![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2011
![]() |
3GS 4.3.3 (8J2) Ipad baseband 06.15.00
Hej. Det är så att jag sitter här med en kompis iphone som är låst till nått antar jag. (en import telefon). Nu är det så att när han kom med den till mig så satt den fast i itunesloggan om att man ska koppla den till itunes.
Jag löste det genom att använda en custom firmware nuvarande 4.3.3. Men sen när jag försöker låsa upp den så att man kan använda sig utav andra simkort som t ex telenor vilket jag försöker med. Så hittar den operatörerna i området (telia,comviq,telenor). Men det går ej att ansluta till dom. Har kört Ultrasn0w 1.2.3 men utan resultat. Blir fortfarande "Ingen Service". Men står i ultrasn0w att den ska kunna unlocka för detta baseband. Eller är det något annat man ska göra för att få det att fungera mer än att installera. Har letat runt överallt på nätet men hittar inget som gör att detta fungerar. Vet inte vad man ska göra med den. Sen undrar jag lite, går det att uppdatera till 4.3.5 eller något liknande men fortfarande kunna unlocka telefonen så man kan använda annat simkort än vad telefonen tydligen är låst till? Skulle vara jätte tacksam om någon vet svaren på dessa frågor då jag har hållt på i flera dagar för att få det att fungera. Men ingeting jag gör får det att fungera, så håller mina tummar på att nån där ute kan ha varit med om samma problem och vet hur man ska gå tillväga för att få det att fungera (har bara jailbreakat nu och lagt in ultrasn0w) Inget annat är inlagt i telefonen för tillfället då jag testade att göra en ny custom och testa om det var felet men ej. Har i custom via sn0wbreeze ej kryssat i det där hacktivate. Vet inte om det kan vara det som är felet att jag är tvungen att ha det på hactivate! Hoppas på hjälp |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Aug 2011
![]() |
Det vet jag faktiskt inte. Jag har ju för mig att han har använt den och sen blev det knas när han skulle registrera sig på appstore för att ta del av apparna. Mer vet jag inte. Hur kan man ta reda på om så är fallet och hur kan man lösa problemet om det är spärrat hos operatörerna?
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| [GUIDE] Jailbreaka iPad 2 och iPad 1, 4.3.3 med Jailbreakme | steffeiphone | Jailbreak | 1 | 2011-07-08 03:11 |
| Går ej uppdatera pga. ipad Baseband? | exneet | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2011-06-28 13:56 |
| Uppdatera iPhone 3GS med iPad baseband! | hampfred | Upplåsning och jailbreak | 1 | 2011-05-02 21:27 |
| Kan man låsa baseband | Kamush | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2010-10-09 14:05 |
| Baseband fråga | Kexan | Allt om iPhone | 0 | 2008-08-11 15:36 |