![]() |
|||
![]() |
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
|
|
#1 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Nov 2011
![]() |
unlockad 3gs updaterade till ios 5 hittar inte simkortet
hej
jbade min 3gs för längesen jb redsnow hade telenor på den så jag unlockade den med ultrasnow så jag kunde anv telia tyvärr fungerade det inte med det baseband jag hade på telefonen då så jag bytte till ipad baseband för att kunna unlocka den o det har fungerat kanon gps fungera också. problemet blev nu med ios 5 installerade det o installationen klar men han hittar inte sim kortet har provat med både telenor kort o telia men itunes säger fortfarande ogiltigt sim kort.antar att det är basebandet som förstör skiten kan man ändra på den när telefonen e updaterad till ios 5. provat o installera flera ggr inget fungerar tack för ev svar |
|
|
|
|
|
#2 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
Jag har samma problem. Har en jailbrekad iPhone 3GS som jag råkade uppdatera till iOS 5 och nu hittar den inte sim kortet...
Jag har testat detta: Unlock iPhone 3GS (06.15.00) On iOS 5 With UltraSn0w 1.2.4 | iJailbreak.com - dvs att installera ultrasn0w is sources men det hjälpte inte. Jag har modern Firmware 06.15.00 om det kan hjälpa. Oändligt tacksam för svar! |
|
|
|
|
|
#3 (permalink) | ||
|
Medlem
Legend
Reg.datum: Nov 2009
![]() |
Citat:
När du installerat jailbreakat och installerat ultrasn0w _efter_ uppgraderingen/återställningen så ska det funka. Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#4 (permalink) |
|
Medlem
Nykomling
![]() |
råkade udatera via itunes original kan man nergradera?
försöker göra custom nu men får bara felmeddelanden på itunes så kan ej shift-återställa den nu =)men sen kommer jag ju inte in i mobilen kommer ju bara inställningar för språk o skit sen vill den inte verifiera för apple. då kan man väl inte köra ultrasnow den körs väl från cydia blir lite svårt då=) finns det lösning nu eller måste man vänta eller köpa ny mobil=) vill ju förståss ha en 4s=) |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) | |
|
Medlem
Nykomling
Reg.datum: Oct 2011
![]() |
Citat:
har exakt samma problem, hur menar du med custom ipsw? att man skapar en custom ipsw med exempelvis snowbreeze? och väljer en vanligt 5.01 fil? som sedan snowbreeze gör en custom fil åt dig? //tack på förhand kära Muffin för din hjälp ![]() |
|
|
|
|
![]() |
| Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster) | |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
| Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen
|
||||
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Hittar inte min nätverksskrivare efter uppdatering till IOS 5 | liza1955 | Allt om iPhone | 1 | 2011-10-19 15:12 |
| hur ta ut simkortet | manrara@spray.se | Upplåsning och jailbreak | 2 | 2011-03-23 08:32 |
| Får inte upp simkortet | majoss | Allt om iPhone | 3 | 2011-02-11 20:09 |
| 3gs blackra1n hittar inte internet(iphone hittar) | seno | Upplåsning och jailbreak | 4 | 2010-03-22 09:20 |
| simkortet som följde med? | jonskii | Allt om iPhone | 1 | 2008-04-27 11:59 |