![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2011
![]() |
Hej,
Köpte en ny iphone 3gs från 3 nyligen och vill låsa upp den men det gick inte vidare bra.Den kom med ios 4.3.3 och modenfirmware kommer inte ihåg men körde jailbreak och funkade bra men sedan körde jag även in modemfirmware 05.16.00(ipads) för att låsa upp luren och sedan ultrasn0w123 Nu är luren"död" kan inte göra någonting med den. Har fastnat i återställnings läge.Har sökt och testat en hel del lösningar som man kan hitta på nätet men utan framgång. Hälp!!!!! Går det att rädda den??????? ![]() flyttad till: (Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak) /steffe Senast redigerad av steffeiphone den 2011-08-21 klockan 12:42. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Moderator
|
Hej och välkommen till forumet!
Det jag kommer på just nu är att du kan testa FixRecovery. Till höger i en liten ruta på den här hemsidan kan du ladda ner det till Win/Mac. Sätt din iPhone i DFU-mode (länk om du inte vet hur man gör) När filen är nedladdad kör du fixrecovery43 som admin på Windows eller bara öppnar det på Mac. Se till att stäng ner iTunes helt innan du testar. Hoppas det funkar! ![]()
iPhone 4 | 32GB | iOS 5.0.1 Pwn'd | Svart iPad Wi-Fi+3G | 32GB | iOS 5.1 Ger support via PM efter 16:00! Senast redigerad av steffeiphone den 2011-08-21 klockan 12:47. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
död iphone 3gs
Citat:
Jag har provat och kommer så långt att det börja laddas men det händer ingenting på min telefon bara vit skärm. Jag får en fil som heter iBSS.n88ap. Några andra förslag? Jag har en shsh fil kan man använda denna fil ? Har testat med att återställa från itunus med IOS 4.3.5 men får error. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Mvh |
|
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
död iphone 3gs
Citat:
Får intn info via itunes utan det bara står iphone. Har testat med att ladda hem ipsw 4.3.3 óch kört via itunes men får error 3194.Har försökt att köra en uppdatering via itunes med 4.3.5 men får inte det att fungerar. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
3194 betyder att du inte kan nedgradera då den inte längre signerar den versionen du försöker med.
Har du SHSH-fil för den version du försöker nedgradera till så kolla upp din hosts-fil. 1035 får du säkerligen efter eller i slutet av installationen av iOS-version? Då måste du kicka telefonen ur recovery-loopen. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Jag tror problemet ligger i att du försöker återställa med en för "gammal" version av iOS. Du måste således prova med något nyare för att komma någonvart, har för mig att det var precis det problemet jag fick med min förut och var tvungen att installera det senaste iOS som var då.
Lösningen var att jag pröjsade för en riktig upplåsning och körde jailbreak på den iOS jag installerade, så slapp man använda ultrasnow eller dylikt i samma veva.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
död iphone 3gs
Hejsan,
Har testat med att tanka ner 4.3.3.ipsw för att återställa via Redsn0w men får error från Redsn0w att den inte känner intye igen 4.3.3.ipsw filen. Har även försökt att köra fixrecovery/recboot men inte lyckas komma ifrån recovery mode. Kan man tömma iphone på cache? Kan man återställa iphone med 4.3.3ipsw och BB (ipad baseband). Jag vet inte vilken BB och IOS jag har i telefonen. Min itunes viasar inget bara" inte tillgägngligt". Vad mer kan man göra??? Finns det mer man kan testa/prova??? Alla svar tacksamma. |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
död iphone 3gs
Citat:
/all svar tacksamma |
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
|
Jag sitter i precis samma sitts med min 3gs, kör 4.3.5, uppdeterade till ipad bb och nu är jag fast i samma läge som du. Hade 2 3gs som jag gjorde samma process med men dem kom igång efter fix recovery och deactivate i redsnow och sen Jailade jag den bara som vandligt, men av någon anledning funkar inte denna metoden på denna 3gsen jag har nu?
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|