Gå tillbaka   iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige > iPhone i Sverige > Allt om iPhone > Upplåsning och jailbreak
Svara

LinkBack Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 2011-11-12   #1 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
knoppen är karismatiskt upptäcksresande
unlockad 3gs updaterade till ios 5 hittar inte simkortet

hej
jbade min 3gs för längesen jb redsnow hade telenor på den så jag unlockade den med ultrasnow så jag kunde anv telia tyvärr fungerade det inte med det baseband jag hade på telefonen då så jag bytte till ipad baseband för att kunna unlocka den o det har fungerat kanon gps fungera också.
problemet blev nu med ios 5 installerade det o installationen klar men han hittar inte sim kortet har provat med både telenor kort o telia men itunes säger fortfarande ogiltigt sim kort.antar att det är basebandet som förstör skiten kan man ändra på den när telefonen e updaterad till ios 5.
provat o installera flera ggr inget fungerar

tack för ev svar
knoppen är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-17   #2 (permalink)
Medlem
Nykomling

Ollieyo är karismatiskt upptäcksresande
Jag har samma problem. Har en jailbrekad iPhone 3GS som jag råkade uppdatera till iOS 5 och nu hittar den inte sim kortet...

Jag har testat detta:
Unlock iPhone 3GS (06.15.00) On iOS 5 With UltraSn0w 1.2.4 | iJailbreak.com - dvs att installera ultrasn0w is sources men det hjälpte inte.

Jag har modern Firmware 06.15.00 om det kan hjälpa.

Oändligt tacksam för svar!
Ollieyo är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-17   #3 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Citat:
Ursprungligen postat av knoppen Visa inlägg
hej
jbade min 3gs för längesen jb redsnow hade telenor på den så jag unlockade den med ultrasnow så jag kunde anv telia tyvärr fungerade det inte med det baseband jag hade på telefonen då så jag bytte till ipad baseband för att kunna unlocka den o det har fungerat kanon gps fungera också.
problemet blev nu med ios 5 installerade det o installationen klar men han hittar inte sim kortet har provat med både telenor kort o telia men itunes säger fortfarande ogiltigt sim kort.antar att det är basebandet som förstör skiten kan man ändra på den när telefonen e updaterad till ios 5.
provat o installera flera ggr inget fungerar

tack för ev svar
Du måste först jailbreaka och sedan installera ultrasn0w.
När du installerat jailbreakat och installerat ultrasn0w _efter_ uppgraderingen/återställningen så ska det funka.

Citat:
Ursprungligen postat av Ollieyo Visa inlägg
Jag har samma problem. Har en jailbrekad iPhone 3GS som jag råkade uppdatera till iOS 5 och nu hittar den inte sim kortet...

Jag har testat detta:
Unlock iPhone 3GS (06.15.00) On iOS 5 With UltraSn0w 1.2.4 | iJailbreak.com - dvs att installera ultrasn0w is sources men det hjälpte inte.

Jag har modern Firmware 06.15.00 om det kan hjälpa.

Oändligt tacksam för svar!
Du måste använda dig av custom ipsw-fil när du uppgraderar/återställer annars fuckar det ur med baseband 06.15.00 om du använt en vanlig ipsw-fil (exempelvis bara tryckt på uppdatera i iTunes).
muffins är inte uppkopplad  
Svara med citat
Gammal 2011-11-18   #4 (permalink)
Medlem
Nykomling

råkade udatera via itunes original kan man nergradera?
försöker göra custom nu men får bara felmeddelanden på itunes så kan ej shift-återställa den nu =)men sen kommer jag ju inte in i mobilen kommer ju bara inställningar för språk o skit sen vill den inte verifiera för apple.
då kan man väl inte köra ultrasnow den körs väl från cydia blir lite svårt då=)
finns det lösning nu eller måste man vänta eller köpa ny mobil=) vill ju förståss ha en 4s=)
knoppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18   #5 (permalink)
Medlem
Nykomling

har gjort powned dfu mode men den vill fortfarande bara ta itunes orginal ispw inte custom då får jag felmeddelande
Gammal 2011-11-18   #6 (permalink)
Medlem
Legend

Reg.datum: Nov 2009
muffins bär tunga av silver
Om du ska nedgradera från 5.0 eller senare till iOS 4.x.x så måste du ha 'SHSH-fil sparad för den version du försöker nedgradera till.
Har du inte det så kan du inte nedgradera.
muffins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-19   #7 (permalink)
Medlem
Nykomling

ok tack så mycket för info =) bugar o bockar
Gammal 2011-11-19   #8 (permalink)
Medlem
Nykomling

Reg.datum: Oct 2011
powmia är karismatiskt upptäcksresande
Citat:
Ursprungligen postat av muffins Visa inlägg
Du måste först jailbreaka och sedan installera ultrasn0w.
När du installerat jailbreakat och installerat ultrasn0w _efter_ uppgraderingen/återställningen så ska det funka.

Du måste använda dig av custom ipsw-fil när du uppgraderar/återställer annars fuckar det ur med baseband 06.15.00 om du använt en vanlig ipsw-fil (exempelvis bara tryckt på uppdatera i iTunes).

har exakt samma problem, hur menar du med custom ipsw? att man skapar en custom ipsw med exempelvis snowbreeze? och väljer en vanligt 5.01 fil? som sedan snowbreeze gör en custom fil åt dig?

//tack på förhand kära Muffin för din hjälp
powmia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta