![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
Hjälp med jailbreakad 3gs
Hej
Jag har en iphone 3gs iOS 4.1, som jag lämnade in för jailbreak och upplåsning för ca ett år sedan. Jag är inte alls insatt i ämnet. Min son använder nu denna och "råkar" ladda ur den titt som tätt. Det innebär då att den inte går att få igång igen. Jag har varje gång fått lämna in den för att få hjälp att få igång den igen, vilket då kostar en slant. Jag är nu ganska less på detta och vad jag förstår är att det ska vara relativt lätt att fixa detta på egen hand. Någon som har tips? Är det lätt att fixa för en nybörjare? |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
|
Du har en jailbreak som är tethered vilket innebär att du måste använda tex redsn0w för att kunna starta telefonen igen. med en untethered jailbreak så kommer inte detta problem finnas
I redsn0w så tar du extra och sen "just boot" o följ instruktionerna så får du igång mobilen själv ![]() |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jo jag har förstått att det är så det ligger till. Jag har även frågat om det finns något man kan göra för att slippa problemet men de har då sagt att det tyvärr inte går. Jag försöker hitta någon information om det är just redsn0w som jag bör använda till just iOS 4.1. Kan du kanske skicka en länk där programmet kan laddas ner så vore det jättesnällt. Är som sagt inte så hemma på detta.
|
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
|
Du skulle ju kunna uppdatera den till nån annan ios som e lite nyare så slipper du ju detta eller så kan du använda en annan jailbreak
som är untethered.Här är iaf länken till redsn0w ![]() https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1 |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har testat med redsn0w flera gånger nu. Det verkar inte alls funka. Har stora problem att sätta telefonen i dfu-läge. Jag blir nu dessutom osäker på vilket iOS det var i telefonen. Hur kan man ta reda på det? Funderar på att testa att ringa butiken där de brukar hjälpa mig, får se om de är villiga att ge mig några tips.
|
|
|
|
|
|
#6 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Först kommer loggan med äpplet och sen kommer symbolen att jag ska ansluta till itunes, där fastnar den. Jag fortsätter att försöka, har satt mig vid en annan dator nu där itunes iallafall reagerar på telefonen.
|
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Underbart! Det funkade nu! Jag var tvungen att ställa in kompabilitetsläge så funkade det utmärkt. Vilken lättnad och vad lätt det kommer att vara nästa gång. Nu kommer sonen bli glad! Tack så mycket för att du har tagit dig tid att försöka hjälpa en okunnig som jag, det betyder jättemycket. Alternativet hade varit papperskorgen och det känns ju plötsligt väldigt onödigt
![]() |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
|
Citat:
har inte haft så mycket för mig min iphone 4 blev likadan i förrgår xD så vet hur de känns ![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hur återställa jailbreakad 3GS? | aaberg | Allt om iPhone | 2 | 2011-01-27 10:26 |
| Jailbreakad Iphone 3gs | johansson.vic | Upplåsning och jailbreak | 5 | 2010-10-11 10:13 |
| Jailbreakad 3GS med 3.1.3 fastnat | basaric | Allt om iPhone | 1 | 2010-08-12 11:46 |
| Jailbreakad 3.1.3 problem | iAjax | Upplåsning och jailbreak | 7 | 2010-03-11 15:30 |
| Jailbreakad 3G vs jailbreakad 3Gs? | Zike | Upplåsning och jailbreak | 8 | 2010-01-14 08:12 |