![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
Ios5 misslyckad jailbreak
Kan man jailbreaka ios 5 samt låsa upp telen när man har gjort det?
jag försökte jailbreaka med Redsn0w där jag följde en guide men fick något felmeddelande i stil med att "the connected device does not support untethered options" vad gör jag för fel, kommer jag inte kunna jailbreaka? :O |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Har du iOS 5 och det baseband som kommer med iOS5 så kan du inte låsa upp operatörslåset varesig med Gevey-upplåsningskort eller ultrasn0w.
Har du baseband 01.59.00 kvar så kan du låsa upp med ultrasn0w. Informationen gäller för iPhone 4. Har du 3GS så kan du låsa upp operatörslåset genom att installera iPad's baseband. Varför du inte kan jailbreaka och får felmeddelandet du får är på grund utav att du gjort något val som rör untethered jailbreak. Untethered jailbreak kan du inte få om du har 3GS med ny bootrom eller iPhone 4. Du kan endast ta del av tethered jailbreak isf. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Igenkänd
Reg.datum: Feb 2011
![]() |
tack så mycket , jag förstår.
Jag försökte jailbreaka en gång till och lyckades denna gång konstigt nog men på iphone skärmen finns nu Itunes-loggan med en usb sladd och när jag kopplar in den i itunes så säger itunes att luren är i återhämtningsläge. Minns att jag stött på det förut men jag minns ej hur man fixar det ngn som kan hjälpa? :S |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Alt. att du aktiverar telefonen innan du jailbreakar med ett simkort som telefonen är låst till. |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Jailbreak ios5 | antson49 | Upplåsning och jailbreak | 21 | 2011-10-22 22:28 |
| Ios5 - Iphone 3 GS 8Gb? | monatius | Allt om iPhone | 5 | 2011-10-20 11:57 |
| Jailbreak för iOS5 Beta5 (Tethered) | iPhoneinfo.se | Nyheter | 0 | 2011-08-09 18:50 |
| Misslyckad Upplåsning Hjälp. | seno | Allt om iPhone | 9 | 2009-09-18 11:40 |
| Misslyckad jailbreak | fekki | Upplåsning och jailbreak | 16 | 2009-02-24 18:56 |