Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > UpplÃ¥sning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-11-12   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
sudnip är karismatiskt upptäcksresande
Omöjligt att låsa upp 3GS?

Hejsan,

För ett par månader sedan låste jag upp min 3GS med att uppgradera baseband till 06.15.00. För ett par veckor sedan började den strula, så jag bestämde mig för att föröka installera om den med Pwanage Tool med en custom 4.2.1 paket.

Den öppnar telefonen i iTunes, installerade nästan hela telefonen och sedan klagar den på att det är fel på mjukvaran. Nästa gång jag pluggar i den visar den 1015-felet. Nu är den fast i återställningsläge.

Jag har försökt :
Tiny Umbrella - går inte att slänga ut telefonen ur recovery
redsn0w - unexpected error, har testat med olika portar, bootat om, hjälper inte
itunes - vill inte ens börja installera telefonen med custom. Klagar på att de inte är kompatibla. Om jag väljer itunes programvara kör den igenom hela telefonen, men går sedan ut i återställningsläge
hämta shsh info - får fel och säger att det inte är tillgängligt

Jag börjar tappa modet nu att jag ska få en telefon som fungerar igen. Finns det något jag missat? Har läst alla guider (inkl de här på forumet) men ingen av dem funkar. Inget program vill ens börja installera något på telefonen utan ger fel direkt.

Vad ska jag göra
sudnip är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-12   #2 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Hur låste du upp telefonen till att börja med? Kan inte se att du berättar detta..

När du installerade om telefonen, använde du inte samma custom firmware som vid tillfället då du låste upp telefonen?

Du kan t.ex inte installera en tidigare firmware än du hade innan. Varför kör du inte bara in iOS5.01 och låser upp telefonen i butik för 300? Så slipper du problem med att behöva låsa upp och kan koncentrera dig på jailbreak endast..
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt
Miche är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-28   #3 (permalink)
Medlem
Nykomling

Jag följde denna guiden på nätet:
Update iPhone 3GS / 3G Baseband to 06.15.00 with PwnageTool 4.1.3 for iOS 4.2.1 Unlock [Guide] | Redmond Pie

Hur ska jag kunna uppgradera till ios 5.01 när iTunes inte vill röra telefonen? Får bara 1015 som fel hela tiden och lyckas inte komma längre (har testat allt med att slänga ut den ur återställningsläge, TinyUmbrella, redsn0w ger fel innan den ens börjar)

Hade gärna låst upp den i butiken, men det känns som det är lite för send för det nu när baseband är uppgraderat.. eller har jag missat något?
sudnip är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-28   #4 (permalink)
Medlem
Allmänt känd

Miches avatar

Reg.datum: Mar 2009
Miche är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av sudnip Visa inlägg
Jag följde denna guiden på nätet:
Update iPhone 3GS / 3G Baseband to 06.15.00 with PwnageTool 4.1.3 for iOS 4.2.1 Unlock [Guide] | Redmond Pie

Hur ska jag kunna uppgradera till ios 5.01 när iTunes inte vill röra telefonen? Får bara 1015 som fel hela tiden och lyckas inte komma längre (har testat allt med att slänga ut den ur återställningsläge, TinyUmbrella, redsn0w ger fel innan den ens börjar)

Hade gärna låst upp den i butiken, men det känns som det är lite för send för det nu när baseband är uppgraderat.. eller har jag missat något?

Att låsa upp i butik kostar 300:- oavsett firmware du har på telefonen. Du kan då använda valfritt simkort i luren. Alltså behöver du inte bry dig om unlock eller dylikt efter du vart inne hos t.ex telia eller 3 eller vad du nu har för bolag det är låst till

Då kan du uppgradera mjukvaran till den senaste i itunes utan redsnow eller tinyumbrella eller något annat för att gå runt det hela. Mindre krångel helt enkelt Om upplåsning är viktigt för dig dvs..
MacBook 4.1 (Svart) 13" - Windows 7 Enterprise x86 - Penryn C2D 2.4Ghz, 3GB DDR2, Corsair Force3 60GB SSD + 250GB internt
Miche är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-29   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

Men kommer de ens att röra telefonen nu när inte jag får igång den? Skulle de ha några speciella verktyg till att få igång den?

Jag skulle gärna gå till en affär och låsa upp den förstår bara inte hur de skulle kunna fixa det.

Att uppgradera till senaste i Itunes fungerar inte. Den ser att baseband är uppgraderat och vill inte röra telefonen. :/

Senast redigerad av sudnip den 2011-12-29 klockan 12:03.
sudnip är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-29   #6 (permalink)
Medlem
Omtalad

Reg.datum: Apr 2009
6295gl är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av sudnip Visa inlägg
Jag skulle gärna gå till en affär och låsa upp den förstår bara inte hur de skulle kunna fixa det.:/
Din nuvarande operatör meddelar Apple din telefons IMEI nummer. Då Apple sedan har mottagit IMEI numret är det bara att synka din telefon i iTunes.

(Väljer du att återställa telefonen kommer det upp en ruta med texten "congratulations your iphone has been unlocked".)
6295gl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-30   #7 (permalink)
Medlem
Omtalad

wenom666s avatar

Reg.datum: Dec 2011
wenom666 är karismatiskt upptäcksresande
iTunes har slutat att signera ios 4.2.1 så du måste gå in i Windows\System32\drivers\etc\ och öppna filen hosts, läs här hur du gör Downgrade 4.3.5 to 4.3.3, 4.3.4, 4.3.2, 4.3, on iPhone 4, 3GS, iPad 2, iPad, iPod touch [How To Tutorial] | Redmond Pie

Guide: Återställ/Nedgradera iPhone, iPad och iPod touch | iPhoneguiden.se

Sen öppnar du din custom firmware du har skapa genom att trycka på shift och klicka på restore och välj filen du har skapat, den kommer att klaga på error 1015 när du är klar, här har du en guide hur du fixar det senare.

Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.se

Käns onödigt att låsa upp den i butik då du redan har uppdaterat basebandet till 06.15.00
wenom666 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31   #8 (permalink)
Medlem
Nykomling

Försökte göra den guiden innan idag, men när jag ska återställa i iTunes får jag felet:
iPhone-enheten "iPhone" kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel.

Jag har pekat om hosts så att den går till Cydia.
Jag kan dock köra vanlig recovery (utan option), och då kör den igenom hela telefonen men slutar med 1015. Försökt både med redsn0w (ca 5 olika versioner) och tinyumbrella efter detta, men ingen framgång. Den klagar på USB error och connection error.

Ser nu dock at en nslookup ger mig en 17-adress. Har flushat DNS och startat om datorn. Kan det vara det som är galet?

Inga tips och trix kvar? Jag läst runt hela dagen, men ingen med liknande problem.

Så butiker låser alltså upp även om man meckat med baseband och liknande?

Senast redigerad av sudnip den 2011-12-31 klockan 01:37.
sudnip är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-31   #9 (permalink)
Esmir
Mycket känd

iPhoneReservdelar.ses avatar

Reg.datum: Jul 2010
iPhoneReservdelar.se kan tala
Skicka ett meddelande via Skype™ till iPhoneReservdelar.se
Inte kompatibel...
låter som att du försöker använda fel ipsw..
altså skillnad mellan 3g, 3gs, 4, 4s
iPhoneReservdelar.se är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta