![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
Iphone kvar i Recovery läge!
Hej!
Nu har jag väldigt stora problem med iphonen. Det är en Iphone 4 med 3.4.5 som nuvarande iOS. Tänkte köra en nergradering då jag gjort detta 100 gånger förut. Men den här telefonen utan SHSH. Nu är det så att jag inte har nergraderat den. Men den är ändå i Recovery Mode. Har följt jävligt många guider om att komma ut från detta, men utan resultat. Tänkte att jag skulle uppgradera den till iOS 5 då jag såg det som den enda lösningen, men det vill den inte heller. Står typ att nätverksanslutningen fick en time out eller något liknande. Har provat på flera datorer och olika nätverk. Helt slut på idéer nu, någon som har haft liknande problem och löst det? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Du kan inte nedgradera en iPhone 4 till en äldre version om du inte har SHSH-fil sparad för den specifika versionen.
Om du har problem med en uppgradering, ta hem ipsw-filen manuellt från exempelvis iPod, iPhone and iPad Firmware Download & när det är klart, koppla telefonen till datorn, öppna upp itunes och klicka på din telefon. Håll sedan in SHIFT samtidigt som du klickar på återställ. Du får då upp en ruta där du ska leta reda på ipsw-filen du tankade hem i början. Detta är ett alternativ, om man anser att det tar lång tid att tanka hem ipsw-filen via iTunes, eller om iTunes ger av sig felmeddelande i form av time-out eller att det tog för lång tid för att hämta filen. För att få ur telefonen ur recovery-mode kan du använda TinyUmbrella och kicka ur den ur det läget. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
Citat:
Tinyumbrella funkar ej, inte fixrecovery heller. Kommer bara tillbaka till samma skit. |
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Testa sätt telefonen i DFU-läge Sätt Din iPhone Eller iPod Touch I DFU-läge - iPhoneGuider | iPhoneGuider och sen gör en återställning och se om det går bättre.
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Annat alternativ för att få en iphone ur recovery mode är att hålla in power+home tills du ser äpplet, så ska den gå igång..
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| iPhone 3GS fast i recovery mode, HJÄLP! | wreplai06 | Allt om iPhone | 5 | 2011-03-20 23:51 |
| IPhone 16gb 3Gs svart, splitterny kvar i kartong | Makalevi | Köp & Sälj | 0 | 2010-07-29 15:20 |
| Jailbreaka Iphone 3gs ladda ner mkt apps sen ta bort jailbreak och ha kvar appsen? | äterbiff | Allt om iPhone | 2 | 2009-12-26 12:19 |
| Iphone - Tog bort jailbreak ändå funktioner kvar? | Mr x | Allt om iPhone | 4 | 2008-12-04 13:28 |
| Köpa Iphone 3G med mer än 3 månader kvar på nuvarande abonnemang | ptr | Operatörer & abonnemang | 18 | 2008-08-20 15:35 |