![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2011
![]() |
Iphone 3GS Jailbreakad men fortfarande operatörslåst
Har sökt så gott jag kan men finner inget svar.
Telefonen är köpt från 3, av både princip och tidsskäl så vill jag inte betala 350:- för att vänta i tre veckor. Idag byttes mitt nummer till Tele2 och därmed avslutades 3 abbet. Dock står det fortfarande 3 SE 10.0 som carrier i Setting/General/About. När jag har Tele2kortet i telefonen så säger den att det finns nya operatörsinställningar och frågar om jag vill uppdatera, men när jag svarar ja så händer inget. Har testat att jailbreaka den en gång till och googlat frågan om operatörsinställningarna, hittar inget svar. Nån som har någon idé? Tacksam för svar. |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
O av sätt om abonnemanget har gått ut eller ej, så är telefonen fortfarande låst.
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Administratör
Herre på täppan
Reg.datum: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En jailbreak låser inte upp telefonerna. Det är Ultrasn0w som gör det. En app som finns i cydia att installera, förutsatt att du har det basebandet som ultrasn0w stödjer.
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2011
![]() |
har nu tankat whitesn0w och installerat det, nu står det tele2 som carrier i /settings/general/about.
det har dock inte hjälpt, det står fortfarande no service. någon annan ide? lär väl ha ett baseband som inte stödjer det såklart. vart hittar jag basebandinfot och andra lösningar? |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
Det finns kort som heter gevey kort. Jag har ett sånt. Du sätter det mellan ditt simkort du vill låsa upp samt simkortshållaren. Sen stoppar du in det i luren och följer anvisningar. Kostar mellan 150 - 350 på tradera. Tror det finns nån på detta forumn som säljer det med. Jag har haft lite problem med det i början men nu funkar det skit bra.
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Gevey SIM Interposer kan låsa upp operatörslåset på iPhone 4! (Nyheter) | Kingmiran | Allt om iPhone | 3 | 2011-03-18 17:52 |
| Iphone 4, 4.1 02.10.04 operatörslåst | jerry885 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2011-01-17 17:01 |
| Vilken utländsk operatör är min telefon operatörslåst till? | muffins | Allt om iPhone | 8 | 2010-09-13 15:33 |
| Jailbreaka iPhone 3gs 3.1.2 och ta bort operatörslås, snälla hjälp en okunnig. | MiRRe | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-11-08 01:26 |
| Iphone 3gs operatörslåst/hur får jag den att fungera med svenskt simkort idag? | magnusadress | Upplåsning och jailbreak | 16 | 2009-07-08 19:50 |