![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Dec 2009
![]() |
Ta bort jailbreak + behålla appar
Hej!
Jag har jailbreakat mina tidigare iphones och när jag råkade uppdatera en gång så kunde jag överföra mina jailbreakade appar och de flesta fungerade. Då det inte kommit ut untethered JB för 4S så undrar jag om det hade fungerat med följande: - JBa med Tethered JB - Ladda ner appar osv - Återställ telefon (jag hatar tethered, det är därför) - Synka telefon med itunes för att få in dina appar igen Någon som har några erfarenheter om detta fungerar still? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Vilka appar pratar du om? Om det är cydia apps, så kan du inte använda dom på en icke jailbreakad iPryl. Appar från iTunes kan du ta backup på. Högerklicka på din iPryl i vänstra spalten inne i iTunes och välj backup. Kör sedan in backup'en efter en återställning. |
|
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Allmänt känd
Reg.datum: Mar 2009
![]() |
Still?
Har aldrig funkat! Och kommer nog aldrig att funka så.. Det är ju det som är själva grejjen med jailbreaket, det gör ju så att du kan köra in vilka program som helst med din iOS-kompatibla enhet, gratis. Bara att tänka såhär, när du återställt en lur till fabrik alltså icke JB, så vet ju telefonen att apparna du försöker lägga in inte är köpta via appstore eftersom ditt konto är länkat till alla dina applikationsköp.
Har jag varit hjälpsam? Tryck gärna på "thanks" nedanför i så fall! iPhone 4S 32GB (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak iPad 2 16GB WiFi+3G (Svart), fabriksupplåst - iOS5.0.1 - Absinthe JailBreak MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt |
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Ta bort Jailbreak | tompa69 | Allt om iPhone | 1 | 2010-12-04 10:59 |
| Möjligt att ta bort orginal-appar? | thedane | Allt om iPhone | 1 | 2010-09-17 14:28 |
| Hur tar man bort jailbreak?? | szeredai | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2010-08-23 07:31 |
| Ta bort jailbreak på 3GS | Hurricane | Upplåsning och jailbreak | 3 | 2010-06-24 00:32 |
| ta bort jailbreak | stt | Upplåsning och jailbreak | 6 | 2009-02-28 18:11 |