![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: May 2010
![]() |
Problem med iTunes, Redsn0w
Detta gäller en iPhone 3GS med iOS 5.
Kan återställa iPhonen utan bekymmer i iTunes, dock kan jag inte aktivera den, kan det ha något med att göra att det är baseband 06.15.00 på? Den är köpt ny och har hela tiden haft Telia som operatör. Hursomhelst, återställer jag den i iTunes och sen kör Redsn0w med jailbreak och installerar cydia så funkar allt UTOM att få mottagning på simkortet. Läste någonstans att man kunde kryssa i rutan för iPad Baseband i Redsn0w, sagt och gjort, då får jag ett felmeddelande som lyder.... Mounting rootfs as read-only... ERROR! AppleBCMWLANCore::handleIOKitBusyWatchdogTimeout() : Error, no successful firmware download after 60000 ms!! Giving up... VAD innebär detta och finns det någon lösning på det hela? Väljer jag en ispw i Redsn0w och kör jailbreak sen med både cydia och iPad BB ikryssat får jag samma felmeddelande fast det står Mounting rootfs as read-write... ERROR! Vad är det för fel och hur löser jag det? Blir tokig snart.................... //Jonas |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Vilken version av Redsn0w använder du dig av?
Det där med att ej få signal/täckning är att du måste installera Ultrasn0w. Att enbart jailbreaka telefonen betyder inte att man låser upp operatörslåset. Man öppnar enbart upp för att köra osignerad kod på telefonen. För upplåsning så lär du installera Ultrasn0w som sagt. |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Citat:
Jag använder Redsn0w 0.9.9b7. Telefonen är ju låst till Telia från början dessutom och det sitter original simkort i den, har provat simkortet i annan mobil och det funkar utan problem. Har även testat ett annat Telia-kort i iPhonen, funkar inte det heller. |
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag är lite orolig vad det där felmeddelandet betyder, kanske är så enkelt som att basebandet inte är korrekt installerat och det borde resultera i "ingen service" eller "söker" ?
Det lustiga är att om jag går in på Inställningar -> Telefon -> Visa mitt nummer så visas mitt mobilnummer där så av någon anledningen verkar det funka lite? Även mina nätverksinställningar för mobil data har ploppat in automatiskt..? |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Problemet löst, körde en återställning med 4.3.3 istället och sen recoveryfix, en ny installation av ipad baseband och slutligen en jailbreak med redsn0w. Allting fungerade perfekt!
Dessutom kunde jag aktivera min telefon i iTunes innan jailbreak, jag ger inte mycket för iOS 5 än...ställde till mer bekymmer än det gjorde nytta... |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
Det är nämligen 06.15.00 basebandet som fuckar till det och ger lite problematik. Inte självaste iOS5. |
|
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Apr 2011
![]() |
Citat:
Jag sitter nämligen med samma problem, men har inga shsh sparade... ![]()
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| problem med iphone 3g efter jailbreak och redsn0w | phone | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2011-02-15 16:50 |
| Dfu problem i itunes | chefen99 | Upplåsning och jailbreak | 0 | 2010-07-14 17:19 |
| Problem i Itunes | napstah | Allt om iPhone | 5 | 2009-12-04 18:13 |
| iTunes problem | Chill | Allt om iPhone | 2 | 2009-05-09 18:35 |
| Problem vid uppdateringa av iPhone. +Problem med iTunes | utalker | Allt om iPhone | 16 | 2008-09-15 20:23 |