig att det är den senaste untethered versionen =)
Att nedgradera baseband på iPhone 3GS samt iPhone 4 är totalt omöjligt i dagsläget.

Hur menar du på att du lyckades med detta?
Gammal 2011-08-16   #10 (permalink)
Medlem
Nykomling

Halvisch är karismatiskt upptäcksresande
nedgradera vet jag inte om jag gjorde, men ändrade basebandet till 06.15.00 - måste väl vara högre än 04.xxx som är på 4.3.5? Eller är det inte möjligt att ändra baseband till 06.15.00 om man har haft 4.3.5 installerat?
Halvisch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-16   #11 (permalink)
Medlem
Legend

Citat:
Ursprungligen postat av Halvisch Visa inlägg
nedgradera vet jag inte om jag gjorde, men ändrade basebandet till 06.15.00 - måste väl vara högre än 04.xxx som är på 4.3.5? Eller är det inte möjligt att ändra baseband till 06.15.00 om man har haft 4.3.5 installerat?
Om du kollar igenom tråden så talar vi om iPhone 4, som innehar baseband 04.xx.xx...
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta