Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > UpplÃ¥sning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-11-12   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
sudnip är karismatiskt upptäcksresande
Omöjligt att låsa upp 3GS?

Hejsan,

För ett par månader sedan låste jag upp min 3GS med att uppgradera baseband till 06.15.00. För ett par veckor sedan började den strula, så jag bestämde mig för att föröka installera om den med Pwanage Tool med en custom 4.2.1 paket.

Den öppnar telefonen i iTunes, installerade nästan hela telefonen och sedan klagar den på att det är fel på mjukvaran. Nästa gång jag pluggar i den visar den 1015-felet. Nu är den fast i återställningsläge.

Jag har försökt :
Tiny Umbrella - går inte att slänga ut telefonen ur recovery
redsn0w - unexpected error, har testat med olika portar, bootat om, hjälper inte
itunes - vill inte ens börja installera telefonen med custom. Klagar på att de inte är kompatibla. Om jag väljer itunes programvara kör den igenom hela telefonen, men går sedan ut i återställningsläge
hämta shsh info - får fel och säger att det inte är tillgängligt

Jag börjar tappa modet nu att jag ska få en telefon som fungerar igen. Finns det något jag missat? Har läst alla guider (inkl de här på forumet) men ingen av dem funkar. Inget program vill ens börja installera något på telefonen utan ger fel direkt.

Vad ska jag göra
sudnip är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-12   #2 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Hur låste du upp telefonen till att börja med? Kan inte se att du berättar detta..

När du installerade om telefonen, använde du inte samma custom firmware som vid tillfället då du låste upp telefonen?