Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-09-10   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Sep 2011
Nyphone är karismatiskt upptäcksresande
Fast i recovery.

Håller på att slita av mig håret.

JB och unlockade en 3G fin fint med redsn0w och sn0w. Allt var toppen men laggade och jag bestämde mig för att köra 3.2.1 istället. Men eftersom jag på grund av att jag varit för ivrig och informationen för mycket lyckats uppdatera till 4.2.1 så fick jag låsa upp med ipad baseband. Det gick att dra tillbaka till 3.2.1 men mitt firmware var ju uppgraderat.

När jag skulle göra om allt fick jag bråttom och pluggade ur telefonen innan JB var klart. Den hängde sig där och telefonen förblev låst. Nu har den kört fast i recovery mode, jag får inte loss den. Vare sig ominstallationer via redsn0w eller itunes fungerar. iRecovery får jag ingen respons ifrån. Vad sjutton gör jag?
Nyphone är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-09-11   #2 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jan 2009
sandrasvensson är karismatiskt upptäcksresande
Jag postar här också, för har lite liknande problem.

Gick till Telia och betalade för att låsa upp min 3GS den här gången, dem bad mig att återställa telefonen för att den skulle bli upplåst, jag traskade hem och återställde (samt uppdaterade till 4.3.3) via iTunes. Nu har den fastnat i recovery mode med felmeddelande "This iphone could not be restored. This device isn't eligible for requested build"

Har använt Tiny umbrella innan, men det fungerar inte nu...
(Kanske gör det för dig "Nyphone" The Firmware Umbrella - TinyUmbrella)

Hjälp!
sandrasvensson är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-09-11   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Har du provat att restora den igen? Jag använder alltid Recboot till att kicka ur min ur recovery annars och nu var första gången det inte fungerat för mig.

Jag lyckades få iphonen att snappa ur sitt koma med att installera 3.1.2 istället och önskar jag kunde få köra det men det är omöjligt för mig att låsa upp telefonen då när jag har ipad base band.. hittar inga tips alls på hur jag ska kunna lösa det. Alla verkar köra paket, nya OS med nya base bands osv.. Nu har jag klantat till mig så att jag provade att jailbreaka med 4.2.1 ovanpå 3.1.2 så nu har telefonen helt hängt sig, vette sjutton hur jag ska få igång den nu men något ska jag väl hitta på. Tyvärr är det inte så många som är aktiva på det här forumet..

Jag hade provat att restora igen om jag var du. Jag ska testa tinyumbrella och se om jag kan få lite respons från telefonen!
Nyphone är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-09-11   #4 (permalink)
Medlem
Nykomling

Mina problem är nu lösta. Jag körde en custom restore på telefonen och nu är jag tillbaka där jag började, en fullt fungerande och upplåst 4.2.1 men jag hade mycket hellre velat ha 3.1.2 eftersom det laggar så sjukt mycket kommer inte kunna ersätta itouchen med iphonen men det är bättre än den mobilen jag har så.. man kan inte få allt.
Nyphone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-11   #5 (permalink)
Administratör
Herre på täppan

Cophes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Cophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåerCophe *Påminn admin att göra fler ryktesnivåer
Prova att sätta den i DFU med hjälp av i-reb. Återställ sedan med en custom ipsw.
Gammal 2011-09-11   #6 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Jan 2009
sandrasvensson är karismatiskt upptäcksresande
Lyckliga dig!

Jag har ägnat hela min söndag åt telefonen och den vill fortfarande inte fungera...
Försöker jag återställa den på vanligt vis får jag fel meddelande 1015 och återställer jag med en custom ipsw får jag felmeddelande "This Device isn’t Eligible for Requested Build" och den är hela tiden i recovery mode.

Någon som har någon ide? Alternativt finns det någonstans man kan lämna in telefonen för sådana här problem (Göteborg)?
sandrasvensson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-11   #7 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Oct 2010
Brumm är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av sandrasvensson Visa inlägg
Lyckliga dig!

Jag har ägnat hela min söndag åt telefonen och den vill fortfarande inte fungera...
Försöker jag återställa den på vanligt vis får jag fel meddelande 1015 och återställer jag med en custom ipsw får jag felmeddelande "This Device isn’t Eligible for Requested Build" och den är hela tiden i recovery mode.

Någon som har någon ide? Alternativt finns det någonstans man kan lämna in telefonen för sådana här problem (Göteborg)?
Bannad i 30 dagar för barnsligt uppförande. /Cophe

Senast redigerad av Cophe den 2011-09-11 klockan 22:15.
Brumm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-11   #8 (permalink)
Medlem
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av sandrasvensson Visa inlägg
Lyckliga dig!

Det låter som att du installerar fel firmware. Är du säker på att du kör med rätt? Jag lyckades snappa min telefon ur sitt koma genom att downgrada (med blackra1n och RecBoot) och sen göra om. Det måste finnas en hel del affärer i Göteborg, det finns det i alla fall i Stockholm, prova att Googla så ska det nog komma upp.

Prova även att Googla felmeddelandena du får, när jag får 1015 så kör jag RecBoot för att tvinga ur telefonen ur sitt läge. Det har alltid fungerat förutom när jag hade det här problemet.
Nyphone är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta