![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Ja du kan jailbreaka och låsa upp den.
Använd Redsn0w alt. Sn0wbreeze för att jailbreaka. Sedan installerar du ultrasn0w bara, eftersom du har iPad's baseband så har du en upplåst telefon sen. |
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
Så nu har jag jailbrekat den och installerat ultrasn0w, och startat om telefonen men juste nu står det söker uppe vid WI-FI tecknet ?
EDIT: nu så står det "Ingen service" har installerat ultrasn0w men ändå så står det så? Senast redigerad av Torwer den 2011-10-20 klockan 21:17. |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) | ||
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Läs lite här: Dev-Team Blog - pre-QUALifier Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Se till att inte använda någon stock-ipsw fil bara. Om du gjort det nyligen så lär du göra om proceduren enligt informationen på bloggen. |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Okej, men har inte använt mig av någon fil, tankade ner redsn0ws ny programvara och där var det bara att klicka på jailbreak sen in i DFU mode så gjorde den sin procedur och sen var det klart. Så jag måste ju har gjort rätt men får inte någon service, har till och med tittat om den var telefon spärrad men det var det inte som att jag köpte den på blocket
, någon som vet va felet är att jag inte får någon täckning? |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Omtalad
Reg.datum: Feb 2010
![]() |
finns de ett JB till en iphone 4 med IOS 5 ? ... Och inget sånt man måste starta mobilen i datorn och sånt utan att den e som vanlig fast med cydia ?
Tack / Jonas
------------------------------------------------------ IPhone: 4.0 Färg: Svart Hårddisk: 16 GB Firmware 4.2.1 Jailbreak & Upplåsning: jailbreakme.com Jailbreak & låst till 3 Modemfirmware: 03.10.01 Tre pott 399 + Fri Mobilsurf ------------------------------------------------------ |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | ||
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Citat:
Finns bara tethered, dvs du behöver koppla telefonen till datorn varje gång du ska starta den. Och nej ingen vet _när_ untethered jailbreak kommer ut, där man slipper koppla telefonen till datorn vid varje uppstart. Det arbetas på det, men inget som är färdigt. |
||
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
Mvh |
|
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Är så dålig på sånt här, vad är skillnaden mellan custom ipsw-fil och stock ipsw
Så det här är en custom ipsw-fil " ImageShack® - Online Photo and Video Hosting " Och vart kan man få tag på en custom ipsw-fil någonstans? och hur gör man när man ska göra detta om du har lust så kan du ju leta upp en guide för vet inte riktigt vart man ska vända sig till forum osv ![]() / Torwer Senast redigerad av Torwer den 2011-10-21 klockan 00:57. |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Medlem
Legend
![]() |
Exempelvis kan du ladda hem en stock-firmware som du kan hitta här: iPod, iPhone and iPad Firmware Download
Sedan använder du exempelvis Sn0wbreeze som finns att hämta här http://ih8sn0w.com/ och gör en custom ipsw-fil som du sedan lägger in. |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Okej om jag förstår rätt nu så ska jag jailbreaka om den då istället? eller har jag fel. hade för mig att jag skulle återställa med en stock-firmware fil, förlåt om jag är så tjatig men vill göra det riktigt så inget går fel när man väl håller på med det
är det så här man ska göra [Tutorial] How To Jailbreak iOS 5 Beta 1 On iPad, iPhone 4/3GS and iPod Touch 4G/3G With Sn0wbreeze - YouTube ? Senast redigerad av Torwer den 2011-10-21 klockan 09:39. |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
EDIT: Har gjort som dom gjorde på videon men får fortfarande "Ingen Service" |
|
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
![]() |
Citat:
.Det negativa är ju att du måste lägga in iPad's baseband igen. Jag har ingen aning om hur man gör det eftersom jag själv aldrig gjort det då jag ej använder eller äger någon iPhone 3GS. Mvh |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| iphone 4 . fast på jailbreaking filesystem | gladamange | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2011-07-21 19:47 |
| Missing ASL.dll vid jailbreaking | jocken90 | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-04-17 17:37 |
| Jailbreaking??? | zigge95 | Upplåsning och jailbreak | 15 | 2010-03-12 22:47 |
| Dags för jailbreaking?! | EmmIphone | Upplåsning och jailbreak | 14 | 2010-01-18 22:47 |
| Hjälp!! fel vid jailbreaking!! | okaja | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2009-04-23 23:17 |